מחזור 16: יבנה ניצחה את האקדמיה, כפ"ס ורעננה ממשיכות להוביל את הטבלה

הסיבוב השני בלאומית נשים נפתח אמש. התוצאה המעניינת של המחזור הגיעה מיבנה שם המארחת השיגה ניצחון חשוב על אקדמיית וינגייט והתרחקה מהקו האדום, וכמוה עשתה גם עמק יזרעאל שניצחה בבית את כאוכב. כפ"ס ורעננה המוליכות ניצחו בחוץ את בני יהודה ובאר טוביה, מג'דל רשמה ניצחון דרמטי על רמה"ש, גלבוע וירושלים הביסו את קבוצות נתניה.

מאת: לילך וייס

בני יהודה – הפועל כפ"ס 68:53

כפ"ס עוברת עוד משוכה קשה ושומרת על המאזן המושלם שלה בפסגת הליגה. השרוניות בערב של 11 שלשות הובילו לאורך כמעט כל המשחק, כשבני יהודה מנגד הציגה ערב חלש מבחינה התקפית ולמרות מיני קאמבק ברבע האחרון לא הצליחה לאיים בצורה משמעותית על הניצחון של האורחת.

למרות קצב מהיר ומשחק ריצה משני הצדדים, שתי הקבוצות קלעו באחוזים נמוכים בצבע והמשחק נשאר בסקור נמוך – 8:4 לכפ"ס אחרי 5 דקות. מאיה צימרינג שעלתה מהספסל קלעה שלשה אבל גם זה לא ממש העיר את בני יהודה שסיימה את הרבע הראשון עם 3 סלי שדה בלבד. גם כפ"ס לא הרשימה יותר מדי אבל היה לה את גלי קונטס שקלעה 3 פעמים מבחוץ והגדילה את היתרון האורח ל-9:20 בסוף הרבע הראשון.

הרבע השני היה די דומה לראשון. קצב קליעה איטי משני הצדדים, ובעיקר אצל המארחת שפשוט לא פגעה בכלום. כפ"ס עם עוד כמה שלשות הצליחה להגדיל עוד קצת את ההפרש, שעמד סביב ה-15. מיני מומנטום של בני יהודה עם חטיפות ולחץ בהגנת לקראת סוף הרבע עזר לה גם לייצר קצת נקודות ולצמצם קלות ל-30:17 בתום המחצית הראשונה.

המחצית השניה נפתחה בקצב הרבה יותר טוב, כשהקבוצות מחליפות קצת סלים והיתרון של כפ"ס נשאר סביב הדו ספרתי. בני יהודה שיפרה את ההגנה וגם קפצה יותר טוב לריבאונד מה שעזר לה להוריד חזרה לחד ספרתי, אבל עד סוף הרבע כפ"ס שוב השתלטה על המשחק ועם נקודות בצבע של מיכל אפשטיין וליעד אורבך הגדילה שוב. 30:44 בסוף הרבע השלישי.

בני יהודה פתחה טוב גם את הרבע האחרון עם הגנה אינטנסיבית כשבצד השני מורן ספיר ורוני גולדין טיילו בצבע הפרוץ של כפ"ס והורידה חזרה למינוס 10. אבל כמו שעשתה כל המשחק, גם הפעם כפ"ס הגיבה עם כמה שלשות מדוייקות של קונטס ודרור מייברג בדרך ליתרון 36:52 כ-6 דקות לסיום המשחק. האורחת כבר הייתה ביתרון שיא של 17 הפרש, או אז בני יהודה עם דקות טובות של ספיר שקלעה, חטפה ומסרה אסיסט גדול למגי איזה הצליחה להוריד ל-53:60 בלבד. אבל מכאן ועד לסיום בני יהודה לא הצליחה לייצר יותר, ומנגד נחמה בדקות טובות משלה (חטיפה, אסיסט ונקודות מהקו) הגדילה חזרה וסגרה את הסיפור. 68:53 ירוק בסיום.

קלעו לבני ייהודה: מגי איזה 15, מורן ספיר 10, רוני גולדין 9, עמית בן אליעזר 7, שובל אור שלום 6, מאיה צימרינג ושירה בן דוד 3 כ"א.

קלעו לכפ"ס: גלי קונטס 19 (5 שלשות), דרור מייברג 13, אופיר פרפרה 9, מיכל אפשטיין 8, ליעד אורבך וקרן נחמה 6 כ"א, שחר יום טוב ושחר גרנות 3 כ"א.

א.ס. רמה"ש – הפועל מג'דל כרום 49:47

איזה משחק משוגע קיבלנו אמש ברמה"ש, הפכפך במיוחד ועם סיום דרמטי. הפתיחה הייתה של האורחת כש-שדא כנעאן צלפה פעמיים מבחוץ והובילה אותה ליתרון 8:2 תוך 3 דקות. כאן רמה"ש נכנסה לעניינים ועם ריצת 0-13 (כולל 2 שלשות של שלי שפית) פתחה פער קל משלה ואנחנו ב-14:22 מקומי סוף רבע ראשון. גם את הרבע השני מג'דל פתחה נהדר וגם המשיכה נהדר, כשנקודות של אעישה חיג'אזי משלימות ריצת 15-0 (!) ושוב מהפך. יורדים להפסקה ב-29:27 אורח.

הרבע השלישי גם המשיך עם חילופי הובלה וקצת חילופי סלים בין שפית המקומית לבין ג'ואן מוחמד ורואן חמדאן האורחות. בכניסה לרבע האחרון 40:36 מג'דל כרום. רוני קלינגר השלימה מיני ריצת 0-5 בתחילת הרבע האחרון ששוב העבירה את היתרון צד. אחרי כמה דקות של נדנדה ולא יותר מדי סלים משני הצדדים, נכנסים לדקה האחרונה כשהמשחק בשוויון 46. מוחמד ניערה מעליה 3 שחקניות הגנה של רמה"ש והעלתה את מג'דל לפלוס 2. בהתקפה הבאה רמה"ש לא מצאה נקודות, אבל לאחר מכן עם הגנה טובה של קלינגר ותמר אנגל חטפה כדור ויעל גלילי נשלחה אל הקו וקלעה אחת. רמה"ש ניסתה לעצור את השעון ושלחה פעמיים את מג'דל לקו, ונשאר לה כ-3 שניות על השעון. שפית ניסתה זריקה מחצי מגרש שהייתה קרובה מאוד להיכנס, אבל רק קרובה והניצחון בסיום הלך לאורחת ממג'דל כרום.

קלעו לרמה"ש: שלי שפית 12, רוני קלינגר 10, אלה נר 9, גילי ליאור 7, הילה הניג 6, תמר אנגל 2, יעל גלילי 1.

קלעו למג'דל כרום: ג'ואן מוחמד 14, שדא כנעאן 12, אעישה חיג'אזי 8, עלית כהן 7, רואן חמדאן 6, ליאור ראשית 2.

אליצור יבנה – אקדמיית וינגייט 58:68

יבנה קוטעת רצף של 3 הפסדים עם ניצחון ביתי חשוב מאוד על האקדמיה, הודות לרבע שני קטלני בו השאירה את האורחת על 9 נקודות בלבד. קודם לכן ברבע הראשון קיבלנו משחק צמוד כשיאנה שפירו המקומית החליפה סלים עם שחקניות האקדמיה, ולאחר שהיתרון זז מצד לצד הלוח הראה 14:15 אחרי 10 דקות. הרבע השני גם נפתח עם קצת חילופי סלים, ואז האקדמיה פשוט נתקעה ולא קלעה דקות ארוכות מאוד. במקביל יבנה עם שפירו שהמשיכה לחגוג בצבע והדר לזרוב שהוסיפה נקודות משלה ברחה ליתרון 16 לפני ששלשה של דאשה סמרו האורחת צמצמה ל-21:34 בתום המחצית הראשונה.

האקדמיה עלתה יותר חדה למחצית השניה ואיפסה את היד, כשעלמה רשלבך, לי טייכמן והדר דניאל מצליחות להוריד למינוס 8. אבל יבנה התעוררה בזמן ולא נתנה לאורחת להשלים את הקאמבק כשדניאל לוי ושפירו הגדילו חזרה ואף הגיעו ליתרון שיא של 18 הפרש שנשמר לתוך הרבע האחרון. שלשות של מיה ניקוליץ ועופר כספי צמצמו חזרה לאזור ה-10, אבל יותר מזה האקדמיה לא הצליחה להוריד ויבנה כאמור השאירה את הנקודות בבית. בזכות הניצחון הקבוצה מהשפלה פותחת פער של 2 נקודות מהקו האדום.

קלעו ליבנה: יאנה שפירו 23, הדר לזרוב ושחר עמית 12 כ"א, אופק טלקר 8, דניאל לוי 5, הילי בוים ויפית כהן 3 כ"א, לירן שחף 2.

קלעו לוינגייט: עופר כספי 10, ליאם בסטקאר 8, שיראל נחום ולי טייכמן 7 כ"א, מיה ניקוליץ ועלמה רשלבך 6 כ"א, הדר דניאל ודאשה סמרו 5 כ"א, יהלי לוי 4.

אס"א ירושלים – אליצור נתניה 39:71

הרבה זמן עבר מאז שירושלים הצליחה לרשום ניצחון בליגה, ואמש זה סוף סוף קרה כשהקבוצה מהבירה איחרה את נתניה נועלת הטבלה. השרוניות שעדיין לא ניצחו העונה הצליחו לתת קצת פייט במחצית הראשונה בה שמרו על פיגור סביר סביב הדו ספרתי, אבל במחצית השניה המארחת פתחה מבערים וסגרה את הסיפור.

קלעו לירושלים: טליה פרידמן 15, נועה שמעוני ומוריה חסון 11, לין כהן ודניאלה בן אבי 9, רינת בן יעקב 7, עדן כהן 4, מורן שחם 3, נועה נבו 2.

קלעו לנתניה: שני חכים 17, אנג'לה חצ'דוריאן 11, לונה טיבי  7, יעל גרודר 4.

אליצור עירוני נתניה – הפועל גלבוע מעיינות 70:52

ביום ראשון האחרון נפגשו שתי קבוצות הנוער של נתניה וגלבוע, וכמו שם גם כאן הצפוניות יצאו עם ידם על העליונה ועם ניצחון שמעלה אותם במעלה הטבלה. רבע ראשון של המשחק קיבלנו קצב טוב עם לא מעט שלשות משני הצדדים, כשגלבוע שומרת על יתרון קל ומובילה 22:18 בסיומו של הרבע. הקצב נרגע קצת ברבע השני והמשחק המשיך להיות שקול, ויורדים להפסקה ביתרון מינימלי 35:34 אורח.

הרבע השלישי התחיל דומה, עד שגלבוע החלה לייצר הרבה עצירות הגנתיות, חטפה כדורים והענישה בצד השני ובלי לשים לב כבר הייתה ביתרון 15. ברבע הרביעי שגם לא היה התקפי במיוחד האורחת הצליחה לשמור על יתרון שנע בין 15-20 ובסיום הזמן רשמה ניצחון 5 ברציפות, כש-4 מתוכם אגב היו בחוץ. 

קלעו לנתניה: לינוי ביטון ועדן אסטטקאו 10 כ"א, הדר כהן וקרן בויס 8 כ"א, עדן מצארוה 7, עמית כהן 5, מעיין זיידל ועינת סינגר 2 כ"א.

קלעו לגלבוע מעיינות: שיר רביב 20, אליס חתוקאי 16, עדי פירסטנברג ונועה רודה 8 כ"א, מורג'אן סעדה 7, נגה הרן ומאיה משה 4 כ"א, גילי ארמה 3.

הפועל עמק יזרעאל – הפועל כאוכב 65:81

עמק יזרעאל רושמת ניצחון שלישי בארבעת המשחקים האחרונים, וממשיכה להתרחק מהקו האדום בו נמצאת כאוכב שהפסידה לה השבוע ולמעשה לא ניצחה כבר חודש וחצי. במשך 2 וחצי רבעים היה לנו משחק שקול עם חילופי הובלה, עד שלקראת סוף הרבע השלישי בר אביטל הובילה ריצת 1-11 של המארחת וסידרה לה יתרון 49:59 בכניסה לרבע האחרון. גם שם אביטל המשיכה ביכולת הטובה ויחד עם נעמה הלוי ואלה פינצי יזרעאל הגדילה עוד קצת את הפער והבטיחה לעצמה ניצחון ביתי נוסף.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 29 (4 שלשות), בר אביטל 23, אלה פינצי 14 (4 שלשות), ליאן אשל 8, אורי אהרוני 6, יומנא מואסי 1.

קלעו לכאוכב: מיתר אסולין 20, ליאן עודה 19, דאליה חטיב 9, אליסאר סלמאן 6, באראא מריח 5, היא סלאח ואסיל עודה 3 כ"א.

הפועל באר טוביה – מכבי רעננה 101:50

רעננה שוב מביסה את באר טוביה במפגש קצוות, בתוצאה מאוד דומה למפגש הקודם בין השתיים בתחילת העונה. השרוניות עם ניצחון שלישי ברציפות, באר טוביה עם הפסד שלישי ברציפות עדיין מסובכת בחלק התחתון של הטבלה.