מחזור 24: רעננה ניצחה במגד'ל כרום, גליל עליון עלתה למקום השלישי

שני משחקי צמרת קיבלנו השבוע במסגרת המחזור ה-24 בליגה הלאומית לנשים. בראשון מכבי רעננה ניצחה בחוץ את הפועל מג'דל כרום, בשני א.ס. רמה"ש גברה בבית על בני יהודה. מי שהרוויחה מהתוצאות הנ"ל היא הפועל גליל עליון שניצחה את אס"א ירושלים ועלתה למקום השלישי בטבלה. נצחונות השבוע גם להפועל כפ"ס ולאליצור עירוני נתניה.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

הפועל מג'דל כרום – מכבי רעננה 79:68

אחרי ההפסד ביום שבת במשחק הצמרת מול גליל עליון, אמש רעננה יצאה למשחק צמרת נוסף כשהפעם התארח אצל מג'דל כרום שעדיין נאבקת על המקום שלה בפלייאוף. המשחק היה שקול ברובו, עד שברבע השלישי רעננה הצליחה לברוח לדו ספרתי ושמרה עליו בדרך לניצחון.

הפתיחה הייתה צמודה עם סל לפה ושם, ואחרי 5 דקות של כדורסל רעננה ביתרון 8:7. כמה חטיפות של האורחת עזרו לה לפתח מומנטום קל ולעלות ליתרון 6, בדרך ל-17:11 בסוף הרבע הראשון. המארחת פתחה את הרבע השני עם מטווח שלשות (2 של עלית כהן) והורידה למינוס נקודה בלבד. המשחק המשיך בקצב טוב עם כמה דקות של חילופי סלים, עד שמג'דל נתקעה בהתקפה עם סדרת החטאות ורעננה ניצלה זאת כדי שוב לפתוח פער. טלי בן ישי וטל יעקב עם שלשות ונקודות בצבע הובילו את רעננה ליתרון דו ספרתי, אבל הוא לא החזיק לאורך זמן רב. המארחת ירדה לפסק זמן וחזרה ממנו חדה מאוד בהתקפה עם אחוזי קליעה טובים וקיזזה את הפער ל-5 בלבד – 43:38 בתום המחצית הראשונה.

רעננה שוב השתלטה על המשחק בתחילת המחצית השניה, ועם ריצת 7-0 עלתה ליתרון דו ספרתי. המשך הרבע לא התעלה לרמה גבוה כשהקבוצות מיעטו לקלוע, ורעננה שמרה על הפער שלה – 60:47 בסוף הרבע השלישי. הרבע האחרון התחיל עם קצב טוב משני הצדדים, והמשיך עם קצב טוב בצד של רעננה כשמורן שטרית עם 6 אישיות הובילה את האורחת ליתרון 68:51. הפעם פסק זמן של מג'דל לא עזר לה, ורעננה המשיכה להגדיל את ההפרש שעמד בשיא על 18. מיני מומנטום לקראת הסיום של מג'דל עזר לה לצמצם קלות, אבל לא מספיק כדי לאיים על הניצחון של השרוניות.

קלעו למג'דל כרום: שדא כנעאן 18 (4 שלשות), ג'ואן מוחמד ועלית כהן 11, נור כיוף 9, רואן חמדאן ואעישה חיג'אזי 6, אסיל בדרהאן 4, דוניא חדיד 3.

קלעו לרעננה: מורן שטרית 22, טל יעקב 17, טלי בן ישי ולי קפיטולניק 11, לנה פדולובה 8, ניקול מיכאילץ 5, רוני זהות 3, מאיה מדרי 2.

הפועל גליל עליון – אס"א ירושלים 47:88

גליל עליון מסיימת שבוע מוצלח במיוחד עם 3 ניצחונות, כולל אחד כאמור על מכבי רעננה שנמצאת מעליה בטבלה. ולא רק זה – לאור ההפסד של מג'דל כרום ובני יהודה גליל תופסת את המקום השלישי בפער של נקודה מהן, מה שמשפר מאוד את סיכוייה לסיים בין 4 הראשונות ולעלות לחצי הגמר.

המשחק שנערך אמש היה כמעט כולו בשליטה מקומית. ירושלים שהגיעה בסגל קצר במיוחד הצליחה לתת פייט בפתיחה וגם הובילה הודות לקליעות מבחוץ, אבל מהר מאוד גליל השתלטה על המשחק ועם שלשות שלה ברחה לפער דו ספרתי. גם מיני קאמבק של האורחת ברבע השלישי לא ממש עזר לה, כשגליל חזרה לצלוף מבחוץ (16 שלשות במשחק) ועד לסיום הרבע כבר הייתה בפלוס 20 והמשיכה להגדיל את ההפרש גם ברבע האחרון בדרך לניצחון מוחץ.

קלעו לגליל עליון: הדר רפאל 20 (5 שלשות), ענבר לברון 19 (5 שלשות), רג'י גליידה 16, מיקה ביתן וקרן מוזס 12 כ"א, אור דוידי 9.

קלעו לירושלים: נטע רפאל 19, טליה פרידמן 11, אופיר דרור 10, מורן שחם 5, רינת בן יעקב 2.

אליצור עירוני נתניה – אליצור יבנה 40:55

נתניה משיגה ניצחון שלישי ברציפות ופותחת פער משמעותי מאוד מהקו האדום, והיא קרובה מאוד להבטיח לעצמה עוד עונה בליגה. הרבע הראשון במשחק היה שקול, והסתיים בשוויון 13. אבל ברבע השני ראינו רק קבוצה אחת – המארחת. בעוד יבנה נתקעה על 2 נקודות בלבד בכל הרבע, השרוניות ברחו ליתרון דו ספרתי עליו הם הצליחו לשמור עד לסיום.  

קלעו לנתניה: מעיין זיידל והדר כהן 11 כ"א, עדן מצראוה ועדן אסטטקאו 10 כ"א, עמית כהן 7, עינת סינגר 4, ליאל לייבוביץ 2.

קלעו ליבנה: יאנה שפירו 11, הדר לזרוב ושחר עמית 8, יפית כהן 7, לירן שחף 4, אופק טלקר 2.

א.ס. רמה"ש – בני יהודה 52:61

במשחק צמרת נוסף שנערך השבוע רמה"ש רשמה ניצחון חמישי ברציפות, בבית על בני יהודה, ושמרה לעצמה סיכוי קל להתברג בסוף העונה בפלייאוף. המארחת הובילה לאורך כל המשחק, שהיה די הפכפך. רמה"ש הצליחה לברוח פעם אחר פעם ליתרון סביב הדו ספרתי, כשכל פעם מחדש בני יהודה מצליחה לסגור את הפער אבל לא מצליחה להעביר את ההובלה אליה. ברבע האחרון רמה"ש הצליחה לשמור על הפער סביב ה-8-10 הפרש עד לניצחון.

קלעו לרמה"ש: רוני קלינגר 14, הילה הניג 10, תמר אנגל 8, אלה נר, שירה בן אלי וגילי ליאור 7 כ"א, שלי שפית ויעל גלילי 3 כ"א, נועה שבת כהן 2.

קלעו לבני יהודה: מגי איזה 18, עמית בן אליעזר ומורן ספיר 11 כ"א, הדר לוי 7, רוני גולדין 3, שירה בן דוד 2.

הפועל גלבוע מעיינות – הפועל כפ"ס 76:52

כפ"ס מנצחת את גלבוע מעיינות בתוצאה כמעט זהה לתוצאה בה ניצחה אותה במפגש הקודם בין השתיים. גלבוע הצליחה לתת פייט ולהישאר קרובה במהלך המחצית הראשונה, אבל במחצית השניה כפ"ס עם הגנה טובה ברחה ליתרון דו ספרתי בדרך לעוד ניצחון ושמירה על המאזן המושלם שלה.

קלעו לגלבוע מעיינות: אליס חתוקאי 21, יעל פרחי 7, מורג'אן סעדה 6, שיר רביב 5, עדי פירסטנברג ועמית סרויה 4 כ"א, גילי ארמה ונועה רודה 2 כ"א, נוגה הרן 1.

קלעו לכפ"ס: שיר תירוש 16, ליעד אורבך 14, גלי קונטס 12, דרור מייברג 9, קרן נחמה 8, אופיר פרפרה 5, שחר גרנות 4, עמית מלכה ועלמה כהן 3 כ"א, שחר יום טוב 2.

הפועל כאוכב – אליצור נתניה

שתי הקבוצות שנועלות את הטבלה היו אמורות להיפגש השבוע ראש בראש, אבל נתניה לא הופיעה למשחק וספגה הפסד טכני. הניצחון של כאוכב עוזר לה לצמצם קלות את הפער בינה ובין הקו האדום, ומשאיר לה סיכוי קל להישאר בליגה.