מחזור 17: עמק יזרעאל גברה על גלבוע/מעיינות, ניצחון גם למג'דל כרום

המחזור ה-18 בלאומית נשים נערך אמש. במוקד המשחקים מג'דל כרום גברה בחוץ על גליל עליון, ועמק יזרעאל ניצחה בבית את השכנה גלבוע מעיינות. רעננה וכפ"ס ניצחו במפגשי הקצוות שלהן את יבנה ועירוני נתניה, ובני יהודה הביסה את אליצור נתניה. במשחק השלמה מסופ"ש כאוכב עם ניצחון חשוב על עירוני נתניה.

מאת: לילך וייס – רוזנברג

הפועל עמק יזרעאל – הפועל גלבוע מעיינות 61:68

דרבי העמקים של הצפון סיפק לנו יופי של משחק בסיומו המארחת השיגה ניצחון רביעי בחמשת המשחקים האחרונים, והיא ממשיכה לטפס למעלה בטבלה. פרט לבריחה זמנית של העמק ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע השני, המשחק נשמר שקול לכל אורכו וקיבלנו גם דרמה קטנה בסיום המשחק.

העמק פתחה את המשחק עם משחק ריצה מהיר והתקפות מתפרצות שתורגמו לנקודות קלות מתחת לסל של ליאן אשל ונעמה הלוי, והובילו אותה ליתרון 0:6 ובהמשך 4:11. לגלבוע לקח קצת זמן עד שהיא נכנסה למשחק, אבל עם הגנה טובה וכמה חסימות וחטיפות של שיר רביב וחברותיה באדום הצליחה לתרגם זאת לצמצום ההפרש ל-11:12. סל יפה מחצי מרחק של אשל קטע בצורת קלעה של העמק וחתם את תוצאת הרבע הראשון על 11:14 מקומי.

הרבע השני נפתח עם חילופי שלשות בתוספת שאגה של בר אביטל שהגדילה את היתרון של עמק יזרעאל ל-14:20. כמה דקות של חילופי סלים בין הקבוצות ולאחר מכן כמה דקות של חילופי החטאות השאירו את המשחק בסקור נמוך כשהעמק שומרת על יתרון קל. סלים יפים נוספים בצבע של אשל והלוי הגדילו ל-19:31, עד של קראת סוף הרבע שוב לחץ הגנתי של גלבוע תורגם לחטיפות ומחיקה מוחלטת של הפער עם נקודות של רביב ועדי פירסטנברג. סל באזר של מורג'אן סעדה השלים את המהפך – ויורדים להפסקה ב-32:31 אדום.

החצי הראשון של הרבע השלישי היה חלש מאוד מבחינה התקפית, כשפרט לשלשה של הלוי לא ראינו סלי שדה. החצי השני כבר היה יותר קצבי כשהקבוצות החליפו קצת סלים והעמק עם צמד שלשות שוב ייצרה לעצמה יתרון קל של 6 הפרש. כמו ברבע השני, גם את השלישי גלבוע חתמה עם שלשת באזר עליה חתומה נגה הרן ששלחה את הקבוצות לרבע האחרון ב-43:46 יזרעאל.

המשחק הצמוד המשיך לתוך הרבע האחרון, כשהקבוצות שוב החליפו סלים והיתרון החליף ידיים. כ-3 דקות לסיום שלשות של אלה פינצ'י ואורי אהרוני העלו את העמק לפלוס 5, ושמרו על הפער הנ"ל בכניסה לרבע האחרון. גלבוע בחצי דקה שכללה שלשה של נועה רודה, חטיפה מייד לאחר מכן של הרן ואסיסט של רודה לפירסטנברג הצליחה להוריד ל-61:62 בלבד כ-40 שניות לסיום. האורחת ביצעה עבירות במטרה לעצור את השעון, אבל זה לא עזר לה כשבהתקפות הבאות היא לא הצליחה לייצר סלים בעצמה. יזרעאל עם נקודות מהקו הגדילה את הפער וניצחה בסיום 61:68.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 25, ליאן אשל 14, אורי אהרוני 10, בר אביטל 8, תומר נוב 6, אלה פינצ'י 5.

קלעו לגלבוע מעיינות: אליס חתוקאי 15, מורג'אן סעדה 14, שיר רביב 12, נועה רודה 8, נגה הרן 7, עדי פירסטנברג 5.

הפועל גליל עליון – הפועל מג'דל כרום 49:42

משחק צמוד נוסף השבוע קיבלנו בצמרת הליגה, בין שתי קבוצות ששואפות להשתלב בסיום העונה בפלייאוף. ובדומה למפגש בסיבוב הראשון בין השתיים – גם הפעם זה נגמר בניצחון קל לזכות מג'דל כרום ששומרת על המקום השלישי. אחרי כמה דקות של חילופי סלים האורחת בשחור פיתחה מומנטום והצליחה לייצר לעצמה יתרון קל, שבתחילת הרבע השני גם הגיע לפלוס 9 . עד לירידה להפסקה גליל הצליחה לצמצמם את הפער לנקודה בלבד (24:23), אבל במחצית השניה מג'דל שוב הייתה עדיפה. גליל שלא מצאה את הסל דקות ארוכות כן מצאה את עצמה בפיגור דו ספרתי, ולא הצליחה לחזור ממנו. מג'דל עם יכולת טובה של ג'ואן מוחמד ועלית כהן שמרה על פער של 7-12 הפרש עד לניצחון בסיום.

קלעו לגליל עליון: הדר רפאל 10, אמה רוזנסטון ורג’ינה גליידה 9 כ”א, ענבר לברון 8, שני לוי 4, דבי בלייברג 2.

קלעו למג'דל כרום: ג'ואן מוחמד 18, עילת כהן 14 (4 שלשות), שדא כנעאן 10, רואן חמדאן 7.

בני יהודה – אליצור נתניה 48:99

קצת פחות צמוד היה בבית דני, שם בני יהודה הביסה את נועלת הטבלה מנתניה שממשיכה לשמור על מאזן נקי מנצחונות. המארחת הובילה לאורך כל המשחק וקלעה בקצב גבוה במיוחד, כשנתניה לא מצליחה לעמוד בקצב.

אליצור יבנה – מכבי רעננה 79:43

גם משחק הקצוות שנערך ביבנה הסתיים בלי הפתעות. רעננה מהצמרת ברחה כבר בשלב מוקדם של המשחק ליתרון דו ספרתי, והמשיכה להגדיל את הפער עם התקדמות המשחק. זאת הפעם השלישית בחודש האחרון שההגנה של רעננה מצליחה לעצור קבוצה יריבה על פחות מ-45 נקודות.

קלעו ליבנה: שחר עמית 10, יאנה שפירו 8 אופק טלקר והדר לזרוב 7 כ"א, יפית כהן 6, מעיין זילברמן 3, לירן שחף והילי בוים 2 כ"א.

קלעו לרעננה: טל יעקב 18, בר סלע 17, ניקול מיכאילץ 14, מורן שטרית 10, חנה הללי 8, מאיה מדרי 7, לנה פדולובה 5.

אליצור עירוני נתניה – הפועל כפ"ס 72:54

מוליכת הטבלה מסמנת עוד וי ברצף הנצחונות שלה, ואמש ניצחה בחוץ את אליצור עירוני נתניה. המארחת הצליחה לתת פייט ברבע הראשון אותו סיימה בפיגור קל (21:16). אבל ברבע השני כפ"ס שוב הראתה את יכולותיה מחוץ לקשת (סיימה משחק נוסף עם מספר דו ספרתי של שלשות) והחלה לברוח, וירדה להפסקה כשהיא מובילה 37:23. הרבע השלישי המשיך דומה כשכפ"ס צולפת מבחוץ ונתניה מתקשה לייצר, והפער גדל ל-60:32 אחרי 3/4 משחק. ברבע האחרון שכבר היה לפרוטוקול בלבד נתניה עם שלשות משלה הצליחה קצת למזער נזקים אבל לא באמת איימה על הניצחון של האורחת בירוק.

קלעו לנתניה: קרן בויס 16, עדן אסטטקאו 15, הדר כהן 14, מעיין זיידל 4, לינוי ביטון 3, עמית כהן 2.

קלעו לכפ"ס: שיר תירוש 21, דרור מייברג 13, קרן נחמה וליעד אורבך 11, גלי קונטס 8, עלמה כהן 4, אופיר פרפרה ועמית מלכה 2 כ"א.

הפועל כאוכב – אליצור עירוני נתניה 53:55 (השלמה מחזור 14)

אחרי שרשרת הפסדים ארוכה כאוכב מצליחה סוף סוף לקטוע את הרצף עם ניצחון ביתי קשה על נתניה, שעכשיו בעצמה נמצאת ברצף הפסדים. עבור כאוכב מדובר בניצחון סופר חשוב שמשאיר אותה בחיים במאבק נגד הירידה, והיא מצמצמת את הפער בינה ובין הקו האדום.