מחזור 20: עפולה ניצחה ברחובות, ר"ג ניצחה ברעננה

המחזור ה-20 בליגה לאומית Winner נמשך הערב (רביעי) עם שני משחקים שהסתיימו בניצחונות חוץ הפועל עפולה יצאה מרחובות עם 77:72 ומכבי עירוני רמת גן ניצחה ברעננה. לפני המשחקים כל הקבוצות עלו עם חולצות מיוחדות לרגל יום האהבה, אותן זרקו לאוהדים כמו גם שוקולדים בצורת לב.

מאת: ניב שמולי
צילום: נתן ברברוב

מכבי עירוני רעננה – מכבי עירוני רמת גן 90:78

ניצחון משכנע של מכבי עירוני רמת גן במטרווסט. הקבוצה של שמוליק ברנר שלטה לכל אורך המשחק והחזיקה ביתרון במשך כמעט כל הדקות. מנגד, ג'ייסון סיגרס נעצר על ידי האורחים שקיבלו משחק בכורה טוב מאד מעמית אהרוני. עבור הקבוצה של ניר קפלן מדובר בהפסד שלישי ברצף, ואילו מכבי עירוני רמת גן עושה צעד חשוב מאד אל עבר הבטחת המקום בשמינייה הראשונה.

פתיחה טובה של רום גפן העניקה לביתיים יתרון קטן, אך 6 נקודות ברצף של קווין קייפרס בתוספת סל בצבע של דימיטריוס טרידוול קבעו 12:9 לאורחים. המומנטום נמשך ועם שלשות של דניאל רוזנבאום וג'ורדן כהן זה 25:16 למכבי עירוני רמת גן בסוף הרבע הראשון. עם פתיחת הרבע השני מכבי עירוני רעננה צמצמה, אך מהר מאד מכבי עירוני רמת גן חזרה ליתרון דו ספרתי ובמחצית הלוח הראה 44:35 לאורחים. אלייז'ה הירש ואלון ספיר החליפו שלשות בפתיחת הרבע השלישי. קווין קייפרס קלע שלשה משלו, אבל הביתיים הגיבו עם שתי שלשות ברצף ונשארו במשחק – 63:55 לאחר הרבע השלישי. לא הרבה השתנה ברבע האחרון, כאשר הקבוצה של שמוליק ברנר שמרה על היתרון שלה והבטיחה ניצחון חוץ חשוב.

למכבי עירוני רעננה: אלכס לדר (4/7 לשלוש) 20 נק', ג'יילן קנטי 16 נק', רום גפן וג'ייסון סיגרס 13 נק' כ"א, ווילי וורקמן 11 נק', אלון ספיר 5 נק'.

למכבי עירוני רמת גן: קווין קייפרס (11/13 מהשדה) 29 נק', דימיטריוס טרידוול 14 נק', דניאל רוזנבאום 13 נק', ג'ורדן כהן 10 נק', הראל דדון 9 נק', אלייז'ה הירש 7 נק', עמית אהרוני (8 אסיסטים) 6 נק', נאור שרון 2 נק'.

מכבי רחובות – הפועל עפולה 77:72

הפועל עפולה יצאה מרחובות עם ניצחון דרמטי תופסת שוב מרחק של משחק אחד מהשנייה. בעפולה נהנו ממשחק נהדר של לוקאס גולדנברג שהיה נהדר בשני צידי המגרש. ברחובות סבלו מפציעה של אלונזו קולמן (אכילס) ברבע השני והוא לא חזר לשחק עד לסיום המשחק. למרות פיגור דו ספרתי, בחצי השני המקומיים חזרו עם יכולת אדירה של ברנט ג'קסון לא הצליחו להפוך את התוצאה.

הפועל עפולה פתחה את המשחק עם מטווח שלשות והובילה 11:5. ג'ימי הול קלע 4 נקודות ברצף בדרך ליתרון 21:13. טוראליאן פיצ'פטריק פתח את הרבע השני עם שתי שלשות והלוח הראה 31:18. ברנט ג'קסון קלע 5 נקודות ברצף, אבל רועי נציה ותומר אסייג ענו בשלשות – 40:26, 3 דקות למחצית. אלונזו קולמן נפצע וירד לקבל טיפול, וברחובות ירדו למחצית בפיגור 46:29. גם בפתיחת הרבע השלישי בהפועל עפולה השכילו לשמור על היתרון שלהם, בעיקר בזכות ריבאונד ההתקפה והלוח הראה 53:36, 5 דקות לרבע האחרון. רחובות נעזרה בברנט ג'קסון כדי להישאר במשחק וביכולת טובה של איתי גבע מהספסל – 59:51 לאחר הרבע השלישי. עם פתיחת הרבע האחרון הפער ירד ל-4 בלבד, אבל ג'ימי הול דאג שקבוצתו תוביל 64:55, 6 דקות לסיום. שי גואטה קלע שלשה חשובה ועם סל ועבירה הוריד ל-65:64, 4 דקות לסיום. המהפך הושלם עם סל ועבירה של ג'וש פרוינד, כאשר בצד השני ג'ימי הול ספג עבירה חמישית. טוראליאן פיצ'פטריק קלע 3 נקודות חשובות ולוקאס גולדנברג דייק פעם אחת מהקו – 69:66 לעפולה, דקה וחצי לסיום. תומר אסייג ספג עבירה טכנית ורחובות הורידה ל-71:69 בלבד, חצי דקה לסיום. תומר אסייג נשלח לקו עומד בלחץ וגם תום ספקטור בדרך לניצחון חוץ.

למכבי רחובות: ברנט ג'קסון 23 נק', שי גואטה וג'וש פרוינד 9 נק' כ"א, אלונזו קולמן 8 נק', איתי גבע 7 נק', יבגני חולודוב 6 נק', עידן רג'ואן 5 נק', תומר אברמוביץ' 2 נק'.

להפועל עפולה: טוראליאן פיצ'פטריק 18 נק', לוקאס גולדנברג (12 ריבאונדים, 5 אסיסטים) 13 נק', תומר אסייג 11 נק', תום ספקטור 10 נק', רועי נציה וג'ימי הול 8 נק' כ"א, אלון דרוקר 6 נק', דניאל נג'ר 2 נק', דור ענבי 1 נק'.