מחזור 13: מי תיכנס לבית העליון?

אתמול הוא החל וביום חמישי גם יסתיים המחזור האחרון בסיבוב הראשון בליגת העל לנוער. על הפרק – קביעת העולות האחרונות לבית העליון בשני המחוזות. בצפון הרצליה צריכה לנצח את רעננה ולקוות שהיריבות שלה יפסידו, גם ירושלים מחזיקה אצבעות שחולון לא תנצח השבוע. וגם מפגשי צמרת מעניינים בין מכבי ת"א לראשל"צ ובין מכבי חיפה לרמה"ש.

מאת: לילך וייס

דרום

אחרי שבשבוע שעבר הפועל ת"א הבטיחה את מקומה בבית העליון, נשאר כרטיס אחד פנוי בשישיה המובילה עליו ילחמו הפועל חולון והפועל ירושלים. האדומים מהבירה למעשה כבר סיימו את משחקי הסיבוב והם במאזן 6-6, והם מחכים לראות מה תעשה חולון. ניצחון של חולון והיא בפנים, הפסד והמקום השישי נשאר אצל ירושלים. הפועל ברנר גם היא יכולה לסיים את העונה במאזן 6-6 אם תנצח השבוע, אבל היא ביחס סלים נחות גם מול ירושלים וגם מול חולון (במקרה של בית משולש) כך שהיא איבדה סיכוי להעפיל.  

מכבי 'טדי' ת"א – מכבי 'איציק' ראשל"צ

קרב צמרת ישיר על המקום הראשון בתום הסיבוב הראשון. נכון להיום המארחת צועדת בגאון בראשות הטבלה, עם מאזן מושלם ואחרי נצחונות גדולים על יריבות הצמרת החזקות האחרות. ראשל"צ שניה עם הפסד בודד לנס ציונה ומאז רשמה רצף של 8 נצחונות. שתי קבוצות טובות בכושר טוב, צפוי משחק חם במיוחד.

הפועל 'סילו' חולון – מכבי 'עומר' רחובות

כאמור חולון תלויה רק בעצמה כדי לסיים את הסיבוב במקום השישי, והיא תנסה לעשות זאת בבית מול רחובות. אתמול חולון אומנם פספסה הזדמנות לרשום ניצחון חוץ מרשים על נס ציונה (שגם היה סוגר את הסיפור מבחינתה על הדרך), והיא צריכה לשכוח ממנו מהר. רחובות נמצאת מקום אחד מתחת לחולון בטבלה עם ניצחון אחד פחות.

ע.ל.ה יהוד – הפועל ב"ש

שתי הקבוצות מהחלק התחתון של הטבלה נמצאות בעונה פחות טובה מבחינתן, כששתיהן השיגו עד כה רק ניצחון אחד. רגע לפני שהן ממשיכות יחדיו לבית התחתון לשחק על עוד עונה בליגת העל, הן יפגשו ראש בראש כשניצחון בטוח יתן רוח גבית לאחת מהן לקראת המשך העונה.

הפועל ברנר – הפועל 'מ. רוטנשטיין' נס ציונה

נס ציונה תנסה להמשיך ברצף הנצחונות שלה (שעומד כרגע על 8) כשתתארח השבוע ב-ברנר. הכתומים נמצאים גבוה בצמרת ורוצים לסיים את הסיבוב במקום השלישי. ברנר מנגד רשמה מספר הפסדים בשבועות האחרונים שבגללם אבדו סיכויי להשתלב בבית העליון, אבל למרות זאת תנסה להפתיע בבית את נס ציונה.

אליצור 'ברק' יבנה – עוצמה מודיעין

רצף הנצחונות המרשים של יבנה נעצר בשבוע שעבר, כשהפסידה למכבי ת"א. השבוע היא חוזרת הביתה למשחק יותר 'נח', מול מודיעין מהחלק התחתון של הטבלה. מודיעין גם היא מגיעה אחרי הפסד למכבי ת"א (ומנוחה בשבוע שעבר), ונמצאת ברצף הפסדים שיהיה לה קשה מאוד השבוע לצאת ממנו.

מכבי 'נחמן' פ"ת – הפועל ת"א

גם במשחק הזה יש לנו פייבוריטית ברורה לניצחון. הפועל ת"א מגיעה למשחק עם רצף של 4 נצחונות, שלמעשה הבטיח לה סופית מקום בין שש הראשונות. פ"ת רשמה רק ניצחון אחד העונה והיא עם הפנים כבר לבית התחתון שם תנסה להתאושש מפתיחת העונה הפחות טובה.

צפון

בצפון יש לנו 3 קבוצות שנמצאות בקרב על הבית העליון, אחת מהן תישאר בחוץ. מי שלא תלויה בעצמה היא הרצליה שצריכה לנצח השבוע את רעננה, ואז לקוות שכפ"ס תפסיד או שעמק יזרעאל תפסיד בשני המשחקים שנותרו לה. להרצליה יש יתרון במאזן הפנימי על כפ"ס גם במקרה של בית משולש.

עירוני רעננה – בני הרצליה

כאמור הרצליה שחייבת את הניצחון פוגשת השבוע את השכנה מרעננה. גם בשבועות האחרונים הרצליה הייתה חייבת את הנקודות והיא עשתה זאת כמו שצריך, והיא נמצאת במומנטום טוב עם 3 נצחונות רצופים. רעננה נמצאת במומנטום הפוך עם 3 הפסדים ב-4 המשחקים האחרונים.

הפועל כפ"ס – מכבי זכרון יעקב

כפ"ס מגיעה למחזור האחרון כשהיא עם רגל וחצי בתוך הבית העליון, ותלויה אך ורק בעצמה כדי להישאר שם. השבוע היא פוגשת את זכרון יעקב שעדיין לא ניצחה העונה, ולמרות שהיא נמצאת ברצף של 2 הפסדים, היא פייבוריטית ברורה לנצח השבוע. זכרון כבר עם הראש בבית התחתון ותנסה לצאת שם לדרך חדשה.

אליצור עירוני נתניה – הפועל גלבוע מעיינות

על הנייר, במשחק הזה יש פייבוריטית ברורה. נתניה מגיעה מהחלק התחתון של הטבלה, כשגלבוע מנגד היא מוליכת המחוז שספגה הפסד אחד בלבד. תוסיפו לזה את העובדה ששחקני הגלבוע זכו אתמול בליגת התיכונים, ובכלל הצפונים מגיעים במומנטום נהדר. אבל מה שעוד היה אתמול זה משחק שבו נתניה כמעט הפתיעה בחוץ את רמה"ש, שצמודה לגלבוע בפסגה, כך שאולי השרונים מצאו את הקצב שלהם וינסו להפתיע גם את גלבוע.

מכבי 'אסי' חיפה – א.ס. רמה"ש

חיפה עברה בשבועות האחרונות שני משחקי צמרת ישירים, והשבוע מחכה לה עוד אחד כזה במאבק על המקום השלישי מול רמה"ש. שתי הקבוצות נמצאות בכושר טוב – הצפונים מגיעים אחרי ניצחון חוץ מרשים בעמק יזרעאל, רמה"ש עם רצף 5 נצחונות כולל אחד ביתי על גלבוע מעיינות. מעניין בטוח יהיה.

הפועל גליל עליון – הפועל עמק יזרעאל

אחרי ההפסד המאכזב בשבוע שעבר לחיפה, עמק יזרעאל צריכה לשים את זה מאחוריה כשמחכה לה סופ"ש עמוס עם 2 משחקי חוץ. ניצחון אחד כאמור יספיק לה כדי לסיים בבית העליון. המשחק הראשון שמחכה לעמק הוא מול גליל עליון מהחלק התחתון של הטבלה, שהצליחה בשבוע שעבר לנצח ולקטוע את רצף ההפסדים שלה. יחד עם זאת, גליל התקשתה העונה מול קבוצות הצמרת ויזרעאל פייבוריטית למשחק הזה.