מחזור 14: ארבעה משחקים הערב, מפגשים בין צמרת לתחתית

המחזור ה-14 בליגה הלאומית ימשך הערב אחרי שנפתח בשבת עם הניצחון של עירוני נהריה ברוממה. הערב מכבי אשדוד תארח את הפועל עפולה למשחק שישודר בערוץ הספורט, הפועל חבל מודיעין תארח את עירוני רעננה למשחק שישודר בדף הפייסבוק שלנו, כל יתר המשחקים ישודרו בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל באתר.

מאת: ניב שמולי
צילום: לילך וייס

מכבי אשדוד – הפועל עפולה (ישיר בערוץ הספורט)

אחרי תקופה עמוסה, מכבי אשדוד זכתה לשבוע מנוחה אחרי ההפסד הביתי לעירוני 'גשם' נהריה. הדולפינים עדיין מסובכים עמוק בתחתית, אולם נראה כי מאז מינוי נעמי קולודני העסק התייצב. בשני המשחקים האחרונים מכבי אשדוד קלעה 13.5 נקודות ב-44 אחוז. מנגד, הפועל עפולה מגיעה אחרי ניצחון ענק בגמר גביע המדינה בליגה הלאומית, הרבה בזכות מחצית שנייה גדולה. אלא שמיד לאחר ההנפקה, הוחלט בעפולה על שינוי עם צירופו של קרון דשילדס. הגארד הנהדר עתיד לערוך הופעת בכורה מחודשת בעפולה כאשר ואנדר בלו יהיה מחוץ לסגל. כזכור, האחרון קלע 31 נקודות במשחק הגמר בו נבחר למצטיין.

הנתון הנוסף: בפעם הקודמת שניפגשו הקבוצות באולם הקריה, הפועל עפולה השלימה ניצחון בשלב רבע הגמר ועלתה לחצי הגמר.

אליצור איתו אשקלון – מכבי D-City מעלה אדומים

אחרי ההפסד בגמר, אליצור איתו אשקלון חוזרת לליגה ותארח את העולה החדשה. עמית תמיר קיבל בגמר גביע המדינה בליגה הלאומית משחק טוב מסטורם וורן ודניאל רוזנבאום, אולם הרבה שחקנים היו מתחת לרמתם. הדרומיים שיחררו את ארתור רוזנפלד, כך שמרבית הנטל יהיה על עומר בן דוד ואלון דרוקר. בצד השני, מכבי D-City מעלה אדומים נחלה במחזור הקודם הפסד כואב במחזור הקודם למכבי עירוני ר"ג. מי שנחלש בחודש האחרון הוא ברק אוריון שקלע בדצמבר 6 נקודות בממוצע.

הנתון הנוסף: בשבעה משחקים העונה העמיד ג'יילן קאנטי דאבל דאבל.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – עירוני 'קבוצת גינת' רעננה (ישיר בעמוד הפייסבוק)

חודש דצמבר מושלם הקפיץ את הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין לצמרת הגבוהה. יהוא אורלנד, שזכה בתואר מאמן החודש, ממשיך לקבל תרומה יציבה מצמד הזרים ומיונתן לוי, כאשר בחודש דצמבר שוהם גת בלט. מנגד, האורחים מגיעים כשהם מסתכלים על הטבלה ומסכמים סיבוב די מאכזב מבחינתם. ג'ייסון סיגרס ממשיך להיות המוציא הבולט לפועל, כאשר במשחקים האחרונים ברנדון שרווד מראה את יכולותיו. אופק מלכה וג'ייסון סיגרס הם היחידים בקבוצה מהשרון שקולעים מעל 40 אחוז מחוץ לקשת.

הנתון הנוסף: אשתקד המשחק בחבל מודיעין היה הראשון של יוסי בונן הקדנציה הנוכחית כמאמן עירוני 'קבוצת גינת' רעננה.

הפועל מגדל העמק/יזרעאל – הפועל ר"ג גבעתיים

משחק קריטי עבור שתי הקבוצות. אחרי ארבעה ניצחונות רצופים בחודש דצמבר, העולה החדשה פותחת את 2022 עם משחק בית קריטי. מדובר במשחק בית שייפתח רצף משחקים קריטים בתקופה הקרובה עבור מגדל העמק/יזרעאל שתתארח במחזור הבא במטרווסט. מנגד, הפועל ר"ג גבעתיים מגיעה למשחק עם שינוי הזרים – ג'רמי קומבס, שפתח עונה שנייה בקבוצה, שוחרר ובמקומו הגיע טראוויון דוסון ממכבי 'סנו' הוד"ש. מי שחווה חודש לא יציב הוא אפי טיומקין שיצטרך לחזור להציג את היכולת שלו מפתיחת העונה.

הנתון הנוסף: בניגוד למומנטום החיובי של הביתיים, האורדונים הפסידו שלושה מארבעת המשחקים האחרונים שלהם