מחזור 15: אשקלון יוצאת לרמה"ש, נהריה תארח את חבל מודיעין

המחזור ה-15 יתקיים הערב (שלישי) עם שלושה משחקים בלבד, כאשר שלושה משחקים נוספים נדחו בשל מגפת הקורונה ומשחק נוסף נדחה בגלל נסיעתה של מכבי 'נקסט אורבן' חיפה למסע משחקים במסגרת הליגה הבלקנית. במוקד יעמוד המשחק בין עירוני 'גשם' נהריה להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. א.ס רמה"ש שיין נדל"ן תקווה לסגור סיבוב עם ניצחון על חשבון אליצור איתו אשקלון שאיבדה גובה לאחרונה.

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל הראל

עירוני 'גשם' נהריה – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין (שידור ישיר בערוץ הספורט)

קרב צמרת מרתק בעין שרה. מאז ההפסד בזיסמן, עירוני 'גשם' נהריה נראית נהדר והשיגה שלושה ניצחונות ליגה רצופים. הקבוצה של שי סגלוביץ' לא ריחמה על עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא ביום שבת האחרון, והנחילה לה הפסד ביתי ראשון תוך שהיא מציגה הגנה אדירה. בכלל, נהריה מציגה עד כה הגנה נהדרת וסופגת רק 67.7 נקודות למשחק. בקבוצה יצטרכו לעצור את יונתן מור שמוביל את קלעי הליגה מבין הישראלים. מנגד, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין מגיעה במומנטום נהדר ואחרי חמישה ניצחונות רצופים ושבעה ניצחונות משמונת המשחקים האחרונים. ג'ימי הול נהנה משלושה מוסרים טובים שיש לידו, וכל אחד מהם מוסר מעל 4 אסיסטים למשחק – שוהם גת, לייס דאן ואייל שולמן. בקבוצה יודעים כי מדובר אולי במשחק החוץ הכי קשה בליגה, אולם הצליחו כבר להציג הופעות טובות בקרית אתא ובזיסמן. אייל שולמן, ששיחק בעבר עם נהריה בליגת העל, סיפק את משחקו הטוב ביותר העונה נגד אקסית אחרת – מכבי עירוני ר"ג – ומגיע אחרי משחק נהדר בו מסר 9 אסיסטים.

הנתון הנוסף: שתי הקבוצות נפגשו העונה בעין שרה במסגרת גביע המדינה לליגה הלאומית, וזה נגמר בניצחון ביתי משכנע.

עירוני 'קבוצת גינת' רעננה – הפועל מגדל העמק/יזרעאל

הסיבוב הראשון של עירוני 'קבוצת גינת' רעננה יינעל במשחק אותו היא חייבת לנצח. כך או אחרת, ברעננה ציפו לסיבוב ראשון הרבה יותר מוצלח. יוסי בונן יודע שהפסד יפתח פער משמעותי בין הקבוצות וירחיק את היריבה מהאזור המסוכן. מנגד, העולה החדשה הייתה בעיצומו של מומנטום עם ארבעה ניצחונות רצופים. אלא שדווקא בעיצומו של המומנטום הקבוצה נחה בשבועיים האחרונים ולא שיחקה לאחר שמשחקה מול האורדונים נדחה בעקבות נגיף הקורונה. אסף רוטשטיין יקווה להמשך היכולת ההתקפית הטובה של שחקניו. רום קורנליוס יתארח אצל קבוצתו מהעונה החולפת. בהמשך החודשה העולה החדשה תארח שלושה משחקי בית, שניים מהם נגד יריבות ישירות לתחתית.

הנתון הנוסף: מאז הגיע ג'ף גריי למגדל העמק/יזרעאל, הוא קלע שלשה בכל משחק מלבד ההפסד להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין.

א.ס רמה"ש שיין נדל"ן – אליצור איתו אשקלון (שידור ישיר בפייסבוק)

קרב צמרת ברמת השרון. הקבוצה של גיא קנטור סוגרת את אחד הסיבובים היותר טובים שלה בליגה הלאומית. לאורך מרבית הסיבוב הציגה הקבוצה יכולת משכנעת, כדורסל מהנה וסוחף והרבה אופי. בקבוצה רוצים לסיים בטעם מתוק את הסיבוב עם ניצחון נוסף במשחק הצמרת מול החבורה מאשקלון. מנגד, הדרומיים יסגרו את הסיבוב הראשון כשהם סובלים מחוסר יציבות. בשבוע שעבר הפסידה הקבוצה למכבי מעלה אדומים במשחק הגנתי לא טוב בו ספגו מעל 100 נקודות. עמית תמיר יודע שעל מנת לבלום את המומנטום הוא יצטרך ללשוט בקצב המשחק, ולשם כך יצטרך את עומר בן דוד ואלון דרוקר.

הנתון הנוסף: א.ס רמת השרון שיין נדל"ן מאבדת הכי הרבה בליגה – 17.7 פעמים למשחק.