מחזור 1: דרמות בעמק ובתל אביב

עמק יזרעאל חזרה ממינוס 20 לניצחון גדול על לב ירושלים, גם רעננה הפכה פיגור דו ספרתי לניצחון עם רבע אחרון חזר. אליצור ת"א שרדה מותחן מול הפועל לוד, מג'ד אלכרום ניצחה בהארכה את גליל עליון, ונצחונות גם לכאוכב, הפועל כפ"ס ורמה"ש.

הפועל עמק יזרעאל – הפועל לב ירושלים 73:76

משחק פשוט מטורף בעמק יזרעאל עם קאמבק ענק של הצפוניות ורבע אחרון משוגע עם לא פחות מ-6 שלשות. משחק שהיה ברובו בשליטה של ירושלים שהציגה הגנה נהדרת עם הרבה חטיפות והובילו ביתרון דו ספרתי דקות ארוכות, כולל בפלוס 20 לקראת סוף הרבע השלישי. אבל העמק כאמור לא ויתרה, ועם רבע אחרון של 33 נקודות השיגה ניצחון ביתי מרשים במיוחד.

גם בפתיחת המשחק ראינו יכולת טובה עם קליעה מבחוץ של העמק שהובילה ביתרון קל בדקות הראשונות. ירושלים עם שלשות משלה של שיר תירוש והדר מור יוסף הפכה את התוצאה וסיימה את הרבע הראשון ביתרון 15:14. ברבע השני ירושלים העלתה הילוך בהגנה והקשתה על העמק להגיע לסל, כשבמקביל תירוש ממשיכה להוביל את ההתקפה וקולעת מכל הטווחים בדרך ליתרון 42:25. שלשה של אלה פינצי ונקודות מהקו של נעמה הלוי צמצמו קלות, ובסיום המחצית הראשונה 44:31 אורח.

ירושלים פתחה טוב את הרבע השלישי והגדילה חזרה, אבל העמק שוב גילתה אופי ועם שלשות של עלית כהן ופינצי הורידה למינוס 11. אחרי כמה דקות של חילופי סלים ירושלים שוב השתלטה על המשחק והקפיצה ליתרון שיא של 20 הפרש, בדרך ל-60:43 בכניסה לרבע האחרון. אם נדמה היה למישהו שהמשחק גמור, הוא טעה בגדול. העמק החלה לצלוף שלשות, וכשהפער שוב התקרב ל-11 היא גם החלה ללחוץ בצורה מאסיבית בהגנה ולייצר עצירות שמנעו מירושלים לקלוע דקות ארוכות.

פינצי עם השלשה הרביעית שלה במשחק קבעה שוויון 70 והקפיצה את הקהל, וירושלים ירדה לפסק זמן בהול כשגם אחריו לא הצליחה לחזור לעניינים. 4 רצופות של הלוי העלו את העמק ליתרון 4, ירושלים הורידה עם נקודות מהקו ל-3 ואחרי איבוד של המארחת נשאר לה גם 20 שניות לנסות להשוות את המשחק. 2 הזריקות הראשונות מבחוץ לא נכנסו וכך גם האחרונה ממש על הבאזר, והעמק נשאר עם הניצחון 73:76 בסיום.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 26, אלה פינצי 12, בר אביטל 10, שירז כץ 8, עלית כהן 7, שיר רביב 6, ליאן אשל 4, יולי טל 3.

קלעו לירושלים: שיר תירוש 41, קרן נחמה 10, נועם גבריאלי 8, הדר מור יוסף 6, רבקה רוס 4, רוני בן נון 2, תמר גרינבוים ונטע מישר 1 כ"א.

מכבי רעננה – אליצור יבנה 59:73

קאמבק גדול נוסף היה לנו ברעננה, שם המארחת הצליחה לחזור מפיגור 13 לניצחון אחרי רבע אחרון קטלני אותו ניצחה 7-22. יבנה הובילה כמעט לאורך כל 3 הרבעים הראשונים, כשאחרי רבע ראשון שקול יחסית הצליחה בשני לברוח ליתרון דו ספרתי כשהיא שומרת על פער סביר עד אמצע הרבע השלישי. במצב של יתרון 50:40 לאורחת, כאן ההתקפה שלה נתקעה. ריצת 2-11 מקומית ב-5 דקות הוריד את הפער לנקודה בלבד בכניסה לרבע האחרון, ושם כבר המשחק היה בשליטה רעננית. יבנה התקשתה למצוא את הסל ורעננה בצד השני הצליחה בעצמה לברוח ליתרון דו ספרתי בדרך לניצחון.

אליצור ת"א – הפועל לוד 70:73

מחזור הפתיחה בלאומית נשים סיפק לנו מפגש מעניין בין היורדת מליגת העל לעולה מהליגה הארצית שפיספסה הזדמנות לרשום ניצחון חוץ מרשים. רבע ראשון שכלל לא מעט שלשות וחילופי הובלה הסתיים ביתרון 3 לאורחת. לחץ הגנתי של ת"א ברבע השני עזרה לה להפוך את התוצאה ולברוח ליתרון דו ספרתי, כשלוד שוב נעזרת בקליעה מבחוץ כדי להישאר במשחק. הרבע השלישי המשיך דומה, ות"א שמרה על יתרון סביב הדו ספרתי כשבאמצע הרבע האחרון עמד על פלוס 15. לוד, כמו במשחק הגביע בשבוע שעבר, החליטה שהיא לא מוותרת, עמית בן אליעזר לקחה אחריות ועם נקודות מבפנים ומבחוץ הצליחה להוריד את הפער לנקודה בלבד וסיפקה לנו דרמה במאני טיים. ת"א עם נקודות מהקו הצליחה לשמור על יתרון שברירי ובסיום כאמור גם ניצחה 70:73.

קלעו לת"א: מאיה צימרינג 23, עמית כהן ומורן שטרית 14 כ"א, הדר רפאל וליאור ראשית 8 כ"א, לי קפיטולניק 4, יעל הרוש 2.

קלעו ל-לוד: עמית בן אליעזר 22, עדן פרנקו כהן 14, רוני גולדין 12, הילה מימון 6, יפית כהן ואופיר קירשטיין 5 כ"א, הילי בוים 4, ענבל מיכל 2.

הפועל גליל עליון – הפועל ALSISTERS מג'ד אלכרום 66:60

משחק שקול מאוד קיבלנו בין גליל למג'ד אלכרום, שהסתיים רק אחרי 45 דקות עם מותחן בסיום. הרבע הראשון התנהל בקצב טוב כשהקבוצות מחליפות סלים והיתרון מחליף ידיים, הרבע השני גם היה שקול רק שבו המארחת הצליחה לשמור על יתרון קל. ברבע השלישי גליל הצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי, מג'ד אלכרום חזרה מהר והמשיכה לרדוף גם ברבע האחרון עד שמיני ריצת 5-0 אחרי סל ועבירה של אעיזה חיג'אזי קבע שוויון. לשתי הקבוצות היה הזדמנות לנצח את המשחק אבל הן לא קלעו והמשחק הלך להארכה. בתוספת הזמן האורחת הייתה יותר חדה גם בהגנה וגם בריבאונד, והצליחה ליצור לעצמה יתרון קל עליו שמרה עד לסיום.

קלעו לגליל עליון: יעל שטיינברג 17 (6 רב'), עדי אלטמן 16 (5 רב', 4 אס'), מיתר אסולין 13 (11 רב', 7 אס', 5 חט', 3 חס'), מיקה ביתן 8 (9 רב', 4 אס', 2 חס'), עמית מלכה 6 (10 רב').

קלעו למג'ד אלכרום: שדא כנעאן 21 (6 רב', 4 אס', 5 חט'), ג'ואן מוחמד 20 (10 רב'), אעישה חיג'אזי 10 (5 רב', 5 אס', 3 חט'), רואן חמדאן 7 (14 רב', 4 אס', 4 חט', 2 חס'), אמאני ארעף 4 (5 רב'), אסיל בדרהאן 2.

הפועל גלבוע מעיינות – הפועל כאוכב 74:63

משחק טוב בין גלבוע מעיינות לכאוכב אמש, משחק שהיה קצבי מההתחלה ושקול כמעט עד הסוף. ברבע האחרון 7 רצופות של נגה פלג פלץ עזרו לאורחת לפתוח פער משמעותי ראשון, ויחד עם יכולת טובה של פיירוז חאג' שחזרה מפציעה ארוכה השתיים הובילו את כאוכב לניצחון. בגלבוע ראינו יכולת טובה של שחקניות הבית אליס חתוקאי ונועה שמעוני שחזרה לקבוצה מירושלים.

הפועל כפ"ס – אקדמיית וינגייט 44:54

כפ"ס האלופה מאשתקד פתחה את העונה ברגל ימין עם ניצחון ביתי על וינגייט . אחרי רבע ראשון שקול יחסי בו היתרון החליף ידיים, ברבע השני האורחת נתקעה בהתקפה וקלעה 3 נקודות בלבד שאיפשרו לכפ"ס להגדיל את הפער ל-15 למרות שגם היא לא הבריקה יותר מדי בהתקפה. הרבע השלישי המשיך דומה כשהמארחת כבר מגדילה את יתרונה למעל 20 הפרש, וברבע האחרון האקדמיה איפסה את היד והצליחה להוריד לאזור ה-10 אבל לא התקרבה יותר מזה. כפ"ס כאמור שומרת על הבית ומסמנת וי במחזור הראשון.

קלעו לכפ"ס: אופיר פרפרה 15 (6 רב', 3 חט'), שי אלון 13 (5 רב'), גלי קונטס 10 (5 רב', 4 אס', 3 חט'), ליעד אורבך (10 רב') ודרור מייברג 6 כ"א, ענבר לברון 4 (5 רב', 6 אס').

קלעו לוינגייט: שיראל נחום 14 (8 רב', 6 אס'), לי טייכמן (8 רב', 4 חט') ודריה סמרו 7 כ"א, יעל מעיין 4, רומי בן זקן ומיה ניקוליץ 2 כ"א.

בני יהודה – א.ס. רמה"ש גל 68:59

רמה"ש מנצחת בחוץ את בני יהודה אחרי שהובילה כמעט לאורך כל המשחק, עם פער שנע בין פוזשן אחד לדו ספרתי. בני יהודה רדפה ורדפה כל המשחק והצליחה לסגור פידור דו ספרתי מספר פעמים וגם הגיעה עד למינוס נקודה בלבד בהובלת מגי איזה ודניאל. אבל בסיום רמה"ש ביכולת נהדרת של רותם כחלון שוב הצליחה לברוח ושמרה על היתרון עד לסיום.

קלעו לבני יהודה: מגי איזה 17, רעות מסילתי 14, דניאל שקד 11, מורן ספיר 7, שלי שפית 6, הדר כהן וסהר דגן 2 כ"א.

קלעו לרמה"ש: רותם כחלון 22, אופק טלקר 13, שירה בן אלי 9, רוני קלינגר ושחר יום טוב 8, נועה שבת כהן 5, הילה הניג 3.