מחזור 24: נהריה ניצחה במעלה אדומים, רעננה יוצאת לרמת השרון

המחזור ה-24 בליגה הלאומית נפתח כבר אמש (שני) עם המשחק בין מכבי D-CITY מעלה אדומים לעירוני 'גשם' נהריה שהסתיים בניצחון האורחים 97:88. הערב (שלישי) יימשך המחזור עם ארבעה משחקים נוספים, כאשר במוקד הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין תארח את עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא לקרב צמרת (19:00, ישיר בערוץ הספורט). א.ס רמה"ש שיין נדל"ן תפגוש את עירוני רעננה הלוהטת, והפועל עפולה תקווה להמשיך ברצף שלה מול האורדונים. המחזור יימשך מחר (רביעי) בקרב על הכניסה לפלייאוף בין אליצור איתו אשקלון לאליצור BRIGA נתניה (19:00, ישיר בערוץ הספורט).

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל אמסילי

מכבי D-City מעלה אדומים – עירוני 'גשם' נהריה 97:88

זה היה קשה, אך לבסוף עירוני 'גשם' נהריה יוצאת מאולם קוסל עם ניצחון. מכבי D-City מעלה אדומים סיפקה משחק אדיר, והייתה צמודה למוליכת הטבלה לכל אורך המשחק. בשלוש הדקות האחרונות הביתיים נתקעו בהתקפה, וראו את קלארק רוזנברג מבטיח לשי סגלוביץ' ניצחון. המנצחת קלעה 10 שלשות ב-47 אחוז וסימנה וי נוסף.

המארחת פתחה את המשחק במטווח שלשות ועם 4 כאלה בתוך 6 דקות הובילה 13:18. דאסטין תומאס הגיב עם 6 נקודות ברצף וקלארק רוזנברג קבר שלשה -27:23 לסגולים בסוף הרבע הראשון. פתיחה טובה של קית ברקסטון ושמחה הלפרט ברבע השני קבעה שיוויון 32:32. האורחים יצאו לריצת 0-11 והלוח כבר הראה 35:43. הצפוניים הגיבו עם ריצת 12-3 בהובלת עומר פולג הנהדר והמחצית נגמרה ב-49:50 מפתיע למכבי D-City מעלה אדומים. ההגנה של האורחים נראתה אחרת לגמרי בפתיחת הרבע השלישי ועם ניהול משחק טוב של יוגב אוחיון היתרון עבר לעירוני 'גשם' נהריה – 63:57. הקבוצה של יאיר גבירץ לא נבהלה ועם היעילות של ג'יילן קאנטי ושלשה של בר שפע חזרה להוליך. יוגב אוחיון דאג שהקבוצה שלו תוליך 70:67 בסוף הרבע השלישי. הרבע האחרון נפתח בקצב רצחני – יוגב אוחיון וקלארק רוזנברג התחרו מול בר שפע וקית ברקסטון. אף קבוצה לא הצליחה לברוח ו-4 דקות לסיום הלוח הראה 86:84 לאורחים. מכאן המקומיים נתקעו בהתקפה וקלארק רוזנברג העניש אותם בשלשה בדרך לניצחון קשה של הצפוניים.

הרבו למכבי D-City מעלה אדומים: קיית ברקסטון (4/7 לשלוש) 22 נק', יניר בנימין (3 חטיפות) 16 נק', ג'יילן קאנטי 15 נק', שמחה הלפרט 14 נק'.

הרבו לעירוני 'גשם' נהריה: דאסטין תומאס 22 נק', תומר כהן וסטפון בראנץ' 13 נק' כ"א, קלארק רוזנברג 12 נק', יוגב אוחיון (6 אסיסטים) ואלכס צ'וברביץ' 11 נק' כ"א.

הערב
הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא (נחשון, 19:00, שידור ישיר בערוץ הספורט)

משחק צמרת מרתק בין שתי קבוצות שרוצות להיות ברביעייה הראשונה. הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין הוכיחה בסוף השבוע האחרון כי היא מסוגלת לחזור מפיגור דו ספרתי והוכיחה הרבה אופי במגדל העמק. יונתן מור, ששיחק בעבר בקרית אתא, ממשיך לנפק מספרים מרשימים, כאשר לצידו יהוא אורלנד נותן יותר ויותר דקות לשחקני הספסל על מנת להרחיב את הרוטציה. מי שלא צפוי לשחק הוא יונתן לוי שנפצע בקרסול בהפסד באשדוד. מנגד, עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא רוצה להשיג את המקום ברביעייה הראשונה אבל רואה את יתר יריבותיה לצמרת ממשיכות לנצח. החבורה של שרון אברהמי כבר הפסידה חמישה משחקי חוץ העונה, אולם ניצחון באולם נחשון יוכל לתת לה משהו שאין לאף אחת מיריבות צמרת – ניצחון כפול על הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. בצבע נקבל קרב בין שניים משחקני הפנים היותר טובים העונה – ג'ימי הול ואמין סטיבנס.

הנתון הנוסף: מאז עלתה לליגה הלאומית, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין מעולם לא ניצחה את עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא.

א.ס רמת השרון שיין נדל"ן – עירוני רעננה (קרית יערים, 18:15, ישיר בפייסבוק)

קרב מסקרן בין שתי שכנות, כשלכל אחת המטרה שלה. א.ס רמת השרון שיין נדל"ן ממשיכה לשמור על יציבות והיא קרובה מאד להבטיח את המקום ברביעייה הראשונה בסוף העונה הסדירה. על אף החסרון בהראל דדון, הקבוצה של גיא קנטור מצליחה לספק הגנה נהדרת ויציבה – רק פעם אחת בששת המשחקים האחרונים ספגה הקבוצה מעל 80 נקודות. מנגד, עירוני רעננה התעוררה קצת מאוחר העונה אבל היא עדיין במאבק הכניסה לפלייאוף העליון. ארבעה ניצחונות רצופים של הקבוצה מפנינת השרון מציבים אותה על חמישים אחוזים הצלחה ובנקודת זינוק טובה לקראת השלב האחרון של העונה. מאז עזיבת רביב לימונד, ג'ייסון סיגרס לוקח על עצמו יותר, אך האקס פקטור הוא יהל מלמד שמעמיד 14.5 נקודות בששת המשחקים האחרונים.

הנתון הנוסף: הפסד הבכורה העונה של א.ס רמת השרון שיין נדל"ן היה במטרווסט לעירוני רעננה.

הפועל עפולה – הפועל ר"ג גבעתיים (אולם עירוני עפולה, 19:00)

אחרי תקופה עמוסה, הפועל עפולה קיבלה מנוחה ולא שיחקה בשבוע החולף. בבירת העמק יודעים שהמשחקים הקרובים מול מכבי 'נקסט אורבן' חיפה מול עירוני רעננה יקבעו את עתידם לקראת החלק האחרון של העונה. בינתיים, במשחק הבית מול האורדונים הם יקוו לשמור על המאזן הביתי המוצלח. מנגד, הפועל ר"ג גבעתיים מגיעה אחרי חמישה הפסדים רצופים, כאשר באף אחד מהם היא לא קלעה מעל 80 נקודות. למרות זאת, מתן חרוש יכול להתעודד מהשיפור ביכולת של אריאל אייזיק שדייק ב-4 מ-11 השלשות האחרונות שזרק.

הנתון הנוסף: מייקל הוליפילד מוביל את הליגה בריבאונדים עם 14.1 למשחק, בעוד דימיטריוס טרידוול במקום השלישי עם 12.3 בממוצע למשחק.

מכבי 'נקסט אורבן' חיפה – מכבי 'סנו' הוד"ש (רוממה, 19:00)

שני הפסדים לשתי קבוצות בשמינייה הראשונה, הרחיקו את מכבי 'נקסט אורבן' חיפה מהביתיות בפלייאוף והקבוצה של אבי סוכר שוב חוזרת למאבק הכניסה לשמינייה. הירוקים יודעים כי משחק ביתי מול האחרונה בטבלה הוא בגדר חובה מבחינתם. מנגד, מכבי 'סנו' הוד"ש סוחבת את כל הליגה על הגב שלה. למרות שהיא ללא בילי מקשפרד הפצוע, הקבוצה מציגה יכולת טובה ובמחזור האחרון נכנעה לאליצור איתו אשקלון רק ברבע האחרון.

הנתון הנוסף: בעונת הבכורה של אליצור איתו אשקלון בליגה הלאומית, אבי סוכר, ניב ברקוביץ' ובילי מקשפרד שיתפו פעולה.

רביעי:
אליצור איתו אשקלון – אליצור BRIGA נתניה (19:00, ישיר בערוץ הספורט)

אחרי שבעה הפסדים בשמונה משחקים, באליצור איתו אשקלון חל שינוי על הקווים ויניב בורגר החליף את עמית תמיר. במשחק הבכורה שלו, הצליח בורגר לייצב את ההגנה מול נועלת הטבלה ולצאת עם ניצחון מאולם עתידים. יחד עם זאת, עם כל הכבוד לאחרונה בטבלה, ניכר כי הפעם מדובר במבחן אמיתי ראשון עבור הדרומיים. המשחק מול היהלומים קריטי במאבק הכניסה לשמינייה הראשונה, ובאשקלון יודעים שאחרי הפסד כפול לירוקים מהכרמל הם לא יכולים להרשות לעצמם הפסד כפול גם לנתנייתים. מנגד, אליצור BRIGA נתניה נמצאת בתקופה לא טובה ובשלושת המשחקים האחרונים ספגה 96.3 נקודות בממוצע. במשחק האחרון הקבוצה איבדה 27 פעמים – שיא עונתי בליגה – נתון איתו יהיה לה קשה לנצח באשקלון. עידו פליישר קלע 3 מ-15 הזריקות האחרונות שלו מהשדה.

הנתון הנוסף: בפעם האחרונה בה אליצור BRIGA נתניה הגיעה לאולם באשקלון היא יצאה עם הכרטיס לליגת העל אחרי ניצחון בסדרת חצי הגמר 3:2.