מחזור 25: כל שש הראשונות ניצחו

הסטטוס קוו בצמרת הליגה הלאומית לנשים נשמר השבוע, כשכל 6 המוליכות ניצחו במשחקיהן. רמה"ש התאוששה ממחצית ראשונה פחות טובה לניצחון על יבנה, האקדמיה נתנה פייט לכפ"ס אבל בסופו של דבר ירדה מנוצחת. רעננה ומג'דל כרום הביסו את גלבוע מעיינות ואליצור נתניה, נצחונות גם לבני יהודה וגליל עליון.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

א.ס. רמה"ש – אליצור יבנה 62:67

רמה"ש כבר מצאה את עצמה בפיגור 15 במהלך הרבע השני כשהיא מציגה מחצית ראשונה התקפית לא טובה, אבל ידעה להתעורר בזמן ועם מחצית שניה רוויה שלשות הצליחה להשיג ניצחון דחוק על יבנה. יבנה פספסה הזדמנות לקטוע את רצף ההפסדים הנוכחי שלה, שיחד עם אתמול כבר עלה ל-3.

למארחת לקח כמה דקות להיכנס לעניינים, ובזמן שהיא בעיקר החטיאה יבנה כבר עלתה ליתרון 11:3 בעזרת 5 אישיות של אופק טלקר. לקראת אמצע הרבע רמה"ש איפסה קצת את היד, אבל יבנה המשיכה לקלוע בקלות מדי בצבע כשהיא מנצלת גם לא מעט ריבאונד התקפה. האורחת שמרה על פער של 7-11 הפרש בדרך ליתרון 26:17 בתום הרבע הראשון.

הרבע השני נפתח דומה לראשון – רמה"ש לא מצאה את הסל קרוב ל-5 וחצי דקות, ובנתיים יבנה כבר עלתה ליתרון שיא של 15 הפרש. כאן גם המארחת נתקעה בסדרת החטאות ולא ייצרה נקודות דקות ארוכות, ורמה"ש למרות אחוזים לא גבוהים במיוחד הצליחה להוריד את ההפרש עם נקודות של רוני קלינגר ואלה נר. 34:28 הייתה התוצאה בתום המחצית הראשונה.

את הרבע השלישי רמה"ש פתחה כמו שצריך, ועם שלשות של שלי שפית ויעל גלילה החזירה את המשחק לשוויון 36. מנקודה זאת המשחק המשיך צמוד כשהקבוצות חליפות סלים והיתרון זז מצד לצד, עד שבסיום הרבע השלישי אנחנו ביתרון נקודה ליבנה 47:46.

האורחת פתחה את הרבע האחרון עם 3 שלשות רצופות (2 של טלקר) ועלתה לפלוס 5, לפני ש-4 רצופות של נר בתוספת שלשה של תמר אנגל שוב הפכו את התוצאה. ההתקפה של יבנה נתקעה בסדרת איבודים, ורמה"ש כבר הגדילה את יתרונה ל-7. כמה דקות טובות של לחץ בהגנה וחסימות של יבנה הצליחו למנוע מהמארחת לקלוע, אבל יבנה לא ידעה לנצל זאת לנקודות בצד השני והפער נשאר עד שהזמן אזל. בסיום 62:67 לרמה"ש.

קלעו לרמה"ש: אלה נר 20, יעל גלילי 12, רוני קלינגר 11, תמר אנגל 7, שלי שפית 6, הילה הניג 4, נועה שבת כהן וגילי ליאור 3 כ"א, שירה בן אלי 1.

קלעו ליבנה: אופק טלקר 21 (5 שלשות), הדר לזרוב 16 (4 שלשות), יאנה שפירו 10, מעיין זילברמן 8, לירן שחף 4, דניאל לוי 3.

בני יהודה – הפועל עמק יזרעאל 64:73

בני יהודה התאוששה מההפסד בשבוע שעבר, וניצחה בבית את עמק יזרעאל הודות לרבע שלישי חזק. המחצית הראשונה במשחק הייתה שקולה, בסיומה המארחת הובילה 33:35. ואז כאמור הגיע הרבע השלישי, כשבני יהודה צלפה מחוץ לקשתה וברחה קדימה ליתרון דו ספרתי, כשיזרעאל קולעת 9 נקודות בלבד ברבע הזה. ברבע האחרון יזרעאל הצליחה לצמצם את הפער, אבל לא מספיק ובסיום כאמור הניצחון של בני יהודה.

קלעו לבני יהודה: מגי איזה 15, הדר לוי 13, אופיר קירשטיין ומורן ספיר 11 כ"א, שובל אור שלום 10, רוני גולדין 8, עמית בן אליעזר 3, שירה בן דוד 2.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 31, בר אביטל 23 (6 שלשות), ליאן אשל, תומר נוב, יומנא מואסי, שירז כץ ואורי אהרוני 2 כ"א.

מכבי רעננה – הפועל גלבוע מעיינות 58:89

רעננה שוב מנצחת את גלבוע מעיינות, בתוצאה די דומה לתוצאה בה נגמר המפגש הראשון העונה בין השתיים. הרבע הראשון היה שקול יחסית והסתיים ביתרון קל לרעננה, אבל ברבע השני השרוניות החלו אט אט לפתוח פער משמעותי ובירידה להפסקה כבר היו ביתרון 15. המחצית השניה המשיכה באופן דומה כשרעננה קצת יותר טובה וקצת יותר מדוייקת בהתקפה, ומגדילה עוד קצת את הפער בכל רבע בדרך לעוד ניצחון שגם מבטיח לה סופית לפחות את המקום השני בסיום העונה הסדירה.

קלעו לרעננה: מורן שטרית 24, טל יעקב 17, ניקול מיכאילץ ורוני זהות 9 כ"א, לי קפיטולניק וחנה הללי 8 כ"א, לנה פדולובה 6, טלי בן ישי ובר סלע 4.

קלעו לגלבוע מעיינות: אופיר קסטן רז 15, אליס חתוקאי 13, שיר רביב 11, עדי פירסטנברג 10, נועה רודה 6, מאיה משה 3.

הפועל באר טוביה – הפועל גליל עליון 93:39

ניצחון חמישי ברציפות לגליל ששומרת על המקום השלישי, אחרי שלא התקשתה להביס בחוץ את באר טוביה מהקצה השני של הטבלה. הצפוניות השאירו את באר טוביה על 12 נקודות בלבד במחצית הראשונה, וייצרו לעצמן פער דו ספרתי גבוה במיוחד שנשמר לאורך כל המשחק. במחצית השניה המארחת שיפרה את ההתקפה וגם קלעה קצת מחוץ לקשת, אבל זה לא באמת השפיע על המשחק כשגליל לא הורידה רגל מהגז עד לסיום המשחק.

קלעו לבאר טוביה: ניצן בר כוכבא 11, יובל בן אבו ויעל שטיינברג 9 כ"א, ראם נונו 6, תמרה צור 3, תמר קופילביץ 1.

קלעו לגליל עליון: מיקה ביתן 28, הדר רפאל 25 (7 שלשות), רג'י גליידה 17, אור דוידי 11, ענבר לברון 7, אמה רוזנסטון 3, שני לוי 2.

אליצור נתניה – הפועל מג'דל כרום 119:28

מג'דל כרום מהצמרת לא התקשתה להביס את נתניה נועלת הטבה, ועל הדרך שוברת את השיא העונתי להכי הרבה נקודות למשחק אחד. כבר מהפתיחה היה ברור לאן המשחק הזה הולך כשמג'דל קלעה בקצב מטורף והובילה ב-20 הפרש ברבע הראשון, ומשם המשיכה להגדיל את הפער עם התקדמות המשחק כשנתניה נשארת הרחק הרחק מאחור.

קלעו לנתניה: הילה מימון 18, אנג'לה חצ'דוריאן 5, יעל גרודר 3, שובל בן ארי 2.

קלעו למג'דל כרום: ג'ואן מוחמד 35, נור כיוף 22, רואן חמדאן ושדא כנעאן 15 כ"א, ליאור ראשית 12, אסיל בדרהאן 9, דוניא חדיד 6, אעישה חיג'אזי 5.

הפועל כפ"ס – אקדמיית וינגייט 78:85

בסיבוב הראשון כשהאקדמיה אירחה את כפ"ס, קיבלנו משחק חד צדדי שנגמר בקרוב ל-30 הפרש. אתמול זה כבר היה סיפור אחר, כשהאקדמיה אומנם הייתה בפיגור רוב המשחק אבל המשחק היה הרבה יותר שקול והפעם המקומי נשאר סביב הדו ספרתי. שתי הקבוצות קלעו בקצב טוב וגם לא מעט שלשות, כשכפ"ס כאמור שומרת על היתרון בדרך לניצחון ה-24 שלה העונה.

קלעו לכפ"ס: שיר תירוש 27, מיכל אפשטיין 21, דרור מייברג 13, גלי קונטס 9, ליעד אורבך 8, קרן נחמה 4, אופיר פרפרה 3.

קלעו לוינגייט: גל רביב 22, רבקה ויוואג 16, שיראל נחום 13, עופר כספי 9, עלמה רשלבך 8, דאשה סמרו 6, ליאם בסטקאר ולי טייכמן 2 כ"א.