מחזור 25: הדרבי של ר"ג חוזר, קרב תחתית במעלה אדומים

המחזור ה-25 בליגה הלאומית ייפתח הערב (שלישי) עם שלושה משחקים. במוקד עומד הדרבי של רמת גן, כאשר האורדונים יארחו דרבי ראשון עם קהל מאז 2017. הפועל עפולה תתארח במטרווסט ומכבי 'סנו' הוד"ש תארח את הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין.

מחר (רביעי) יתקיימו שלושה משחקים נוספים עם משמעות רבה להמשך. מכבי אשדוד תתארח אצל מכבי מעלה אדומים לקרב תחתית, עירוני 'גשם' נהריה תפגוש את א.ס רמה"ש שיין נדל"ן בקרב צמרת ואליצור נתניה ומכבי 'נקסט אורבן' חיפה יתחרו על הכניסה לפלייאוף במשחק קריטי.

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל הראל

הערב:

הפועל ר"ג גבעתיים – מכבי עירוני רמת גן (זיסמן, 19:00, ישיר בערוץ הספורט)

הדרבי של רמת גן חוזר. כזכור, בסיבוב הקודם קיבלנו משחק משונה במהלכו מכבי עירוני רמת גן כבר הובילה ביתרון של 30 נקודות הפרש, אלא שברבע האחרון הפער ירד ל-6 בלבד אבל לא מעבר לכך. האורדונים, שיארחו את הדרבי, מגיעים עם רצף של שבעה הפסדים והם מרגישים את התחתית הבוערת. ההפסד האחרון של האורדונים היה ביום שישי אחרי שתי הארכות, בעוד היריבה העירונית זכתה למנוחה. דיוויד מוסינדי (כתף) ועמית עבו (האמסטרינג) נעדרו מהמשחק האחרון בגלל פציעות, אך צפויים להיות בסגל. מנגד, מכבי עירוני רמת גן מגיעה במומנטום שונה לגמרי והיא עומדת על חמישה ניצחונות רצופים והרבה אופטימיות לקראת המשך הדרך. בקבוצה ינסו להשיג את יתרון הביתיות בשלב רבע הגמר, והם תלויים בעצמם על מנת לעמוד במשימה זו. מי שנראה טוב לאחרונה הוא בן אלטיט שלאט לאט קונה את הדקות שלו אצל שמוליק ברנר. 

הנתון הנוסף: הפעם האחרונה בה הפועל ר"ג גבעתיים אירחה דרבי עם קהל הייתה בשנת 2017.

עירוני רעננה – הפועל עפולה (מטרווסט, 19:30)

עירוני רעננה יודעת ששעון החול שלה אוזל, ואם ברצונה להשיג את הכרטיס לפלייאוף העליון עליה לנצח יריבות שעדיפות ממנה על הנייר. הקבוצה מפנינת השרון נבלמה ביום שלישי האחרון ברמת השרון לאחר ארבעה ניצחונות רצופים. ג'ייסון סיגרס העמיד במהלך חודש פברואר 28 נקודות בממוצע, ואחרי עזיבת רביב לימונד הוא המוציא לפועל העיקרי של יוסי בונן. מנגד, הפועל עפולה טרם הפסידה מאז מינויו של רועי פרל למאמן הקבוצה והיא מחזיקה ברצף של ארבעה ניצחונות. במוצ"ש האחרון גברה הקבוצה על מכבי 'נקסט אורבן' חיפה בתום דרמה גדולה, ועשתה צעד גדול אל עבר הפלייאוף העליון. למעשה, עפולה מחזיקה בניצחונות כפולים על הירוקים ועל היהלומים וניצחון נוסף במטרווסט יעניק לה ניצחון כפול גם על עירוני רעננה, ויסלול את דרכה אל עבר המקום השישי. רועי פרל קיבל במשחק האחרון את זיו בן צבי, אולם בפתיחת המשחק נפצע רועי נציה במותן. הפורוורד צפוי להיות בסגל לקראת המשחק, כך שלעפולה יהיה סגל מלא. מי שהצטרף לקבוצה רגע לפני תום מועד ההעברות הוא עומר הראל, שפתח את העונה במכבי 'נקסט אורבן' חיפה. הראל מגיע במקומו של אליעד טל, שעזב את הקבוצה לטובת הפועל ר"ג גבעתיים. 

הנתון הנוסף: הפעם האחרונה בה רועי פרל התארח במטרווסט, הוא הפסיד עם מכבי קרית מוצקין לאחר שאמין סטיבנס החטיא שתי קליעות עונשין ממש בסיום המשחק.

מכבי 'סנו' הוד"ש – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין (עתידים, 18:30)

מכבי 'סנו' הוד השרון מתייצבת למשחק קצוות מול הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. הקבוצה של איתי לוי תגיע למשחק בסגל שונה ועם זר חדש – איי ג'יי ג'ון שמגיע במקום בילי מקשפרד הפצוע. בקבוצה צירפו גם את בני אלעזר שעזב לאחרונה את הפועל עפולה והשניים צפויים לערוך הופעת בכורה. מנגד, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין מגיעה אחרי ניצחון ביתי גדול על עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא, ניצחון שהבטיח כמעט סופית את המקום ברביעייה הראשונה בסוף העונה הסדירה. בקבוצה יודעים כי במשחקים האחרונים, מכבי 'סנו' הוד"ש הצליחה למתוח את יריבותיה ויקוו להימנע מכך. 

הנתון הנוסף: משחקו הטוב ביותר העונה של בני אלעזר במדי הפועל עפולה היה נגד מכבי 'סנו' הוד"ש, כשסיים עם +11 כשהיה על הפרקט והוריד 5 כדורים חוזרים.

רביעי:

עירוני 'גשם' נהריה – א.ס רמת השרון שיין נדל"ן (עין שרה, 19:00, ישיר בערוץ הספורט)

קרב צמרת בעין שרה. עד כה הפסידה עירוני 'גשם' נהריה משחק בית אחד ופעמיים בלבד בליגה. הניצחון בישורון הושג הרבה בזכות יוגב אוחיון שמגלה לאחרונה יכולת נהדרת. אלכס צ'וברביץ' עתיד לחזור לסגל של שי סגלוביץ' לאחר שלא שיחק במשחק האחרון. בשקט בשקט סופרת א.ס רמת השרון שישה ניצחונות ברצף, מאז ההפסד בקרית אתא. בארבעה מתוך ששת הניצחונות הללו קלעה הקבוצה לפחות 9 שלשות. בסיבוב הקודם בין הקבוצות קווין קייפרס לא שיחק, והפעם יקוו בקבוצה כי הוא יעשה את ההבדל.

הנתון הנוסף: 49 נקודות בלבד קלעה הקבוצה של גיא קנטור בסיבוב הקודם מול הסגולים – הכי נמוך של קבוצה העונה בליגה.

אליצור Briga נתניה – מכבי 'נקסט אורבן' חיפה (ישורון, 19:00, שידור ישיר בפייסבוק)

קרב ישיר על הכניסה לפלייאוף העליון. אליצור Briga נתניה אמנם הפסידה במוצ"ש למוליכת הטבלה, אל נמצאת בעמדה טובה להשיג את המקום בפלייאוף. החניכים של רובן נייברגר יקוו להשיג ניצחון כפול הירוקים, ובכך לצמצם את הפער בין הקבוצות למשחק אחד כאשר ליהלומים משחק חסר. רועי פריצקי, שנבחר לשחקן הישראלי המצטיין של חודש פברואר, נמצא בכושר נהדר. מנגד, מכבי 'נקסט אורבן' חיפה יודעת כי ההפסד הביתי להפועל עפולה הרחיק אותה משמעותית מהמקום השישי. נקודת האור מהמשחק היא הופעתו של סטיב טיילר ג'וניור שהפגין עליונות בצבע. השחקנים של אבי סוכר יצטרכו לשמור על הריבאונד, שכן יריבתם לוקחת 13.1 ריבאונדים בהתקפה העונה.

הנתון הנוסף: אליצור briga נתניה מחזיקה בניצחון כפול על עירוני רעננה ואליצור איתו אשקלון – הנאבקות איתה על מקום בשמינייה הראשונה. ניצחון על הירוקים במחסור הקרוב יעניק לרובן נייברגר עוד ניצחון כפול על יריבה ישירה בפלייאוף.

מכבי D-City מעלה אדומים – מכבי אשדוד (קוסל, 17:30, שידור ישיר בפייסבוק)

משחק תחתית חשוב עבור שתי הקבוצות. בסיבוב הקודם מכבי D-City מעלה אדומים ניצחה באשדוד, כך שניצחון כפול יעניק לעולה החדשה יתרון משמעותי לקראת משחקי הבית התחתון. כרמל בוכמן יערוך הופעת בכורה בקבוצה, וברק אוריון צפוי לחזור לסגל של יאיר גבירץ. מנגד, גם מכבי אשדוד תציג שחקן חיזוק בדמותו של מקס ואגנר ששוחרר לאחרונה ממכבי ראשון לציון חתם בקבוצה. האשדודים לא שיחקו מזה כשבוע וחצי, לאחר שכריס אורטיז שיחק עם נבחרתו בחלון המשחקים. למכבי אשדוד צפויים לא פחות מתשעה משחקים לאורך חודש מרץ.

הנתון הנוסף: מקס ואגנר וכרמל בוכמן – שני שחקני הרכש של שתי הקבוצות – לא שיחקו כלל העונה והם צפויים לדקות ראשונות בקבוצותיהם החדשות.