מחזור 13: האקדמייה ניצחה בירושלים, מג'דל כרום כבר שלישית בטבלה

5 משחקים נערכו אמש במסגרת המחזור ה-13 בליגה הלאומית לנשים. במשחק המרכזי מג'דל כרום גברה על בני יהודה ועלתה למקום השלישי בטבלה. אקדמיית וינגייט השיגה ניצחון חוץ מרשים על ירושלים, עמק יזרעאל השיגה ניצחון ביתי מרשים על רמה"ש. בחלק התחתון של הטבלה ניצחון חשוב ליבנה על כאוכב, כפ"ס הביסה את אליצור נתניה.

מאת: לילך וייס

אס"א ירושלים – אקדמיית וינגייט 68:58

ניצחון חוץ מרשים השיגה אמש האקדמיה מול ירושלים, שממשיכה בתקופה הלא טובה שלה וסופגת הפסד שישי העונה. המארחת הובילה במשך רבע וחצי, אבל מרגע שהאקדמיה נטלה את ההובלה היא לא שמטה אותה עד לניצחון בסיום.

המשחק נפתח בקצב טוב עם חילופי סלים. מורן שחם נהנתה מאסיסטים יפים של חברותיה לקבוצה ותרגמה אותם לסלים בצבע, יהלי לוי בצד השני קלעה פעמיים מבחוץ ואנחנו בשוויון 10 אחרי 5 דקות של כדורסל. ירושלים הגבירה לחץ בהגנה ועם כמה חטיפות הצליחה לברוח ליתרון קל – 14:20 בסוף הרבע הראשון.

ירושלים המשיכה עם הלחץ ההגנתי בתחילת הרבע השני, אבל הפעם לא ניצלה אותו להגדלת היתרון שלה. האקדמיה גם היא התחילה לחטוף כדורים והיא כן הענישה עליהם כשצמצמה ל-22:23. צמד שלשות נוסף של לוי העביר את היתרון לאורחת בכחול שפתחו בעצמן פער קל – 30:26. חדירה של דניאלה בן אבי קטע את הבצורת של ירושלים, אבל גם היא לא ממש הצליחה להעיר את ההתקפה של המארחת שהמשיכה להחטיא הרבה. האקדמיה גם לא קלעה באחוזים טובים, אבל כן הצליחה להגדיל את הפער עם סל ועבירה של רבקה ויוואג שקבעה יתרון דו ספרתי. סל באזר של בן אבי שלח את הקבוצות להפסקה ב-42:32 לאקדמיה.

הרבע השלישי נפתח חלש התקפית כששתי הקבוצות בעיקר מחטיאות והאקדמיה נשארת ביתרון סביב הדו ספרתי. לקראת סוף הרבע הקבוצות איפסו קצת את היד – שלשה של לוי יחד עם נקודות בצבע של לי טייכמן ועופר כספי הגדילו את היתרון של האקדמיה ל-14 כשבצד השני סלים של נטע רפאל צמצמו חזרה. האקדמיה בעוד מיני מומנטום הצליחה לברוח לפלוס 16, וסיימה את הרבע השלישי כשהיא ביתרון 57:42.

ירושלים פתחה טוב את הרבע האחרון ובהובלת רפאל גם צמצמד למינוס 9, אבל המשיכה להשאיר יותר מדי נקודות על הקו מה שמנע ממנה לקזז אפילו יותר את ההפרש. יכולת הגנתית טובה של ויוואג עם שתי חטיפות ונקודות בצד השני הגדילו שוב את הפער של האקדמיה ל-68:51 כ-2 דקות לסיום. ירושלים עוד הצליחה לקזז ל-10 ולמנוע מהאקדמיה לקלוע בזמן שנותר, אבל לא יותר מזה. בסיום המשחק 68:68 לאקדמיה שרושמת ניצחון שני ברציפות.

קלעו לירושלים: נטע רפאל 18, טליה פרידמן, נעה שמעוני ומורן שחם 8, עדן כהן 6, רינת בן יעקב ודניאלה בן אבי 4, מוריה חסון 2.

קלעו לוינגייט: יהלי לוי 19, רבקה ויוואג 15, לי טייכמן 8, שיראל נחום ועופר כספי 6 כ"א, דל רביב ודאשה סמרו 5 כ"א, ליאם בסטקאר 2, מיה ניקוליץ 1.

בני יהודה – הפועל מג'דל כרום 55:51

בני יהודה ומג'דל כרום נפגשו השבוע לקרב ישיר על המקום השלישי בטבלה, וכיאה למעמד המשחק היה צמוד מאוד לכל אורכו. במשך 3 רבעים קיבלנו משחק הפכפך כשהיתרון עובר מצד לצד ואף קבוצה לא מצליחה לברוח ליתרון משמעותי. ברבע האחרון מג'דל הצליחה לשמור על יתרון קל, והובילה 49:52 במאני טיים. סל של רוני גולדין הוריד למינוס נקודה, אבל בצד השני ג'ואן מוחמד עם סל ועבירה הגדיל לפלוס 4 כ-20 שניות לסיום. בני יהודה לא הצליחה למצוא את הסל בהתקפה הבאה והזמן נגמר. בסיום מג'דל יוצאת עם ידה על העליונה ומשיגה ניצחון שלישי ברציפות שכאמור מעלה אותה למקום השלישי בטבלה.

קלעו לבני יהודה: רוני גולדין 16, מורן ספיר 9, מגי איזה ואופיר קירשטיין 8 כ"א, שובל אור שלום 6, עמית בן אליעזר 4.

קלעו למג'דל כרום: ג'ואן מוחמד 20, שדא כנעאן 12, אעישה חיג'אזי 11, רואן חמדאן 6, ליאור ראשית 4, אסיל בדראן 2.

הפועל עמק יזרעאל – א.ס. רמה"ש 63:80

עמק יזרעאל עם ניצחון שני ברציפות ממשיכה להתקדם במעלה הטבלה, ופותחת פער של 2 נקודות מהקו האדום. רמה"ש שהופיעה למשחק ללא מאמנה יוני אורן פתחה את המשחק פחות ונקלעה לפיגור מוקדם של 2:11, אבל ידעה להתאושש בזמן וסיימה את הרבע הראשון כשהיא בפלוס 5. אבל אז הציגו רבע שני קטלני במיוחד של הצפוניות בו הן קלעו 9 שלשות (!) וירדו להפסקה כשהם ביתרון 17 מבטיח. המחצית השניה הייתה יותר שקולה כשהקבוצות החליפו סלים, אבל רמה"ש למרות שרדפה ורדפה לא הצליחה לקזז משמעותית את ההפרש שגם חצה את ה-20 הפרש במהלך הרבע השלישי. יזרעאל אגב סיימה את המשחק עם לא פחות מ-17 שלשות.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 35 (6 שלשות), שירז כץ 12 (4 שלשות), בר אביטל 9, תומר נוב 8, אלה פינצ'י 6, ליאן אשל ואורי אהרוני 5 כ"א.

קלעו לרמה"ש: תמר אנגל 13, אלה נר, הילה הניג ורוני קלינגר 10 כ"א, גילי ליאור 8, יעל גלילי 5, שירה בן אלי 3, ענבל מיכל ונועה שבת כהן 2 כ"א.

אליצור יבנה – הפועל כאוכב 50:71

יבנה משיגה ניצחון ביתי חשוב במיוחד על יריבה ישירה למאבק נגד הירידה בחלק התחתון של הטבלה. שחקניות יבנה הובילו מהרבע הראשון ביתרון קל, ועם נצחונות קטנים בשאר הרבעים הגדילו את הפער לאזור ה-20 הפרש שם הוא התקבע עד לסיום. כאוכב נשארת מתחת לקו האדום ולפניה שבוע עמוס עם משחק השלמה בשבת וכבר בשלישי מחזור ליגה נוסף.

קלעו ליבנה: הדר לזרוב ויאנה שפירו 17, שחר עמית 12, יפית כהן 11, לירן שחף 5, סירין מוחמד 3, הילי בוים, דניאל לוי ונוי קסוטו 2 כ"א.

קלעו לכאוכב: אסיל עודה 17, מיתר אוסלין 11, אליסאר סלמאן 9, דאליה חטיב 7, היא סלאח 4, פאטמה חליל 2.

אליצור נתניה – הפועל כפ"ס 85:32

משחק הקצוות בין כפ"ס מוליכת הטבלה לנתניה נועלת הטבלה התחיל כצפוי והסתיים כצפוי, עם ניצחון חד צדדי של האורחת בירוק. כבר ברבע הראשון ההגנה של נתניה לא הצליחה להתמודד עם הקצב של שחקניות כפ"ס וברחה ליתרון סביב ה-20 הפרש. ברבעים הבאים האורחת הורידה קצת רגל מהגז, אבל עדיין שלטה והגדילה את הפער עוד ועוד.

קלעו לנתניה: יאנג'לה חצ'דוריאן 16, על גרודר 10, נועה יוחאי 4, שובל בן ארי 2.

קלעו לכפ"ס: אופיר פרפרה 14, אופיר וינטרוב 12, דרור מייברג, גלי קונטס וקרן נחמה 11 כ"א, ליעד אורבך 10, שחר גרנות 9, עמית מלכה 7.