מחזור 19: בסימן יום המשפחה

המחזור ה-19 בליגה הלאומית ייצא לדרך הערב (שלישי) עם חמישה משחקים, ומשחק נוסף יתקיים מחר (רביעי) בין עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא ל-א.ס רמה"ש שיין נדל"ן (ישיר בערוץ הספורט). במוקד המשחקים מחר תארח הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין את מכבי עירוני רמת גן (ישיר בערוץ הספורט) שמגיעה אחרי שלושה הפסדים ברצף. מכבי 'נקסט אורבן' חיפה תקווה להמשיך במומנטום מול אליצור איתו אשקלון ובבירת העמק יתקיים דרבי.

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל אמסילי

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – מכבי עירוני רמת גן (שידור ישיר בערוץ הספורט)

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין מסרבת לעצור. ניצחונות החוץ בנהריה ובעפולה אותתו לכל הליגה שהמטרה היא להישאר בצמרת הגבוהה. הפסד הבית האחרון של הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין היה באמצע נובמבר, ועם 10 ניצחונות מ-12 המשחקים האחרונים בהחלט יש סיבה לאופטימיות אצל יהוא אורלנד. מנגד, מכבי עירוני רמת גן מגיעה לאחר שלושה הפסדים רצופים וכשהיא במשבר קטן. דווקא אחרי הניצחון הביתי על עירוני 'גשם' נהריה, בקבוצה התרחקו מהפסגה. בקבוצה יודעים כי לפניהם לוח משחקים צפוף, ועליהם לשנות כיוון מהר. לשם כך יצטרכו את אלייז'ה הירש ביכולת טובה יותר לאחר שסיפק שני משחקים פחות טובים.

הנתון הנוסף: 54 נקודות מדד היו לג'ימי הול במשחק הקודם בין הקבוצות – השני הכי גבוה העונה. את המקום הראשון תפס לאחרונה מייקל הוליפילד ב וגם הוא עשה זאת נגד מכבי עירוני רמת גן.

מכבי 'נקסט אורבן' חיפה – אליצור איתו אשקלון

משחק על הכניסה לפלייאוף העליון. מכבי 'נקסט אורבן' חיפה נמצאת במומנטום חיובי ותגיע אחרי שני ניצחונות חוץ בתוך ארבעה ימים – על מכבי עירוני ר"ג ועל מכבי מעלה אדומים. מעבר לכך, הקבוצה של אבי סוכר רושמת חמישה ניצחונות רצופים ומפלסת את דרכה אל עבר הצמרת, אך בכדי לעשות צעד משמעותי נוסף תרצה להשלים דאבל על הדרומיים. קוואמי וון אמור לערוך הופעת בכורה בליגה. מנגד, שנת 2022 לא מאירה פנים בינתיים לאליצור איתו אשקלון שטרם ניצחה בחודש ינואר וסוחבת ארבעה הפסדי ליגה רצופים. בעקבות שרשרת ההפסדים הקבוצה של עמית תמיר מוצאת עצמה במאזן שלילי ובידיעה שהיא חייבת לחזור לעצמה. המתאזרח קייס ברוטון, שחתם בקבוצה, עתיד לערוך הופעת בכורה. בהפסדים סופגת הקבוצה 90.1 נקודות, לעומת 75.4 נקודות בלבד שסופגת הקבוצה בניצחונותיה.

הנתון הנוסף: רזיאל חיון רשם שיא קריירה של 23 נקודות במשחק האחרון.

הפועל ר"ג גבעתיים – מכבי אשדוד (שידור ישיר בפייסבוק)

קרב תחתית קריטי. הפועל ר"ג גבעתיים מוצאת עצמה לפני משחק קריטי שיכול לפתוח פער של ארבעה משחקים בין הקבוצות. האורדונים יקבלו חזרה לסגל את הראל רינסקי לאחר שהושעה. הקבוצה של מתן חרוש קולעת רק ב-59 אחוז מהקו, נתון שפוגע בה במשחקים הצמודים. מנגד, מכבי אשדוד שיחקה עד כה רק 13 משחקים – הכי מעט מבין כל קבוצות הליגה. למעשה, המשחק האחרון של הקבוצה היה בתחילת ינואר ובמהלך הפגרה המאולצת שיחררו בקבוצה את ניב בלול למכבי ראשון לציון. ארתור רוזנפלד, שהגיע מאליצור איתו אשקלון, יערוך הופעת בכורה מחודשת.

הנתון הנוסף: 16 כדורים חוזרים בהתקפה קטפו האשדודים במשחק בין הקבוצות בסיבוב הראשון – הכי גבוה שלהם מבין כל המשחקים העונה.

מכבי 'סנו' הוד"ש – מכבי D-CITY מעלה אדומים

בשבועיים ללא משחק ליגה הצליחה מכבי 'סנו' הוד"ש לבצע שינוי נוסף במצבת הזרים שלה כשהחתימה את בילי מקשפרד. הפורוורד חוזר לארץ לקדנציה נוספת, והפעם ינסה לעזור לקבוצתו לשרוד בליגה. נצחון כפול על העולה החדשה יכול לתת רוח גבית להמשך הדרך, ולהחזיר את איתי לוי לחיים. כזכור, את הניצחון היחיד העונה של הקבוצה הושג על מכבי מעלה אדומים. מנגד, הקבוצה של יאיר גבירץ פספסה הזדמנות טובה לעשות עוד צעד לעבר השמינייה הראשונה כשהפסידה בבית למכבי 'נקסט אורבן' חיפה אחרי דרמה וקאמבק ברבע האחרון. בקבוצה יודעים שעם תרומה דלה של הצוות הישראלי, כפי שקרה במשחק האחרון, יהיה להם קשה לנצח. בסיבוב הקודם איבדה העולה החדשה 23 פעמים – נתון שלא יוכל לחזור על עצמו כדי לצאת עם ניצחון מעתידים. מי שעתיד להיעדר בשבוע הקרוב הוא ברק אוריון שסובל משבר קטן בידו.

הנתון הנוסף: בפעם הקודמת בה ג'רמי קומבס פגש את מכבי D-CITY מעלה אדומים הוא ניפק את אחד ממשחקיו הטובים ביותר העונה עם 20נקודות ו-14 ריבאונדים.

הפועל מגדל העמק/יזרעאל – הפועל עפולה

אחרי שני ניצחונות רצופים, הפועל עפולה נבלמה עם הפסד ביתי להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. בבירת העמק צירפו בסוף השבוע האחרון את אלון ספיר, שעתיד לערוך הופעת בכורה, מתוך מחשבה שהוא יוסיף מימד מנהיגות ויעזור לקבוצה להגיכ לליגת העל. אליעד טל הפצוע עתיד להיעדר בשבועיים הקרובים. מנגד, הפועל מגדל העמק/יזרעאל רשמה שלושה הפסדים רצופים, ומגיעה אחרי שלא שיחקה שבועיים בגלל נגיף הקורונה. אסף רוטשטיין ראה בזמן הזה את עירוני 'קבוצת גינת' רעננה, מכבי 'נקסט אורבן' חיפה ומכבי D-City מעלה אדומים בורחות מהאזור המסוכן ויודע כי עליו לצמצם פערים.

הנתון הנוסף: המשחק בסיבוב הראשון נגמר ב-41 הפרש להפועל עפולה – ההפרש הכי גבוה במשחק ליגה בעונה הנוכחית.

ברביעי:
עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא – א.ס רמה"ש שיין נדל"ן (ישיר בערוץ הספורט)

שלושה הפסדים רצופים הרחיקו את עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא מהצמרת הגבוהה. נציגת הקריות ספגה בשני המשחקים האחרונים 98.5 נקודות למשחק, ויודעת שהמשחק הקרוב הוא קריטי מבחינתה על מנת לצמצם פערים. שרון אברהמי יצטרך לקבל תרומה משמעותית יותר מהצוות הישראלי, שכן בתקופה האחרונה עידו דוידי שומר על יציבות בעוד היתר לא באים לידי ביטוי. מנגד, העונה האדירה של א.ס רמה"ש שיין נדל"ן נמשכת. בסוף השבוע האחרון גברה הקבוצה על מכבי עירוני ר"ג בזיסמן , וביססה את מעמדה ברביעייה הראשונה. מי שממשיך לגלות יכולת טובה בשני צידי המגרש הוא הראל דדון, אך מעל כולם נמצא קווין קייפרס שבשלושה מחמשת המשחקים האחרונים קלע לפחות 30 נקודות.

הנתון הנוסף: קני פנדרבורק נמצא ביכולת טובה, אולם קבוצתו לא מנצחת כשהוא טוב. בהפסדים קולע הגארד 19.3 נקודות, ואילו בניצחונות יורד ל-13.4 נקודות בלבד.