מחזור 21: גלבוע/מעיינות ניצחה את מג'דל כרום, יבנה וכפ"ס המשיכו לנצח

גליל עליון שוב מתחה את כפ"ס אבל שוב ירדה מנוצחת, גלבוע מעיינות השיגה ניצחון ביתי מרשים על מג'דל כרום. אס"א ירושלים קטעה רצף הפסדים עם ניצחון ביתי על עירוני נתניה, יבנה המשיכה ברצף הניצחונות כשגברה בבית על באר טוביה. 

מאת: לילך וייס-רוזנברג

אקדמיית וינגייט – הפועל כאוכב 59:77

גם האקדמיה וגם כאוכב הגיעו למשחק השבוע כשהן סוחבות כמה הפסדים בתקופה האחרונה, וקיוו לחזור ולנצח. האקדמיה פתחה יותר טוב את המשחק והובילה ברובו ביתרון דו ספרתי, כשכאוכב מצליחה כל פעם מחדש לחזור לפיגור קל אבל לא מצליחה להשלים מהפך. רבע אחרון חזק של האקדמיה סגר את הסיפור והשאיר את הניצחון אצלה בבית.

האקדמיה פתחה את המשחק עם הרבה אנרגיות וקצב מהיר, בדרך ליתרון 3:7. בצד השני כאוכב בעיקר החטיאה ואת מירב הנקודות ברבע הזה ייצרה מהקו. אחרי כמה דקות בהן שתי הקבוצות לא ממש הבריקו בהתקפה והסקור נשאר, האקדמיה הייתה שוב זאת שהצליחה לייצר מומנטום ולברוח. הגנה טובה וכמה חטיפות לצד נקודות של השחקניות שעלו מספסל הגדילו את הפער לדו ספרתי, כשסל באזר של רבקה ויוואג חתם את הרבע הראשון ב-9:22.

כאוכב עלתה הרבה יותר מרוכזת לרבע השני כשהיא בעצמה חוטפת כמה כדורים ועם חלוקת אסיסטים יפה בהובלת אסיל עודה הפער ירד ל-18:24 בלבד. המשחק המשיך עם סל לפה וסל לשם, עד שהאקדמיה חזרה שוב ללחוץ חזק בהגנה והצליחה לעצור את הקאמבק של האורחת. גל רביב ודשה סמרו הוסיפו סלים יפים בצד השני והפער שוב קפץ – 26:40 בירידה להפסקה.

כמו ברבע הקודם, גם את השלישי כאוכב פתחה יותר טוב כשמיתר אסולין והיא סלאח מצמצות ל-35:42. זה לקח עוד כמה דקות אבל בסופו של דבר יהלי לוי בסל ועבירה קטעה את הבצורת של האקדמיה שחזר לקלוע ושמרה על פער קל סל 5-7 הפרש, כשמהלך נוסף של סל ועבירה של סמרו סגר את הרבע השלישי עם יתרון 42:50 מקומי.

ברבע האחרון ראינו בעיקר קבוצה אחת על המגרש – האקדמיה. נקודות מהקו לצד שלשות של ויוואג וסמרו הקפיצו את הפער כבר מעל ל-20 הפרש, ובהמשך הוא גם התקרב לאזור ה-30. 9 אישיות של פאטמה חליל לקראת הסיום מיזערו קצת נזקים, כשבסיום 59:77 לזכות האקדמיה.

קלעו לוינגייט: גל רביב 18, דאשה סמרו ורבקה ויוואג 14 כ"א, יהלי לוי 9, ליאם בסטקאר 7, לי טייכמן, שיראל נחום ועלמה רשלבך 4, הדר דניאל 3.

קלעו לכאוכב: פאטמה חליל 14, ליאן עודה 13, אסיל עודה 11, היא סלאח ומיתר אסולין 6 כ"א, אליסאר סלמאן 4, תאלה מוחמד ובאראא מריח 2 כ"א, אסמאא עבדלקאדר 1.

אס"א ירושלים – אליצור עירוני נתניה 42:63

אחרי תקופה לא טובה של יותר מדי הפסדים שכבר קירבו את ירושלים בצורה מסוכנת לחלק התחתון של הטבלה, אמש הגיע ניצחון חשוב על יריבה ישירה לאזור הקו האדום שנתן לירושלמיות עוד קצת אוויר לנשימה. ועל הדרך הן גם נקמו בנתניה שלא מזמן הדיחה אותן מגביע האיגוד. האורחות מהשרון הובילו לאורך רוב המחצית הראשונה, כשבמחצית השניה המומנטום החליף צד – ירושלים החלה אט אט בבריחה שלה, ועם רבע אחרון חזק במיוחד עלתה ליתרון דו ספרתי גבוה בדרך להבטחת הניצחון.

קלעו לירושלים: נטע רפאל 17, מורן שחם 15, טליה פרידמן 14, עדן כהן ונעה שמעוני 7, סבינה מרדנוב 3.

קלעו לנתניה: עמית כהן 14, הדר כהן 13, ליאל ליבוביץ 8, עדן אסטטקאו 5, מעיין זיידל 2.

מכבי רעננה – הפועל עמק יזרעאל 56:76

רעננה שומרת על הבית ומנצחת את עמק יזרעאל אחרי שהובילה לאורך כל המשחק, ורובו גם ביתרון דו ספרתי. ברבע הראשון המשחק עוד היה שקול יחסית כשעמק יזרעאל שומרת את עצמה בפיגור קל, אבל ברבע השני רעננה כבר הצליחה לברוח לדו ספרתי. ריצת 12-2 של יזרעאל החזירה אותה לפיגור נקודה בלבד, אבל רעננה שוב השתלטה על המשחק וירדה להפסקה כשהיא ביתרון 6. המחצית השניה כבר הייתה בשליטה של רעננה, שהפעילה לחץ בהגנה והקשתה על הצפוניות לייצר נקודות שלא מקו העונשין. הפער של רעננה כבר עלה לאזור ה-20 הפרש שם הוא התבע עד לסיום המשחק.

קלעו לרעננה: מורן שטרית 22, לנה פדולובה 18, בר סלע 15, ניקול מיכאילץ 9, חנה הללי וטל יעקב 4 כ"א, מאיה מדרי וטלי בן ישי 2 כ"א.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 25, בר אביטל 10, ליאן אשל 7, אלה פימצי 5, בר קין 3, יולי טל, תומר נוב ושירז כץ 2 כ"א.

אליצור נתניה – א.ס. רמה"ש 83:44

רמה"ש התאוששה מצמד ההפסדים האחרונים, ולא התקשתה להביס בחוץ את נתניה נועלת הטבלה. רמה"ש שלטה במשחק מההתחלה ועד למחצית כבר הייתה ביתרון סביב ה-30 הפרש, והגדילה אותו עוד קצת במחצית השניה. נתניה תמשיך לחפש את הניצחון הראשון שלה העונה, כשבשבוע הבא מחכה לה הדרבי מול עירוני.

קלעו לנתניה: שני חכים 27, נועה יוחאי 8, אנג'לה חצ'דוריאן 5, יעל גרודר 4.

קלעו לרמה"ש: שלי שפית 20, נועה שבת כהן 18, יעל גלילי 15, עופרי מנור 10, רוני קלינגר, והילה הניג 7, אלה נר 4, ענבל מיכל 2.

הפועל באר טוביה – אליצור יבנה 90:66

יבנה ממשיכה בבריחה שלה מהחלק התחתון של הטבלה, ואמש השיגה ניצחון שלישי ברציפות שכבר פתח לה פער משמעותי בינה ובין הקו האדום. יבנה פתחה נהדר את המשחק כשהיא קולעת בקצב טוב בצבע מול ההגנה הרכה של באר טוביה, ומהר מאוד ברחה ליתרון דו ספרתי וירדה להפסקה כשהיא מובילה ב-25 הפרש. המחצית השניה לא שינתה יותר מדי – אומנם באר טוביה נראתה יותר טוב בהתקפה וגם קלעה לא מעט מחוץ לקשת, אבל זה לא הספיק לה כדי לצאת מהפיגור הגבוה אליו נקלעה. יבנה שמרה על הפער הגבוה כשכבר בשלב מוקדם זהות המנצחת היה ברור.

קלעו לבאר טוביה: יעל שטיינברג 19, יובל בן אבו 18, ראם נונו 10, ניצן בר כוכבא ותמר קופילביץ 7 כ"א, תמרה צור 4, גלי מלצר 1.

קלעו ליבנה: הדר לזרוב 21, אופק טלקר 19, יאנה שפירו ושחר עמית 13, מעיין זילברמן 8, יפית כהן 7, לירז קניג והילי בוים 3 כ"א, דניאל לוי 2, לירן שחף 1.

הפועל כפ"ס – הפועל גליל עליון 55:61

גליל עליון היית קרובה מאוד אתמול להיות הקבוצה הראשונה העונה שתנצח את כפ"ס, אבל בסוף נשארה רק עם המחמאות. בדומה לשאר המפגשים בין הקבוצות העונה, גם זה היה שקול מאוד כשבמשך 3 הרבעים הראשונים אף קבוצה לא הצליחה לברוח ליתרון משמעותי (5 הפרש היה הפער הכי גבוה) כשהקבוצות בעיקר מחליפות סלים והיתרון לא מפסיק להחליף ידיים. לקראת סיום הרבע השלישי צמד שלשות של כפ"ס שוב העביר את היתרון אליהן, וצמד נוסף בתחילת הרבע האחרון כבר פתח פער של 8. גליל לא הייתה מרוכזת במאני טיים, לקחה זריקות לא טובות וסיימה עם סל שדה בודד ברבע האחרון, מה שלא עזר לה לסגור את הפער. בסיום כפ"ס עם עוד ניצחון שמשאיר אותה במאזן נקי מהפסדים גם השבוע.

קלעו לכפ"ס: גלי קונטס (5 שלשות) ושיר תירוש 17 כ"א, מיכל אפשטיין וקרן נחמה 8, ליעד אורבך 6, שחר גרנות 4.

קלעו לגליל עליון: רג'י גליידה 18, הדר רפאל ודבי בלייברג 13 כ"א, ענבר לברון 6, קרן מוזס 5.

הפועל גלבוע מעיינות – הפועל מג'דל כרום 68:72

ניצחון ביתי מרשים שני ברציפות לגלבוע מעיינות על קבוצת מצמרת הטבלה. גלבוע פתחה נהדר את המשחק כשהיא קולעת בקצב גבוה ומהר מאוד ברחה ליתרון דו ספרתי גבוה, כש-שלשת באזר מחצי מגרש של מורג'אן סעדה חתמה את המחצית הראשונה ב-21:44. גם בתחילת הרבע השלישי גלבוע שמרה על ההפרש הגדול – אבל אז נתקעה.

מג'דל שסירבה לוותר על המשחק רצה 15-0 ופתאום זה רק 7 הפרש בכניסה לרבע האחרון. גלבוע עוד חזרה ליתרון דו ספרתי בתחילת הרבע האחרון, אבל מג'דל שוב התעלתה ועם נקודות של ג'ואן מוחמד ועלית כהן צמצמה למינוס 2 בלבד. מכאן המשחק המשיך צמוד כשגלבוע בשיניים מצליחה לשמור על יתרון קל של 4-6 הפרש ובסוף גם מנצחת אחרי שעשתה לעצמה התקף לב לא קטן.

קלעו לגלבוע מעיינות: שיר רביב 22, אליס חתוקאי 19, מאיה משה 11, מורג'אן סעדה 9, נגה הרן 8, נועה רודה 2, עדי פירסטנברג 1.

קלעו למג'דל כרום: ג'ואן מוחמד 28, עלית כהן 16, שדא כנעאן 10, רואן חמדאן 6, אעישה חיג'אזי 5, אסיל בדראן 3.