מחזור 21: חבל מודיעין ממשיכה לנצח, נהריה ועפולה ניצחו בבית

המחזור ה-21 בליגה לאומית Winner נפתח הערב (שלישי) עם שלושה משחקים. בתחתית, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין רשמה ניצחון שלישי על יריבתה מכבי רחובות אחרי מהפך ברבע האחרון. עירוני 'גשם' נהריה והפועל עפולה שמרו על הבית מול מכבי מעלה אדומים ומכבי עירוני רעננה בהתאמה.

המחזור יימשך מחר (רביעי) עם שני משחקים כאשר אליצור 'בריגה' נתניה תארח את אליצור LSports איתו אשקלון במשחק בו רביב לימונד צפוי לעמוד על הקווים. מכבי עירוני רמת גן תארח את הירוקים מהכרמל.

מאת: ניב שמולי.
צילום: מכבי רחובות

הפועל עפולה – מכבי עירוני רעננה 70:81

עוד ניצחון ביתי להפועל עפולה שכמעט בוודאות הבטיחה היום אל מקומה בפלייאוף העליון. הקבוצה של רועי פרל פתחה טוב את המשחק וכהר מהפתיחה נטלה את ההובלה, כאשר לכל אורך המשחק הצליחה להתגבר על ניסיונות קאמבק של האורחים. מנגד, מכבי עירוני רעננה עם הפסד נוסף – חמישי בששת המשחקים האחרונים – מאבדת גובה ומתרחקת מהבטחת הביתיות בפלייאוף.

הפועל עפולה פתחה את המשחק עם 4/4 מחוץ לקשת וכבר בשלב מוקדם עלתה ליתרון שנשמר עד סוף הרבע הראשון – 15:25 בסיומו. לכל אורך הרבע הנשי הביתיים השכילו לשמור על היתרון שלהם, כאשר בכל פעם שמכבי עירוני רעננה התקרב – הגיע סל עפולאי. במחצית 31:43 לעפולה. האורחים פתחו את הרבע השלישי בריצת 8-2, בעוד מנגד תומר אסייג קלע שלשה חשובה. אסייג המשיך לייצר נקודות, בעוד הקבוצה של ניר קפלן נשארה בתמונה – 49:56. בפתיחת הרבע האחרון ג'יילן קנטי וג'ייסון סיגרס הורידו ל-55:59. טוראליאן פיצ'פטריק דאג לעצור את המומנטום עם נקודות חשובות ושלשה שקבעה 64:71, 4 דקות לסיום. עד לסיום האורחים כבר לא הצליחו לאיים על הפועל עפולה שסימנה ניצחון ביתי.

להפועל עפולה: טוראליאן פיצ'פטריק (4/6 לשלוש) 20 נק', ג'ימי הול 19 נק', תומר אסייג (6 אסיסטים) 15 נק', רועי נציה 10 נק', לוקאס גולדנברג (8 ריבאונדים, 5 אסיסטים) ודניאל נג'ר 6 נק' כ"א, דור ענבי 2 נק'.

למכבי עירוני רעננה: ג'יילן קנטי 19 נק', ווילי וורקמן 14 נק', ג'ייסון סיגרס 13 נק', יובל בר ורום גפן 9 נק' כ"א, אלון ספיר 6 נק', אלכס לדר 2 נק'.

מכבי רחובות – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין 84:79

התחתית נפתחה לגמרי אחרי ניצחון ענק של הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין ברחובות, וכעת הפער בין הקבוצות עומד על שני משחקים בלבד. הקבוצה של מיקי גורקה פתחה לא טוב את המשחק וסיפקה חצי ראשון חלש, אלא שרבע אחרון נהדר עם ריצת 14-3 הפך את התוצאה וקבע מהפך שנשמר עד לסיום. האדומים קלעו 30 נקודות ברבע האחרון ו-56 בחצי השני והשלימו ניצחון שלישי רצוף.

ג'וש פרוינד וברנדון שרווד פתחו את המשחק את המשחק עם שתי שלשות, אבל 6 נקודות רצופות בצבע של האורחים קבעו 15:9. מכבי רחובות התקשתה לייצר נקודות ושלשה של איתי גבע צימקה ל-20:14 לאחר הרבע הראשון. הרבע השני נפתח עם 9 נקודות ברצף ועלו ליתרון. האדומים קלעו 4 נקודות ב-7 הדקות הראשונות של הרבע השני ומצאו עצמם בפיגור 24:30. עבירה טכנית לשמואל מלכוב ובלתי ספורטיבית למייקל הוליפילד אפשרו לביתיים לברוח במחצית ל-28:39. האדומים פתחו את הרבע השני עם שלשות של שוהם גת ושמואל מלכוב, אבל מנגד ג'וש פרוינד וברנדון שרווד דאגו שקבוצתם תשמור על הפער – 50:41. דשילדס קלע שלשה משלו ועם אסיסט לסל ועבירה של מייקל הוליפילד צימקו ל-54:61 לאחר שלושה רבעים. הרבע האחרון נפתח בבליץ של האורחים שעם ריצת 14-3 בהובלת שמואל מלכוב עלתה ליתרון 68:64. קרון דשילדס המשיך להיות המוציא לפועל של קבוצתו שעלתה ל-74:68, 3 דקות לסיום. המקומיים היו בהלם, אבל רצף טעויות והחטאות עונשין של האדומים אפשר להם לצמק עד שברנט ג'קסון ספג עבירה בלתי ספורטיבית והמשחק הוכרע.

לרחובות: ג'וש פרוינד 19 נק', ברנדון שרווד 18 נק', יבגני חולודוב 14 נק', ברנט ג'קסון (1/8 מהשדה) 9 נק', כריס סמית 7 נק', עידן רג'ואן 4 נק', שי גואטה 3 נק', גל חלמיש 2 נק'.

להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין: קרון דשילדס (6 אסיסטים) 25 נק', שמואל מלכוב 17 נק', מייקל הוליפילד (15 ריבאונדים) 16 נק', שוהם גת (6 אסיסטים, 6 ריבאונדים) 15 נק', עומר חממה 3 נק', אפי טיומקין 2 נק'.

עירוני 'גשם' נהריה – מכבי מעלה אדומים 76:83

מכבי מעלה אדומים קיוותה לצאת מנהריה עם ניצחון, ולא הייתה רחוקה מכך אבל בסוף הביתיים מסמנים וי חשוב בדרך להבטחת הביתיות. הקבוצה של שי סגלוביץ' נראתה טוב בחצי הראשון, אבל פציעה של יוגב אוחיון (אצבע) בתוספת יכולת טובה של בן ממן (בעקבות הרחקה של אדי אקיור) קבעו משחק שקול. בסיום, האורחים פספסו מספר הזדמנויות ולא ניצלו את זה שהסגולים קלעו 3 נקודות ב-5 הדקות האחרונות. עומר פולג חיפה על אוחיון עם 22 נקודות במשחק נהדר.

עם פתיחת המשחק, רומלו ווייט ואלכס צ'וברביץ' ניצלו את היתרון שלהם בצבע בדרך ליתרון 8:15. עומר פולג ודולב דראפיץ' שיחקו מחוץ לקשת – 12:24 לאחר הרבע הראשון. עם פתיחת הרבע השני היתרון גדל ל-17:34, וגם בהמשך הרבע הקבוצה של יאיר גבירץ התקשתה לייצר נקודות בהתקפה – 21:38, 4 דקות למחצית. הישראלים של מעלה אדומים ניפקו דקות טובות והצליחו לקזז, אבל חוסר ריכוז בסוף הרבע אפשר לנהריה להגדיל את היתרון – 31:47 במחצית. הקבוצה של שי סגלוביץ' המשיכה לשלוט בקצב גם ברבע השלישי, אבל בן ממן (13 נקודות ברבע השלישי) סיפק דקות נהדרות והוריד ל-54:60. הביתיים הגיבו עם שתי שלשות של אופק בן יעקב וסגרו את הרבע ביתרון 57:68. עומר פולג סיפק יכולת טובה בעקבות פציעה של יוגב אוחיון, והקבוצה שלו עלתה ל-67:80, 5 דקות לסיום. מאותה נקודה נהריה התקשתה לייצר נקודות והאורחים הצליחו לקזז ל-76:82, דקה וחצי לסיום. עידו שבת החטיא פעמיים מהשלוש וגם דוואן ג'ונסון החטיא ממצב נח ובנהריה נשמו לרווחה בדרך לניצחון.

לעירוני 'גשם' נהריה: עומר פולג (4/6 לשלוש) 22 נק', רומלו ווייט 17 נק', אלכס צ'וברביץ' 10 נק', דולב דראפיץ' ומאליק טרנט 9 נק' כ"א, עמית ראובן 8 נק', אופק בן יעקב 6 נק', יוגב אוחיון 2 נק'.

למעלה אדומים: דוואן ג'ונסון (11 ריבאונדים) 18 נק', בן ממן 15 נק', עידו שבת 9 נק', אריאל דרעי ושמחה הלפרט 7 נק' כ"א, אדי אקיור 6 נק', בן עברי 3 נק', נועם אקריש 2 נק'