מחזור 13: אשדוד ניצחה בראשל"צ, חיפה ניצחה את רמלה

ארבעה ימים אחרי הניצחון של אשדוד על חיפה בתום הארכה בגמר גביע המדינה וסימני העייפות לא ניכרו על שתי הקבוצות. הקבוצה הדרומית שבה מראשון עם ניצחון מרשים בתום תצוגת קליעה אדירה, בשעה שהצפונית הראתה שהיא יכולה גם לאלופה המכהנת. הצמרת רק הולך ומתהדקת, ולאור הניצחון של ירושלים אמש וההפסדים של הרצליה ופתח תקווה הערב, גם בתחתית העניין הופך מסובך למדי.

הפועל ראשל"צ – מכבי בנות VJEZ אשדוד 91:80
רבע ראשון צמוד ורב בעבירות הסתיים ב-22:24 לאשדוד, שהגיעה לעיר היין אחרי שבוע נהדר מבחינתה, שבו זכתה בגביע המדינה. ראשון לציון הלכה המון לקו העונשין ונשארה בזכות זה במשחק, בזמן שהאורחת קלעה באחוזים גבוהים מאוד בצבע תודות ליכולת מעולה של מאי דיין וקלני בראון.
29 הנקודות של קיילה צ’ארלס ועדן ציפל שמרו את ראשון במשחק במחצית הראשונה מול 25 הנקודות המשותפות של שאטורי ווקר ונטישה היידמן, אבל האחוזים הרעים של ראשון מחוץ לקשת וההגנה החדירה סידרו לאשדוד יתרון 39:50 בהפסקה.

ראשון לציון חשבה לחזור ברבע השלישי ולצמק את הפער, אלא שזה היה המשחק של היידמן. השחקנית של אשדוד הייתה נהדרת לכל אורך המשחק. היא קלעה מחוץ לקשת, היא חדרה ועשתה נקודות קלות בצבע וגם מסרה שלושה אסיסטים. אף שהשלשות של ראשון לציון החלו לצלול פנימה אחרי שהיד של ג'ורדן הופר התאפסה לה, בעיית העבירות של המקומיות הקשתה עליהן לצמצם את הפער, שעלה כבר ל-20 במהלך הרבע השלישי.

קיילה צ'ארלס, בעוד ערב נהדר שלה (37 נקודות ו-14 מ-14 מהעונשין) לא הספיקה הערב כדי לשמור על רצף הניצחונות של ראשון לציון. השחקניות של זיו ארז אומנם הצליחו לצמק את הפער ברבע האחרון ל-8 נקודות בלבד, אבל ההתעקשות של קריסטין סימון להימנע מכניסה לצבע והפעולות האישיות המוצלחות של היידמן בצד השני שמרו לאשדוד על טווח ביטחון. 80:91 בסיום לקבוצה מעיר הנמל, שנותרת עם מאזן מושלם גם בתום המחזור ה-13.

קלעו לראשל"צ: צ'ארלס 37, ציפל 19, הופר 10, קארש 6, אטינגר 5, סימון 3.
קלעו לאשדוד: היידמן 28, ווקר 23, כהן 15, אלדמן 10, דיין 7, בראון 4, סהר 3, אוסינגווי 1.

מכבי הפניקס חיפה – אליצור לנדקו רמלה 61:73
אליצור רמלה עלתה בשבוע שעבר למקום השני לאחר שהשלימה את המשחק החסר שלה מול רמה"ש מהמחזור התשיעי, אבל כבר בפתיחת המשחק בחיפה הערב היא הבינה שלא הולך להיות קל לשמור עליו. ריצה של הירוקות בפתיחה, עם נקודות קלות של אדוט בולגאק, הקפיצו את חיפה ליתרון מוקדם ו-19:21 בתום רבע ראשון צמוד, שבו שתי הקבוצות מבינות שעיקר הנקודות שלהן יגיעו הערב מתוך הצבע.
גם ללא אמי אוקונקוו ולמרות העייפות והאכזבה מההפסד לאשדוד בגמר הגביע ביום חמישי האחרון, הקבוצה הביתית נראתה שאפתנית מאין כמוה. גילי אייזנר בלטה ברבע השני מול האקסית, וכשגם תמר זינגר וצ'לסי הופקינס נכנסו לעניינים הפער הלך וגדל לו. רמלה התקשתה לקלוע מחוץ לצבע וגם אמה קאנון ושאקירה אוסטין לא הצליחו לנצל את היעדרותה של אוקונקוו מתחת לסלים. 31:45 לחיפה בהפסקה.
מכבי חיפה שטפה הערב את המגרש. תמר זינגר, שקלעה ב-100 אחוז מהשדה ומהקו בשלושת הרבעים הראשונים הייתה דוגמא אחת לשחקנית בחמישייה שקלעה באופן מגוון ושיחקה כדורסל שוטף. הפער ברבע השלישי המשיך לטפס על רקע הקושי של רמלה לייצר נקודות קלות, ועשר דקות לסיום לוח התוצאות הראה כבר 44:64 לזכות הקבוצה המקומית.
רמלה היא בכל זאת אלופה. ומשחקות בה שחקניות נהדרות כמו אלישיה קלארק ולוחמות כמו אליסה ברון. ברבע האחרון הן לא התכוונו לאפשר לחיפה להמשיך לרמוס אותן. רמלה הידקה את ההגנה וסחטה נקודות בכל הזדמנות אפשרית. זה כמובן לא עזר לה לסגור פער של 20 נקודות ב-10 דקות מול אחת הקבוצות הנחושות בליגה, אבל זה אולי יסייע בריכוך המכה שההפסד הזה גרם. 61:73 גדול וחשוב לחיפה בסיום.

קלעו לחיפה: בולגאק 19, זינגר 13, לב 12, הופקינס 11, אייזנר 9, גיל 6, רווח 3.
קלעו לרמלה: ברון 13, קאנון 11, קלארק 11, כיוף 9, רוטברג 8, אוסטין 5, בבקינה 2, פליישר 2.

בנות הרצליה – א.ס רמה"ש 71:58
א.ס רמה"ש מתקשה לייצר יציבות העונה, אבל את המשחק הערב בהרצליה היא פתחה בצורה הכי החלטית שניתן. צ'ארלי קולייר הייתה כרגיל המוציאה לפועל העיקרית של אלי רבי, ושש דקות בתוך המשחק היתרון כבר הפך לדו-ספרתי. 7:22 אחרי 10 דקות של כדורסל.
לא שהפער ברבע השני צמח יותר מדי, אבל הקושי של הרצליה לייצר נקודות היה ניכר לכל אורך המחצית. עם 20 אחוזים מהשדה ב-20 דקות אי אפשר כמובן לייצר משחק תחרותי. בריאנה דיי קלעה אומנם 9 נקודות, אבל הרצליה כולה סיימה את המחצית הראשונה עם 17 נקודות, שהחווירו לעומת 41 הנקודות של רמה"ש.
סידני זמברוטה והקבוצה הביתית פתחו את המחצית השנייה באופן ערני למדי ואפילו צימקו את הפיגור הגדול מהמחצית הראשונה. הרצליה גם הצליחה לעצור את רמה"ש על 12 נקודות בלבד ברבע השלישי, אך לא היה בזה די כדי להפוך את המשחק לצמוד. 34:53 לקראת הרבע האחרון.
המגמה החיובית של הרצליה נמשכה גם ברבע האחרון, שבו פרומיס אמוקמרה נכנסה לעניינים. הקבוצה הביתית רצה בכל הזדמנות אפשרית וההגנה נתנה לה את מרווח הנשימה בדרך למה שנראה היה כסיום צמוד ואולי אף מפתיע. אלא שאלישיה ג'נקינס וג'זמין ג'ונס לא נתנו להרצליה להתקרב יותר מדי, וכשהפער כבר עמד לרדת לחד-ספרתי הן יצרו נקודות בחדירה והכריעו סופית את המשחק לטובת רמה"ש. 58:71 לקבוצה שממשיכה לחתור את דרכה לחלק העליון של הטבלה.

קלעו להרצליה: דיי 20, זמברוטה 16, אמוקמרה 12, ריצ'ארדסון 8, לביא 2.
קלעו לרמה"ש: ג'ונס 22, ג'נקינס 19, קולייר 18, סער 11, קסטן 1.

הפועל בני פ"ת – מכבי רמת גן ביטוח בטאצ' 88:52
הפועל בני פ"ת החליפה השבוע את מייקלה קאולינג בטיאנה מולדרו ששבה לשחק בארץ, אבל גם זה לא מנע את המשך הדשדוש שלה, כפי שנראה גם במשחק האחרון לפני הפגרה, ברמת השרון. הקבוצה הביתית החטיאה את שמונה הזריקות הראשונות שלה ולמעשה צברה רק 4 נקודות מהקו בשש הדקות הראשונות. למזלה, גם מכבי רמת גן לא נכנסה למשחק חדה במיוחד, אבל שמונה הנקודות של ג'יימי נארד העניקו לה יתרון 10:22 מבטיח בתום הרבע הראשון.
קלסי בון, שנראתה מעט חלודה לפני שבועיים, גייסה היום את המוטיבציה הבלתי נגמרת שלה כדי לשמור את פתח תקווה במשחק. היא קלעה 12 נקודות במחצית הראשונה לצד קליטה של תשעה ריבאונדים. מי שהשיבה לה ברמת גן הייתה ג'יליאן אלין, ש-14 הנקודות הדומיננטיות שיצרה במחצית הראשונה הורידו את רמת גן לחדר ההלבשה ביתרון 30:41.
אלין ובריטני בראון לקחו על עצמן את המשימה להכריע את המשחק לטובת רמת גן ברבע השלישי. משחק ההתקפה של האורחות שטף, ומולו לא היה לפתח תקווה ובון סיכוי. מולדרו, שעדיין לא מחוברת לקבוצה, התקשתה לייצר נקודות קלות וגם קנישה בל סבלה מאחוזים נמוכים מאוד מהשדה. האורחות מרמת גן עלו לרבע האחרון כשבאמתחתן יתרון יציב של 42:66.
הרבע האחרון היה כבר לפרוקטול בלבד. צליל וטורי השתמשה בו כדי לשפר את השורה הסטטיסטית שלה ושחקניות הספסל של רמת גן זכו לדקות ולנקודות. בפתח תקווה יצטרכו להמשיך את בדק הבית, ולנוכח הניצחון של אס"א ירושלים אתמול בחולון, גם האפשרות של ירידה לליגה השנייה הופכת למאיימת מתמיד. 52:88 לרמת גן בסיום. 

קלעו לפ"ת: בון 18, מולדרו 10, פורביס 9, בל 8, רוט 3, חדד 2, יקיר 2.
קלעו לרמת גן: אלין 26, בראון 17, נארד 15, וטורי 14, שלום 8, ברמן 2, מתתיהו 2, עבוד 2, חתוקאי 2.

אליצור רווה אסתטיקס חולון – אס"א ירושלים 79:76
המחזור ה-13 בליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל נפתח אמש בהפתעה ענקית, כשאס"א ירושלים פתחה נפלא את המשחק מול אליצור סיגלית רווה אסתטיקס חולון, שוודאי חשבה שמצפה לה משחק קליל מול נועלת הטבלה. דניאל אדאמס נכנסה מצוין למשחק, קלעה 10 נקודות ברבע הראשון וסייעה גם לסגור את הסל הירושלמי בהגנה. לעומתה, חולון התקשתה לייצר נקודות ונתקעה על 33 אחוזים בלבד מהשדה ברבע ראשון שבו איבדה גם שישה כדורים לעומת השלושה של האורחות.
טיילור וורץ ותיאודורה טודוריץ' לקחו את המושכות מאדאמס ברבע השני ופתחו אותו נפלא עבור ירושלים. עד תום המחצית הראשונה הן השלימו 25 נקודות משותפות ובנקודת השיא של הרבע האורחות הובילו כבר בפער של 12 נקודות (24:36). חולון ניסתה לחזור, אבל במשחק שבו ג'ני סימס הייתה חלשה למדי, מי שלקחה על עצמה את המשימה באופן כמעט בלעדי הייתה קורטני הארט, שקלעה 18 נקודות במחצית הראשונה (ללא אף שלשה) וצימקה את הפער לקראת ההפסקה. 38:41 לאורחות.
טיה פרסלי, שפתחה את המשחק עם שלושה איבודי כדור, הצטרפה ברבע השלישי להארט במלאכת עשיית הנקודות עבור חולון, ויחד עם דניאל רבר השלוש שיפרו את האחוזים של הקבוצה המארחת והשלימו עבורה את המהפך. חולון עלתה ליתרון שהלך וצמח בשיא ל-9 נקודות לאורך הרבע השלישי.
הפער ברבע האחרון כבר היה דו ספרתי, אבל דווקא כשנראה היה שחולון משייטת לעוד ניצחון ידוע מראש, ירושלים חזרה עם קאמבק מהסרטים: שתי שלשות של תמר בר-גל ועוד נקודות מכריעות של אדאמס ממש לקראת הסיום יצרו קאמבק על הקאמבק והחזירו משום מקום את האדומות ליתרון 76:77 מפתיע, 22 שניות לסיום. ירושלים עצרה את חולון עם עבירה על סימס, וכשנותרו רק שמונה שניות לסיום הכדור הגיע להארדן, שהחטיאה. מאבק על הריבאונד הביא לכדור ביניים, שנפל בידיים אדומות. בחולון ביצעו עבירה על בר-גל, אבל העובדה שעד אותו רגע נשרקו רק שתי עבירות לחובתן הייתה כעת בעוכריהן. עבירה נוספת בוצעה על טודוריץ' שתי שניות לסיום, וזו שבוצעה על וורץ בשנייה האחרונה שלחה אותה לקו, רק כדי לקבוע 76:79 ענק לירושלים בסיום. העולה החדשה חוזרת מחולון עם ניצחון הירואי, שיכול לשנות את העונה שלה ולתת למאבק ההישרדות נופך אחר לגמרי.
 
קלעו לחולון: הארט 25, סימס 14, פרסלי 11, רבר 11, הארדן 6, קבדה 6, כספי 3.
קלעו לירושלים: אדאמס 31, וורץ 26, טודוריץ' 16, בר-גל 6.