מחזור 2: ניצחונות לאשדוד, רמלה וראשל"צ

המחזור השני בליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל נחתם הערב עם שלושה ניצחונות מרשימים: מכבי בנות אשדוד נזקקה לרבע טוב אחד בכדי להביס את הרצליה, רמלה קיבלה משחק נפלא של אלינה בבקינה שהכריעה את הפועל בני פ"ת; והפועל ראשל"צ חזרה ממשחק החוץ בירושלים עם ניצחון גדול, אחרי שהמארחת איבדה בפתיחה את שיילישה קולי. אתמול: צליל וטורי הובילה את מכבי ר"ג לניצחון חוץ ברמה"ש, אליצור חולון ניצחה את מכבי חיפה.

מכבי בנות אשדוד – בנות הרצליה 74:103
מכבי בנות אשדוד פתחה את המשחק המשודר של המחזור השני בריצה נפלאה והובילה 8:16, בעיקר בזכות חגיגה של קאלאני בראון בתוך הצבע. אבל נראה שמשחק הריצה עושה העונה טוב גם לאורחת, בנות הרצליה, שהגיעה אומנם עם שתי זרות בלבד, אבל קלעה 8 מ-9 הזריקות ל-2 ברבע הראשון וחזרה לפיגור מינימלי של 25:24 בתום הרבע.

אשדוד קיבלה שטיפה מהמאמנת החדשה שלה, לקו ווילנגהאם, וחזרה נחושה יותר לרבע השני, אלא שגם במשחק העומד הראתה הרצליה שיש לה המון מה למכור: סידני זמברוטה חדרה לצבע, ומדיסון שיי – שפגשה הערב את האקסית מהעונה שעברה – השיגו עבור האורחות את הנקודות ששמרו את המשחק צמוד. שאטורי ווקר נכנסה גם היא למשחק ברבע השני, אבל ככל שחלפו הדקות נותרה ההגנה האשדודית אנמית משהו. הרצליה הייתה ראשונה לכל כדור, ושלשות של ליהי עזורי ומדיסון שיי הפכו את התוצאה וקבעו 41:45 מפתיע למדי לזכות הרצליה בהפסקה.
גם למחצית השנייה עלתה אשדוד נחושה יותר הגנתית, אלא שהפעם היא הוסיפה לכך גם משחק ריצה משלה, שהפך את התוצאה וסימן בבירור את הפייבוריטית שמכוונת העונה לאליפות. שי זרצקי הזעיק פסק זמן, אבל ווקר המשיכה לעשות ככל העולה על רוחה מהקו האחורי, ואת בראון, שנפצעה מעט בעינה, אף אחת בהרצליה לא באמת יכולה לעצור. ריצת 1:17 למקומיות בארבע הדקות הראשונות של הרבע השלישי שינו לחלוטין את פני המשחק. 53:75 ענק לאשדוד בתום הרבע השלישי.

בריאנה ריצ'ארדסון הייתה השחקנית היחידה של הרצליה שעוד ניסתה לשמור את הכחולות במשחק עם קליעות בצד אחד וחסימות בצד השני. היא גם הייתה השחקנית היחידה שקלעה בספרות כפולות בתחילת הרבע האחרון – אבל זה כמובן לא שינה את זהות המנצחת, גם כשאשדוד הורידה מעט את הרגל מהדוושה בחלק ההגנתי. 74:103 חד-צדדי לאשדוד בסיום. 
 
קלעו לאשדוד: בראון 29, אדלמן 19, ווקר 14, כהן 12, יצחקי 8, דיין 8, סהר 6, אוסיגוואי 2.
קלעו להרצליה: ריצ'ארדסון 20, זמברוטה 14, עזורי 11, גודווין 10, שיי 9, צוובנר 6, לביא 4.
 
אליצור רמלה – הפועל בני פ"ת 82:98
אליצור רמלה של עונת 22/23 נבנתה כדי להיות קבוצה שלא רק מנסה לשמור על תואר האליפות שלה מהעונה שעברה, אלא גם יכולה לעשות זאת במקביל להצלחה באירופה. הסגל הרחב שלה בא לידי ביטוי גם בפתיחת המשחק הערב מול הפועל בני פ"ת, כשלצד 8 הנקודות של טיירון מוסבי ברבע הראשון עלו על הלוח עוד חמש שחקניות, שהובילו את הקבוצה ל שירה העליון ליתרון 19:26 בתום עשר דקות.
קצב המשחק המהיר נשמר גם ברבע השני, כשאלינה בבקינה נכנסה למשחק אחרי מחזור ראשון חלש למדי והראתה את היכולות שגרמו לרמלה לבחור בה העונה כרכזת מובילה. היא קלעה באחוזים מצוינים מכל הטווחים, הכניסה גם את עדן רוטברג למשחק והייתה הבורג המרכזי שהניע את המכונה של רמלה. מן העבר השני, פ"ת נסמכה בעיקר על קאנישה בל המצוינת (19 נקודות במחצית הראשונה), וכריסטי בלוק שהצטרפה הקיץ אחרי עונה טובה בראשון לציון והוסיפה 12 נקודות משלה. 43:54 עוצמתי לרמלה בהפסקה.
הרבע השלישי היה כבר יותר בצורה שפ"ת הייתה רוצה: ההגנות התקשחו, האחוזים ירדו, מוסבי בקושי מצאה את הטבעת, ומעט בבקינה שהצטיינה והייתה בלתי נינת לעצירה הערב, רמלה לא הצליחה לגמור את המשחק. מי שנכנסה למשחק מהעבר השני היא לאה פורביס, שקלעה 9 נקודות והותירה את המלאבסיות בתמונה – בפיגור 72:66 לקראת הרבע האחרון.
שאקירה אוסטין אומנם קלעה הערב 22 נקודות שכמובן סייעו לקבוצתה לנצח, אבל שתי השחקניות שעליהן רשום לא רק הניצחון אלא עוד קודם לכן ההיחלצות של רמלה מהמצב המלחיץ מעט שאליו נקלעה רמלה בתום הרבע השלישי הן בבקינה ורוטברג, שהניעו מחדש את הקו האחורי של רמלה וחתמו ניצחון 82:98 משכנע.
 
קלעו לרמלה: בבקינה 23, אוסטין 22, מוסבי 21, רוטברג 16, בארון 9, פליישר 4, דנן 3.
קלעו לפ"ת: בל 26, בלוק 19, קאולינג 16, פורביס 11, רוט 6, חדד2 , יקיר 2.
 
אס"א ירושלים – הפועל ראשל"צ 95:61
אחרי שחזרה מחיפה, כמאמר השיר, עם הראש בין הידיים, הגיעה הערב הפועל ראשל"צ נחושה לירושלים כדי לרשום ניצחון ליגה ראשון העונה. קיילה צ'ארלס לקחה את מרבית האחריות כבר ברבע הראשון, שבו קלעה עשר נקודות, בשעה שהירושלמיות – שחזרו כזכור מרמה"ש עם ניצחון גדול במחזור הפתיחה – היו צריכות למצוא מגוון קלעיות רחב יותר כדי להוות יריב. 18:26 לאורחות בתום הרבע.
שיילישה קולי, שכיכבה ברמה"ש בשבוע שעבר, עזבה את המשחק כבר אחרי דקה וחצי. בהיעדרה של הקלעית המחוננת לקחו טיילור וורץ ודניאל אדאמס יותר על עצמן. האחרונה סחטה עבירות והלכה אל הקו שבע פעמים עד ההפסקה, בשעה שוורץ שמרה על אחוזים גבוהים מהשדה. השתיים נלחמו כדי להשאיר את ירושלים במשחק, בזמן שהילה קארש הוכיחה התקדמות מהעונה שעברה, פגעה ב-3 מ-4 הזריקות שלקחה מחוץ לקשת ושמרה בהפסקה את היתרון אצל זיו ארז. 39:47.
קצת כמו במקרה של הרצליה, האוויר נגמר לשתי השחקניות הכוכבות הירושלמיות עם פתיחת הרבע השלישי – ובהתאם נפתח גם הפער לטובת האורחות. הצוות המסייע לא הצליח לחפות על היעדרה של קולי ומי שניצלה זאת בראשון לציון הייתה בעיקר לורן מאניס, שהייתה אחראית לבריחה של ראשל"צ ל-54:72 בתום הרבע.
הרבע האחרון היה כבר לפרוטוקול בלבד וגם בירושלים הרימו ידיים אל מול ההצגה של מאניס, כשזו חצתה את רף 30 הנקודות, וההפצצות של קארש מחוץ לקשת. 61:95 בסיום לראשון לציון, שרושמת ניצחון בכורה העונה.
  
קלעו לירושלים: אדאמס 24, וורץ 19, מיכאליץ' 9, שבתאי 5, פריסטנברג 4.
קלעו לראשל"צ: מאניס 31, צ'ארלס 22, קארש 17, הופר 10, ציפל 7, סויץ 6, אטינגר 2

א.ס רמה"ש – מכבי רמת גן 80:77
אלישייה ג'נקינס הגיעה חדורת מוטיבציה למשחק מול האקסית מרמת גן. אחרי משחק שבו רמה"ש הפסידה באופן מפתיע לאס"א ירושלים, היה ברור שהערב היא תנסה לתקן והמשימה הוטלה בראש ובראשונה על כתפיה של המצטרפת החדשה, שקלעה 9 נקודות כבר ברבע הראשון. אלא שלרמת גן יש העונה כוכבת משלה – אליין ג'יליאן, שכיכבה גם במחצית הראשונה של משחק ההפסד לרמלה והוכיחה ברבע הראשון גם הערב, שזו לא הייתה הופעה חד פעמית. עשר הנקודות שלה קבעו יתרון 17:21 לאורחות.
המאבק בין שתי הכוכבות – ג'נקינס וג'יליאן – נמשך באותה עצימות גם ברבע השני, אותו סיימו עם 17 ו-19 נקודות בהתאמה, אלא שבמקרה של רמת גן, היו גם שחקניות נוספות שהצטרפו לחגיגה: 9 נקודות של מאיה קולדוול ו-8 של צליל וטורי הקפיצו את האורחות ליתרון 32:43 במחצית, אף שהאחוזים של השחקניות המשלימות היו בינוניים למדי, לפחות בשלב הזה.
השחקניות של דניאלה ראובן עלו למחצית השנייה בכוונה לצמצם נזקים והן עשו זאת באופן מרשים למדי, בעיקר בזכותה של ז'סמין ג'ונס, שלקחה אחריות בהתקפה והורידה את העומס מג'נקינס. את עיקר המאמצים השקיעה הקבוצה מהשרון בהגנה, שם היא עצרה את האורחות על 14 נקודות בלבד. 52:57 לרמת גן לפני הרבע האחרון.
ג'ונס השתלטה לחלוטין על המשחק בדקות המכריעות וקלעה מכל טווח, בשעה שרמת גן סבלה ממעצור בנשק והזכירה את ההיחלשות שלה במחצית השנייה ממשחק הפתיחה מול רמלה. הפעם המחצית הראשונה הספיקה לפחות כדי לגרור את המשחק להארכה אחרי 71:71 בתום הזמן החוקי. ודווקא כשנראה היה שהמטוטלת נוטה לכיוונן של הביתיות, מצאה רמת גן את הכוחות האחרונים שלה. ג'ונס וג'נקינס נסגרו מצוין בחמש דקות ההארכה, והקבוצתיות של האורחות, משני צדי המגרש, השיגו עבורן את הניצחון – 77:80, שמסבך את האדומות מהשרון עם הפסד שני אחרי שני מחזורים.

קלעו לרמה"ש: ג'ונס 31, ג'נקינס 22, קולייר 11, קארש 8, סער 3, נשר 2.
קלעו לר"ג: ג'יליאן 28, וטורי 19, קולדוול 13, בראון 7, חתוכאי 6, שלום 5, עבוד 2.


אליצור חולון – מכבי חיפה 76:90
אליצור חולון פתחה את המחזור השני בליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל כשמצד אחד היא עדיין חסרה את ג'ני סימס (טרם השלימה את רישומה באיגוד כמתאזרחת), אך מנגד שכשל השחקניות שלה נחושות להימנע מהפסד שני ברציפות. פתיחת המשחק מול מכבי חיפה עמדה בסימן אלכס טולפרי, שקלעה 9 נקודות ברבע הראשון. מולה הציגה חיפה קבוצה מאוזנת מאין כמוה, כשלא פחות משבע שחקניות משתתפות במלאכת הקליעה. 17:19 למקומיות אחרי עשר דקות.
הרבע השני היה חוויה התקפית של ממש. חולון קלעה ביותר מ-60 אחוז מתוך הצבע וגם מחוץ לקשת, חיפה קלעה 5 שלשות וגירדה עוד 8 נקודות מהקו, ולמחצית ירדו הקבוצות ב-41:45 לטובת חולון, כששתיהן נהנות לרוץ ופחות מכך לשמור.

וכשהיה ברור שמשחק ריצה משרת את הקבוצה הביתית, בעלת הכלים ההתקפיים הטובים יותר, בא הרבע השלישי ושם חותמת על זהות המנצחת. 29 נקודות קלעו החולוניות במשחק שבו שלוש שחקניות כבר היו מאזן פלוס-מינוס 19. בקצב הזה חיפה לא הייתה מסוגלת לעמוד, ועשר הנקודות שקלעה באחוזים נמוכים סיימו עבורה מעשית את המשחק.
הרבע האחרון היה כבר לפרוטוקול בלבד, וקורטני הארט ניצלה אותו כדי לטפח את עמודת הסטטיסטיקה שלה שמציגה 28 נקודות במשחק, בשעה שהקלעית הבכירה מחיפה, אמי אוקונקוו, מסיימת עם 18 בלבד. 76:90 ואנחת רווחה לחולון בסיום.

קלעו לחולון: הארט 28, טולפרי 23, הארדן 21, רבר 10, פרסלי 8.
קלעו לחיפה: אוקונקוו 18, אייזנר 11, רווח 10, הופקינס 9, לב 9, בולגאק 8, הלוי 6, זינגר 5.