מחזור 26: האקדמיה הפתיעה את רעננה, גליל עליון גברה על בני יהודה

הפתעה לא קטנה קיבלנו אמש במסגרת המחזור ה-26 בליגה הלאומית לנשים, כשאקדמיית וינגייט ניצחה בבית את מכבי רעננה סגנית מוליכת הטבלה. גליל עליון השיגה ניצחון חשוב על בני יהודה ושיפרה את מצבה במאבק על הפיינל פור, עמק יזרעאל ניצחה בבית את יבנה. גלבוע מעיינות, מג'דל כרום ורמה"ש הביסו את אליצור נתניה, אס"א ירושלים ועירוני נתניה.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

הפועל גליל עליון – בני יהודה 36:48

גליל עליון ובני יהודה נפגשו ראש בראש לקרב כמעט ישיר על המקום בין 4 הראשונות, שמוביל לחצי גמר הפלייאוף, בסיומו הצפוניות יצאו עם ידם על העליונה. בני יהודה הציגה ערב התקפי חלש מרובה החטאות, וגליל הובילה לאורך רוב המשחק בפער דו ספרתי גבוה בדרך לניצחון, שנותן לה פור משמעותי במאבק כאמור על הפיינל פור.

לאורחת לקח כמה דקות להיכנס למשחק כשהיא בעיקר החטיאה בפתיחה, ועמדה על 4 נקודות בלבד ב-7 הדקות הראשונות. גליל מנגד גם לא הבריקה במיוחד, אבל כן ייצרה נקודות בצבע בדרך ליתרון 4:9. שני אסיסטים יפים של ענבר לברון עזרו לגליל להגדיל עוד קצת את הפער, לפני שסל באזר של הדר לוי חתם את הרבע הראשון ב-9:15.

גם ברבע השני בני יהודה לא מצאה את הסל ורשמה הרבה החטאות, כשהיא גם לא מנצלת ריבאונד התקפה ומסיימת את הרבע עם 2 נקודות בלבד. גליל ניצלה זאת היטב ואט אט הגדילה את הפער, כש-שלשות של הדר רפאל וקרן מוזס העלו את ההפרש כבר מעל ל-20 בדרך ל-11:32 בירידה להפסקה.

המגמה נמשכה גם ברבע השלישי, כשהקבוצות מרבות להחטיא ומדי פעם קיבלנו סל לפה וסל לשם שהשאיר את המארחת ביתרון של 20 הפרש ומעלה. בדקה האחרונה של הרבע לוי עם שלשה ואסיסט למגי איזה הובילה ריצת 5-0 של האורחות שצמצמו קלות ל-23:38 בכניסה לרבע האחרון. בני יהודה כבר הצליחה להוריד את הפיגור שלה למינוס 10 בלבד באמצע הרבע האחרון, אבל כאן גליל התעוררה ועם ריצת 0-7 בהובלת לברון ורג'י גליידה ברחה שוב ודי הוציאה לאורחת את האוויר מהמפרשים. קצת חילופי סלים לא שינו את המצב ובסיום 36:48 לגליל עליון.

קלעו לגליל עליון: ענבר לברון 12, קרן מוזס 9, רג'י גליידה 8, שני לוי 7, הדר רפאל ומיקה ביתן 6 כ"א.

קלעו לבני יהודה: מורן ספיר והדר לוי 8 כ"א, מגי איזה ואופיר קישרטיין 6 כ"א, רוני גולדין 5, עמית בן אליעזר 3.

אקדמיית וינגייט – מכבי רעננה 75:76

ההפתעה של המחזור, ואולי גם יותר מזה. ערב המחזור רעננה עמדה על מאזן של 2 הפסדים בלבד, ושניהם היו לקבוצות מצמרת הליגה. אמש היא יצאה לוינגייט, וספגה הפסד מפתיע ודרמטי מול האקדמיה שהייתה עדיפה עליה במאני טיים. פרט לפה ושם בריחות של רעננה ליתרון קל, המשחק היה שקול ברובו כשברבע האחרון האקדמיה היא זאת שהצליחה לשמור על ההובלה. רעננה כבר הייתה קרובה שוב להעביר את היתרון צד, אבל עצירות חשובות של האקדמיה בהגנה השאירו אותה בסיום המשחק ביתרון מינימלי ועם הניצחון.

קלעו לוינגייט: רבקה ויוואג 26, גל רביב 22, עלמה רשלבך 10, שיראל נחום 8, עופר כספי 6, יהלי לוי ולי טייכמן 2 כ"א.

קלעו לרעננה: טל יעקב 20, מורן שטרית 16, ניקול מיכאילץ 10, בר סלע 7, טלי בן ישי 6, רוני זהות ולי קפיטולניק 5 כ"א, לנה פדולובה 4, חנה הללי 2.

הפועל עמק יזרעאל – אליצור יבנה 61:71

עמק יזרעאל שומרת על הבית ומנצחת את יבנה, אחרי שהובילה לאורך רוב המשחק ביתרון דו ספרתי. אחרי כמה דקות בפתיחה של חילופי סלים, יזרעאל השתלטה על המשחק והחלה לפתוח פער כשהיא מסיימת את הרבע הראשון ביתרון 9. מטווח שלשות ורבע חזק של 28 נקודות הובילו את הצפוניות כבר ליתרון שנע סביב ה-20 הפרש, עליו היא הצליחה לשמור דקות ארוכות כשרק לקראת הסיום יבנה מצליחה למזער קצת נזקים.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 32 (5 שלשות), אלה פינצי 14, בר אביטל 11, שירז כץ 9, ליאן אשל ואורי אהרוני 2 כ"א, תומר נוב 1.

קלעו ליבנה: יאנה שפירו 19, יפית כהן 13, מעיין זילברמן, ליהי עזורי והדר לזרוב 8 כ"א, אופק טלקר 3, לירז קניג 2.

הפועל גלבוע מעיינות – אליצור נתניה 13:99

גלבוע מעיינות מנצחת את נתניה במשחק שהיה חד צדדי במיוחד, כולל רבע אחרון אותו היא ניצחה 0-32. נתניה רושמת שיא שלילי לסקור הכי נמוך העונה כשהיא עוקפת את באר טוביה שלפני כחודש קלעה 26 נקודות בהפסד לעירוני נתניה.

קלעו לגלבוע מעיינות: עמית סרויה 18, נועה רודה 17, עדי פירסטנברג ושיר רביב 14 כ"א, עדי פירדמן, יעל פרחי ומאיה משה 8 כ"א, נגה מנטל ומורג'אן סעדה 6 כ"א.

קלעו לנתניה: אנג'לה חצ'דורין 11, לארא עזאם 2.

הפועל מג'דל כרום – אס"א ירושלים 29:78

משחק חד צדדי נוסף נערך במג'דל כרום, שם המארחת הביסה את ירושלים ושמרה על המקום הרביעי שלה. מג'דל פתחה חזק והמשיכה חזק, כשכבר ברבע הראשון הובילה ביתרון דו ספרתי (8:24) והמשיכה להגדיל את הפער גם ברבעים הבאים בדרך ניצחון.

קלעו למג'דל כרום: ג'ואן מוחמד 16, שדא כנעאן 15, נור כיוף 13, רואן חמדאן 10, ליאור ראשית 8, אסיל בדראן 6, עלית כהן ואעישה חיג'אזי 4 כ"א, דוניא חדיד 2.

קלעו לירושלים: טליה פרידמן 9, רינת בן יעקב 6, סבינה מרדנוב 5, נטע רפאל 4, עדן כהן 3, מורן שחם 2.

אליצור עירוני נתניה – א.ס. רמה"ש גל 69:43

ניצחון שביעי ברציפות לרמה"ש, אחרי ניצחון חד צדדי על נתניה. המארחת פתחה לא טוב את המשחק וקלעה רק 4 נקודות ברבע הראשון, ולמרות ששיפרה את ההתקפה ברבעים הבאים – מצאה את עצמה בפיגור דו ספרתי גבוה לאורך רוב המשחק. רמה"ש הציגה ערב לא רע מחוץ לקשת עם 11 שלשות ב-3 הרבעים הראשונים, והגדילה את הפער ככל שהתקדם המשחק עד לסיום.

קלעו לנתניה: ליאל לייבוביץ 15, נועם צמח ומעיין זיידל 8 כ"א, ירוס קסה 6, עמית כהן, עדן אסטטקאו ועדן מצארוה 2 כ"א.

קלעו לרמה"ש: יעל גלילי 17, שלי שפית ונועה שבת כהן 10 כ"א, שירה בן אלי 9, תמר אנגל 7, הילה הניג 6, אה נר 5, רוני קלינגר 3, גילי ליאור 2.