מחזור 26: רמה"ש בפלייאוף, לוד ירדה, נקבע חצי הגמר

לאומית נשים 26

רמה"ש ניצחה אמש בבית את אליצור ת"א, ותפסה את המקום האחרון בחצי גמר הפלייאוף. ת"א למרות ההפסד נשארה בליגה אחרי שלוד לא הצליחה לנצח בחוץ את עמק יזרעאל. במשחק נוסף שנערך אמש כאוכב ניצחה את רעננה וסיימה במקום השלישי. ביום ראשון – חצאי הגמר יוצאים לדרך.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

חצאי גמר הפלייאוף:

הפועל לב ירושלים (1) – א.ס. רמה"ש (4)
הפועל ADVICE כפ"ס (2) – הפועל כאוכב (3)

א.ס. רמה"ש גל – אליצור ת"א 55:71

רמה"ש ות"א נפגשו במחזור האחרון, כשכל אחת זקוקה לניצחון – המארחת כדי להיכנס לפלייאוף, האורחת כדי להבטיח עוד עונה בליגה הלאומית. אחרי רבע ראשון קצבי ושקול יחסית, ברבע השני החלה הבריחה של רמה"ש שפתחה פער דו ספרתי. ת"א רדפה ונסיתה להישאר קרובה ורשמה גם כמה מיני קאמבקים, אבל לא באמת הצליחה לאיים על הניצחון של רמה"ש שהשיגה את המטרה שלה וסיימה במקום הרביעי.

קצב טוב קיבלנו בפתיחה כשהקבוצות רצו מצד לצד וקלעו באחוזים לא רעים. רוני נוה קלעה 3 שלשות רצופות והוסיפה גם סל מחצי מרחק עבור המארחת, בת"א הדר רפאל ומורן שטרית קלעו וחילקו אסיסטים אחת לשניה. לקראת אמצע הרבע המארחת פתחה פער קל של 5-7 הפרש, וסגרה את הרבע הראשון ביתרון 15:20.

עלמה רשלבך פתחה טוב את הרבע השני עם סל מריבאונד התקפה ועוד אחד מאסיסט יפה של הילה הוניג, והעלתה את המאחרת לראשונה ליתרון דו ספרתי. מורן שטרית נהנתה מאסיסטים טובים של חברותיה לקבוצה ומציגה הציגה יכולת סיום טובה מתחת לסל שהשאירה את ת"א עוד כמה דקות בתמונה ובפיגור סביב ה-10-12 הפרש, אך שלשת באזר של נוה הגדילה ל-25:40 בתום המחצית הראשונה.

הרבע השלישי היה שקול יחסית, וכלל בעיקר מיני מומנטומים לפה ולשם כשהיתרון של רמה"ש מתנדנד לו בין 15 ל-10 לרוב. רמה"ש שהייתה עדיפה בריבאונד הצליחה להגדיל קלות, ואז ת"א עם כמה שלשות הורידה חזרה (37:47). רשלבך ולי קפיטולניק החליפו קצת סלים, כש-שלשה של האחרונה סגרה את הרבע ב-42:54 מקומי.

ת"א קצת נתקעה בתחילת הרבע האחרון בהתקפה, ומנגד אופק טלקר עם 3 שלשות הקפיצה את הפער ל-46:69. קצת סלים של עופר כספי צמצמו קלות, ואחרי כמה דקות שלא שינו הרבה המשחק הסתיים ב-55:71. רמה"ש חגגה העפלה לפלייאוף, ת"א הלכה לבדוק מה נגמר במשחק המקביל בעמק יזרעאל וקיבלה בסופו של דבר את העידכון המיוחל על הישארותה בליגה. 

קלעו לרמה"ש: רוני נוה (3 חט', 4/4 ל-3) ועלמה רשלבך (5 רב', 8/14 ל-2), אופק טלקר 12 (4 שלשות), רוני קלינגר (14 רב', 8 אס', 5 חט') והילה הוניג (8 רב') 6 כ"א, שירה בן אלי 4, גלי רוטשילד 3, רותם כחלון (5 רב') ושחר יום טוב 2 כ"א.

קלעו לת"א: מורן שטרית 17 (17 רב', 5 חט'), עופר כספי (7 רב') לי קפיטולניק (5 אס') 12 כ"א, ליאור ראשית 7, הדר רפאל 4 (5 אס', 4 חט'), אנסטסיה סורמה 3.

הפועל עמק יזרעאל – הפועל לוד 61:68

גם המשחק הזה היה חשוב מאוד לשני הצדדים, שקיוו לשמוע בשורות טובות עבורם מהמשחק המקביל. עמק יזרעאל קיוותה להפסד של רמה"ש שיתן לה את המקום האחרון בפיינל פור (שכאמור לא הגיע והיא סיימה את העונה במקום החמישי), ולוד קיוותה להפסד של אליצור ת"א שאכן קרה אבל היא עצמה פספסה את הניצחון ובעקבות כך נשארה מתחת לקו האדום ונפרדה אחרי עונה אחת מהליגה הלאומית.

המשחק עצמו היה הפכפך מאוד – מיני מומנטום ויתרון קל בפתיחה של עמק יזרעאל התחלף בהמשך ליתרון קל של לוד, לפני שהמומנטום שוב חזר למארחת שגם הצליחה לעלות ליתרון דו ספרתי ברבע השלישי. לוד צמצמה חזרה ובתחילת הרבע האחרון גם רצה 8-0 שהחזיר לה את היתרון. אבל דווקא כאן המומנטום שלה נעצר, והיא התקשתה לייצר נקודות עד לסיום. העמק מנגד קלעה כמה סלים חשובים ושוב פתחה לעצמה יתרון קל עליו שמרה עד לסיום המשחק.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 28 (8 רב', 4 אס'), ליאן אשל 17 (6 רב', 6/10 ל-2), יולי טל 7, שיר רביב 6 (4 חט'), בר אביטל 5, שירז כץ 3 (3 חט'), עלית כהן 2 (9 רב').

קלעו ל-לוד: רוני גולדין 15 (13 רב', 3 חט'), עמית בן אליעזר 13 (9 רב', 7 אס'), מיילין גוא 9 (10 רב'), אופיר קירשטיין 8, ענבל מיכל 3 (7 רב'), הילי בוים 2.

מכבי רעננה – הפועל כאוכב 55:49

כאוכב מנצחת בחוץ את רעננה ושומרת על המקום השלישי בטבלה בדרך למפגש בחצי גמר הפלייאוף מול הפועל כפ"ס. המשחק היה שקול ברובו כשלרוב ההובלה נמצאת אצל כאוכב. במחצית השניה האורחת גם החלה לפתוח פער שהגיע לשיאו בתחילת הרבע האחרון כשהתקרב ל-20, אבל רעננה לא ויתרה ועם כמה שלשות הורידה חזרה למינוס 5 בלבד. כאוכב עם כמה סלים חשובים וקור רוח מהקו הצליחה לשמור על יתרון קל שהספיק לה לניצחון.