מחזור 2 בליגה הלאומית: נהריה יוצאת לעפולה, אשקלון ברעננה, חבל מודיעין תארח את ראשל"צ

המחזור השני בליגה הלאומית יתקיים כולו היום (שלישי) עם שבעה משחקים, שניים מהם ישודרו בהצגה כפולה בערוץ הספורט ושאר חמשת המשחקים ישודרו בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל באתר שלנו.

הפועל עפולה – עירוני 'גשם' נהריה (עפולה, 17:30, ערוץ הספורט)

הפועל עפולה פתחה את העונה ברגל ימין עם ניצחון במגרש חוץ לא פשוט. ההופעה ההגנתית של הקבוצה בישורון עוד תעניק לה ניצחונות בהמשך הדרך ככל הנראה. בצד ההתקפי צמד הזרים ניפקו משחק טוב – דבר שיצטרך לקרות גם מול הסגולים. בעפולה לא פתחו עם שני ניצחונות רצופים כבר שלוש עונות. מנגד, עירוני 'גשם' נהריה פתחה את העונה עם הפסד ביתי מפתיע למכבי עירוני רמת גן. בקבוצה לא חלמו על שני הפסדים בפתיחת העונה ויודעים כי מחכה להם משחק חוץ לא פשוט. עומר טל עתיד לחזור לסגל לאחר שנעדר במחזור הקודם בגלל פציעה.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – מכבי 'אפי קפיטל' ראשון לציון (נחשון, 19:00)

לא כך ציפו בהפועל 'מגה אור' חבל מודיעין לפתוח את העונה. ההפסד הצורב, ובעיקר הדרך, לא מבשרים טובות מבחינת יהוא אורלנד. שני הזרים קלעו ביחד במשחק הקודם 18 נקודות בלבד ועל מנת להפתיע את הכתומים יצטרכו להיות מרוכזים לכל אורך המשחק. מהעבר השני, מכבי 'אפי קפיטל' ראשון לציון לא הרשימה יתר על המידה במשחק הראשון של העונה אבל יצאה עם הניצחון. יונתן מור יפגוש את הקבוצה בה שיחק בעונה שעברה וקלע 11 נקודות בחצי השני בניצחון על אליצור שומרון. בקבוצה יקוו ליכולת התקפית מרשימה יותר.

מכבי עירוני רעננה – אליצור LSports איתו אשקלון (מטרווסט, 19:30, ערוץ הספורט)

משחק בין שתי קבוצות שרוצות לסיים את העונה עם כרטיס בליגת על. מכבי עירוני רעננה חזרה ממסע המשחקים שלה בארצות הברית ישר למשחק חוץ לא פשוט במעלה אדומים, ונעזרה ברבע אחרון אדיר של ג'ייסון סיגרס על מנת לצאת עם הניצחון. מי שעוד גילו יכולת טובה הם אנטוני מורס ואלכס לדר. ברעננה יצטרכו להסתדר בשבועות הקרובים ללא יובל בר שפצוע בקרסול. מנגד, הדרומיים מגיעים למשחק אחרי שהרשימו מול מכבי רחובות. עם כל הכבוד לעולה החדשה, המשחק ברעננה הוא משוכה גבוהה הרבה יותר ויהווה מבחן לאבי סוכר. כבר ביום שבת שתי הקבוצות תפגשנה שוב במטרווסט במסגרת שמינית גמר גביע המדינה בליגה הלאומית.

מכבי 'נקסט אורבן' חיפה – מכבי מעלה אדומים (רוממה, 19:00)

מכבי 'נקסט אורבן' חיפה פותחת את עונת 2022/23. הירוקים סיפקו משחקי הכנה טובים, לצד משחקי אימון פחות מוצלחים. בקבוצה הצליחו לשמר לא מעט שחקנים מהעונה שעברה וניכר כי לא מעט שחקני בית יזכו לדקות משחק. מכבי מעלה אדומים פתחה את העונה ברגל שמאל עם הפסד ביתי למכבי עירוני רעננה. הקבוצה של יאיר גבירץ החזיקה מעמד לאורך שלושה רבעים עד שנפלה מהרגליים. בקבוצה יכולים להתעודד מיכולת טובה של עידו שבת, שהצטרף לאחרונה. בשני המשחקים אשתקד הירוקים ניצחו את מעלה אדומים.

מכבי עירוני רמת גן – אליצור שומרון (זיסמן, 19:00)

כבר במחזור הפתיחה אותתה מכבי עירוני רמת גן על כוונותיה לעונה. החבורה של יניב בורגר יצאה מעין שרה עם ניצחון מרשים, כל זאת שהיא עם זר אחד. שון אוונס ימשיך להיעדר בשבועות הקרובים בגלל פציעה בקרסול, ובקבוצה מחפשים לו מחליף. לפני המשחק ייערך טקס לבלסינג אפריפה שמתגורר בעיר. מנגד, אליצור שומרון קלעה 53 נקודות בלבד במשחקה הראשון ויודעת כי על מנת לנצח בזיסמן תצטרך לספק יכולת התקפית טובה יותר. דרור כהן קיבל 19 נקודות מקית סטון שסיפק הופעה טובה, אך הפעם יהיה חייב לקבל תרומה משחקנים נוספים.

מכבי רחובות – אליצור 'בריגה' נתניה (ברזילי, 19:30)

העולה החדשה מרחובות פתחה את העונה עם מפולת באשקלון. הקבוצה של קובי חסון ספגה תבוסה קשה ולא הצליחה להוות יריב ראוי. ברנט ג'קסון, שהיה נהדר במשחקי ההכנה, סיפק יכולת לא טובה ויצטרך להיות המוציא לפועל של הקבוצה. מהעבר השני, גם היהלומים פתחו את העונה עם הפסד אבל יכולים להתעודד מכך שלא נשברו אחרי פתיחה לא טובה. יהל פלג ויונתן אטיאס בספק גדול למשחק בגלל פציעות. שתי הקבוצות תפגשנה שוב במוצ"ש במסגרת גביע המדינה בליגה הלאומית.

א.ס רמה"ש ירק השדה – הפועל ר"ג גבעתיים (קרית יערים, 19:00)

א.ס רמה"ש ירק השדה סיפקה במחזור הפתיחה הצגה מרשימה כשדרסה את הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין במשחק חד צדדי מפתיחתו. הקבוצה של גיא קנטור קלעה 11 שלשות וסיפקה משחק התקפי שוטף בדרך ל-118 נקודות. מנגד, האורדונים פותחים עונה אחרי שלא שיחקו במחזור הפתיחה. עמית תמיר בנה קבוצה עם לא מעט שחקנים צעירים שתנסה להביא לפרקט הקרבה, לחימה ומשחק לחץ. סטורם וורן אמור להיות המוציא העיקרי לפועל, ולצידו יהיה סטדמון למון כזר השני.