מחזור 2 בבית העליון והחתתון: רעננה ניצחה בגלבוע, נצרת גברה על מנשה

גם השבוע הקורונה פיצלה לנו את המחזור על פני כל השבוע, עם לא מעט משחקים שנדחו. מה שכן היה לנו אתמול זה ניצחון דרמטי של מכבי רעננה על גלבוע מעיינות בבית העליון, ניצחון דרמטי של הפועל נצרת אורטודוקס על הפועל מנשה בבית התחתון, ונצחונות חד צדדיים של הפועל לב השרון וא.ס. רמה"ש.

מאת: לילך וייס

הפועל גלבוע מעיינות – מכבי רעננה 62:58

אחרי שרשמה הפסד דרמטי בשבוע שעבר, השבוע רעננה משיגה ניצחון דרמטי על גלבוע מעיינות. המשחק היה צמוד מאוד עם חילופי הובלה רבים, כשאף קבוצה לא הצליחה לברוח לפער של מעל ל-7 הפרש. בעקבות הניצחון השרוניות משפרות משמעותית את מאזנן בטבלה והן בפער של 2 נצחונות מנתניה וגלבוע שאיתן במאבק על הכניסה לפלייאוף.

המשחק נפתח בעצלתיים עם בעיקר החטאות משני הצדדים, ולקח לו כמה דקות להתניע. רעננה הייתה הראשונה לאפס יד עם צמד שלשות, גלבוע הגיבה בצד השני עם סלים של נטע חן שהוסיפה גם כמה חסימות בהגנה בדרך ליתרון 6:11 מקומי. גילי גולוד עם שני מהלכים של סל ועבירה צמצמה, והמשחק המשיך צמוד עם חילופי סלים. שחקניות הגלבוע חילקו כמה אסיסטים יפים, וסל קרוב לבאזר של ליאל אריאל סגר את הרבע הראשון בשוויון 17.

המאחרת פתחה נהדר את הרבע השני עם ריצת 0-8 מנקודות של חן ומורג'אן סעדה. רעננה אחרי כמה החטאות מבחוץ התחזרה לקלוע וצמצמה, ושמרה את עצמה בפיגור של 3-5 הפרש לאורך הרבע. האורחת חטפה לא מעט כדורים שאת רובם לא ידעה לנצל לנקודות בצד השני, אבל כן הצליחה לצמצם את הפער לנקודה. בחצי הדקה האחרונה של הרבע שלשה של אלה שוסטר העלתה שוב את רעננה ליתרון, לפני שנענתה בשלשה של נגה הרן שקבעה 32:33 בירידה להפסקה.

המחצית השניה נפתחה הפכפכה כשהיתרון זז מצד לצד, כשסעדה בגלבוע החליפה סלים עם גולוד ושוסטר. המארחת קצת איבדה ריכוז בהתקפה והחטיאה מתחת לסל, ורעננה ניצלה זאת כדי לפתוח פער קל 46:39. כאן רעננה היא זאת שחזרה להחטיא וגלבוע הצליחה לצמצם ל-46:44 בסוף הרבע השלישי.

רעננה שוב הגדילה קלות את יתרונה בתחילת הרבע האחרון, והצליחה לשמור עליו עד שהגיעו צמד שלשות של חן שקבעו שוויון 58 כ-2 וחצי דקות לסיום. בהתקפה הבאה רעננה לא מצאה נקודות, אבל לאחר מכן תמר ברייטמן חטפה כדור וסחטה ב"ס. דקה לסיום אנחנו ב-59:58 רעננה. לגלבוע היו כמה הזדמנויות להפוך את התוצאה אבל הכדורים פשוט לא נכנסו. ברייטמן נשלחה שוב אל הקו במטרה לעצור שעון, ואחרי שהחטיאה את הזריקה השניה מי שלקחה את הריבאונד היא דווקא שוסטר שסחטה את השעון וגם 2 זריקות שסגרו את הסיפור. בסיום 62:58 דרמטי במיוחד לרעננה.

קלעו לגלבוע מעיינות: נטע חן 17, מורג'אן סעדה 16, נגה הרן 13, יעל פרחי 7, שחר טשקורי 3, ליהיא שחם 2.

קלעו לרעננה: גילי גולוד 18, אלה שוסטר 14 (4 שלשות), תמר ברייטמן 11, ליאל אריאל 9, ליעד פסטרנק 4, נגה סלע 3, קטיה ויליקי 2, ליאל כהן 1.

עוד אמש מרחבי הליגה: במסגרת הבית התחתון הצפוני הפועל נצרת אורטודוקס השיגה ניצחון דרמטי 41:42 על הפועל מנשה, עם זריקת עונשין מדוייקת כ-20 שניות לסיום. נצרת עם ניצחון שני מאז נפתח הבית עולה למקום הראשון, וגם פותחת פער של נקודה מהמקום ממנו יורדים ליגה. הפועל לב השרון הביסה בחוץ את מכבי אום אל פאחם 60:28.

במחוז הדרומי של הליגה התקיים רק משחק אחד, כשהפועל לב ירושלים אירחה את א.ס. רמה"ש. הרבע הראשון נגמר ביתרון קל לזכות האורחת, אבל ברבעים הבאים ירושלים התקשתה לייצר ורמה"ש ברחה ליתרון דו ספרתי גבוה שצמח עם התקדמות המשחק. בסיום 90:51 לשרוניות, שמשיגות ניצחון שני ברציפות בבית העליון.

קלעו לרמה"ש: אלה נר 22, אריאל סולומון ושירה בן אלי 16 כ"א, נועה בן דוד 10, יערה ים 8, רוני נוה 7, רותם ורסנו 5, נעמי כהן מינץ 4, עפרי מנור 2.

קלעו לירושלים: הדר מור יוסף 27 (5 שלשות), תמר גרינבוים 13, אלה ברזיס וקרני ארוטשאס 4 כ"א, אליענה מוסקוביץ 3.