מחזור 20: חבל מודיעין ממשיכה לנצח, ניצחונות גם לנהריה ונתניה

המחזור ה-20 בליגה לאומית Winner נפתח הערב (שלישי) באופן חד צדדי. הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין המשיכה ביכולת הנהדרת שלה וגברה על אליצור LSPorts איתו אשקלון בצורה משכנעת. עירוני 'גשם' נהריה ואליצור 'בריגה' נתניה רשמו ניצחונות חוץ חשובים על חשבון הפועל ר"ג גבעתיים ומכבי מעלה אדומים.

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל אמסילי

המחזור יימשך מחר (רביעי) עם שני משחקים – מכבי עירוני רמת גן תתארח ברעננה ועפולה ברחובות. שני המשחקים הללו יוקדשו ליום האהבה, ובהם יחולקו לקהל שוקולדים וכן השחקנים יעלו לפני הפתיחה עם חולצות ממותגות.

מכבי מעלה אדומים – אליצור 'בריגה' נתניה 104:76

במשך מחצית אחת קיבלנו משחק צמרת צמוד, אלא שבמחצית השנייה רק קבוצה אחת הופיעה. אליצור 'בריגה' נתניה קלעה בחצי השני 63 נקודות מול 30 בלבד של הביתיים ורשמה ניצחון חוץ מרשים בו לא מעט קבוצות צמרת איבדו נקודות. אדי אקיור היה בלתי ניתן לעצירה בחצי הראשון עם 20 נקודות, אך קלע רק 6 נקודות בחצי השני. מנגד, ג'סטין רובינסון, דורי סהר ואיתן בורג רקדו במחצית השנייה וניצלו אחוזי קליעה רעים של הביתיים ו-19 איבודי כדור. בעקבות הניצחון, נתניה תופסת זמנית, את המקום ברביעייה הראשונה.

אחרי פתיחה שקולה, מכבי מעלה אדומים הצליחה לייצר עצירות בהגנה ועלתה ליתרון 11:16. אדי אקיור פלרטט עם דאבל דאבל כבר ברבע הראשון, אבל עם יציאתו למנוחה אפשר ליהלומים לרוץ 8-3 והרבע נגמר ב-19:19. גם הרבע השני היה שקול, כאשר אף קבוצה לא ברחה לשנייה – 30:32 למעלה אדומים, 5 דקות למחצית. הקבוצה של יאיר גבירץ המשיכה להחזיק ביתרון, בעיקר בזכות אדי אקיור שסיים את המחצית עם 20 נקודות, והלוח הראה 41:46 בירידה לחדרי ההלבשה. הרבע השלישי נפתח בריצת 13-5 של היהלומים שעלו ליתרון 54:51. למרות ששני הזרים של האורחים הסתבכו בעבירות, איתן בורג ושלשה של נדב סהר דאגו להגדיל את הפער ל-67:58. ג'סטין רובינסון הגדיל עם שלשה ונקודות של נדב סהר קבעו 74:63 בתום הרבע השלישי. יהל פלג פתח את הרבע האחרון עם 5 נקודות רצופות, ומכאן היתרון המשיך וגדל. איתן בורג עשה מה שרק רצה, ומנגד מעלה אדומים התקשתה לייצר נקודות וראתה את המשחק בורח לה בדרך להפסד כואב.

למעלה אדומים: אדי אקיור (15 ריבאונדים) 26 נק', דוואן ג'ונסון 16 נק', אריאל דרעי 11 נק', שמחה הלפרט 8 נק', איילון ששון 4 נק'ף עידו שבת 3 נק', נועם אקריש, מתן חכמו, נועם בן הרוש ומתן וקסלר 2 נק' כ"א.

לאליצור 'בריגה' נתניה: איתן בורג 21 נק', דורי סהר (10 ריבאונדים) וג'טסין רובינסון 18 נק' כ"א, אל וואחיד אמינו 11 נק', בן שרף 10 נק', יהל פלג (4 חטיפות) 9 נק', יונתן אטיאס ועילאי שאול 5 נק' כ"א, נדב סהר ואריאל איזיק 3 נק' כ"א, דניאל ראובן 1 נק'.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – אליצור LSports איתו אשקלון 82:101

האם הסיפור בתחתית עדיין חי? בהחלט כן, אם תשאלו את הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. אחרי הניצחון בבירת העמק, הקבוצה של מיקי גורקה חזרה הביתה וניצחה את השנייה בטבלה מאשקלון. המקומיים נראו נהדר ברוב שלבי המשחק, כאשר החל מהרבע השני הם החזיקו ביתרון שנשמר עד לסיום. ברבע השלישי הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין כבר הובילה 16 הפרש, ובכל פעם שהדרומיים התקרבו היו להם תשובות. מייקל הוליפילד סיפק עוד הופעה אדירה עם 28 נקודות ו-19 ריבאונדים והוביל חמישה שחקנים בדאבל פיגרס.

הפתיחה הייתה שקולה ולאחר 5 דקות הלוח הראה 11:10 לאורחים מאשקלון. עומר בן דוד קלע שלשה מהפינה והרבע הראשון נגמר ב-23:19 לדרומיים. אביתר מור יוסף ושמואל מלכוב פתחו אתה רבע השני בשלשות, בעוד מנגד שלומי הרוש הגיב בשלשה – 30:25. 5 נקודות רצופות של מייקל הוליפילד ושתי שלשות של אביתר מור יוסף העבירו את היתרון למקומיים – 32:43. מייקל הוליפילד (11 נקודות במחצית) סגר את הצבע ובמחצית הלוח הראה 37:53 להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. האורחים עלו לרבע השלישי אחרת לגמרי ועם מהלכים של סל ועבירה ושלשה מהפינה של דקראיי טאקר זה רק 48:55. המומנטום עבר צד אחרי פסק זמן של מיקי גורקה והאדומים עלו ליתרון שיא 50:65. האורחים צימקו קצת וסגרו את הרבע בפיגור 55:71. עם פתיחת הרבע האחרון הפער כבר ירד ל-65:71, אך דווקא כאן הקבוצה של אבי סוכר נעצרה. קרון דשילדס קלע 4 נקודות חשובות, ומייקל הוליפילד שוב חזר להיות בלתי ניתן לעצירה בצבע. האורחים לא הצליחו לייצר נקודות וראו את המשחק בורח להם בדרך להפסד.

להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין: מייקל הוליפילד (19 ריבאונדים) 28 נק', קרון דשילדס (11 אסיסטים) 22 נק', שוהם גת 16 נק', אביתר מור יוסף (4/6 לשלוש) 14 נק', שמואל מלכוב 13 נק', אפי טיומ קין 4 נק', אלעד בקשי ועומר חממה 2 נק' כ"א.

לאליצור Lsports איתו אשקלון: שלומי הרוש 17 נק', וונדל לואיס ודקראיי טאקר 13 נק' כ"א, קלארק רוזנברג 11 נק', גל גילינסקי 8 נק', עומר בן דוד ורביב פיטשון 5 נק' כ"א, יניר בנימין ושגיב דוד 4 נק' כ"א, חן גיא 2 נק'.

הפועל ר"ג גבעתיים – עירוני 'גשם' נהריה 89:66

זה לא היה פשוט, אך לבסוף עירוני 'גשם' נהריה יוצאת מזיסמן עם ניצחון. הקבוצה של שי סגלוביץ' פתחה טוב את המשחק וברבע השני ברחה ליתרון דו ספרתי בדרך ל-45:26 במחצית. ברבע השלישי האורדונים כבר הורידו ל-4, אבל לא מעבר לכך. הרבע האחרון היה במעמד צד אחד ויוגב אוחיון הבטיח ניצחון לקבוצתו. הקבוצה של מתן חרוש, שהתמודדה ללא למונטה בירדן שלא קיבל שחרור בינ"ל, נשארת במקום האחרו בטבלה, ונראה כי סיכוייה להישאר קטנים.

אחרי פתיחה שקולה, דולב דראפיץ' ומאליק טרנט קלעו מחוץ לקשת וקבעו 14:10 לקבוצתם. עומר פולג המשיך במומנטום ונקודות בצבע של רומלו ווייט קבעו 24:15 לאחר הרבע הראשון. האורחים המשיכו בשלהם, ועם ריצת 8-2 בפתיחתה רבע השני הגדילו את הפער. האורדונים התקשו לייצר נקודות וירדו למחצית בפיגור 45:26. הרבע השלישי היה אחרת לגמרי מבחינת האורדונים שנראו הרבה יותר טוב. הקבוצה של מתן חרוש החלה לנגוס בפער ועם ריצת 4-16 בהובלת אליעד טל הפער ירד ל-55:51 בלבד. יוגב אוחיון מצא את אלכס צ'וברביץ' לנקודות חשובות – 60:51 לאחר שלושה רבעים. המקומיים התקשו לייצר נקודות בפתיחתה רבע האחרון וראו את עירוני 'גשם' נהריה מגדילה את הפער – 72:55, 5 דקות לסיום. מכאן, הדרך לניצחון של עירוני 'גשם' נהריה נסללה.

לר"ג גבעתיים: סטורם וורן 18 נק', אביב שמעוני ואליעד טל (7 ריבאונדים, 3/4 לשלוש) 12 נק' כ"א, ניב אוזן 9 נק', ארד הררי 8 נק', גיל נויוביץ 4 נק', עומר הראל 3 נק'.

לעירוני 'גשם' נהריה: רומלו ווייט 19 נק', אלכס צ'וברביץ' 18 נק', דולב דראפיץ' (5/5 מהשדה) ומאליק טרנט 17 נק' כ"א, אייזיאה אייזנדורף 8 נק', יוגב אוחיון (11 אסיסטים) 6 נק', עומר פולג 4 נק'.