מחזור 28: נהריה באשקלון, רעננה וחיפה בקרב על הפלייאוף

המחזור ה-28 בליגה הלאומית ייצא הערב (שלישי) לדרך עם שישה משחקים. במוקד עירוני רעננה תתארח אצל הירוקים מהכרמל בקרב ישיר על כרטיס לפלייאוף העליון. א.ס רמה"ש שיין נדל"ן תקווה להשיג את המקום השני במשחק חוץ בעפולה, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין, השנייה בטבלה כרגע, תארח את האורדונים. עירוני 'גשם' נהריה תצא לאשקלון כאשר בביקור האחרון באולם נחלה הפסד בחצי גמר גביע הליגה. המחזור יושלם ברביעי במשחק בין מכבי עירוני רמת גן למכבי D-CITY מעלה אדומים.

מאת: ניב שמולי
צילום: לילך וייס-רוזנברג

מכבי 'נקסט אורבן' חיפה – עירוני רעננה (רוממה, 19:30, ישיר בערוץ הספורט)

משחק הבכורה של עופר רחימי כמאמן מכבי 'נקסט אורבן' חיפה נגמר בהפסד לאורדונים בזיסמן. הירוקים יודעים כי במצב העניינים הנוכחי גורלם בידם, וניצחון ביתי על עירוני רעננה יהווה צעד משמעותי בדרך לפלייאוף העליון. ניצחון של מכבי 'נקסט אורבן' חיפה יקנה להם דאבל על היריבה ממטרווסט, ובתוספת לצמד ניצחונות שהושגו על אליצור איתו אשקלון הדרך לשמינייה אמורה להיסלל. מאז הגעתו תורם סטיב טיילור ג'וניור 23.3 נקודות ב-72 אחוז לשתיים ו-12.3 ריבאונדים. מנגד, עירוני רעננה תגיע אחרי הפסד כואב בהארכה בעין שרה במשחק שכבר היה אצלה בכיס. הקבוצה מפנינת השרון נכנסת למעשה לשבוע הקריטי ביותר שלה העונה – ניצחון ברוממה יציב אותה בעמדה נהדרת לקראת עוד משחק קריטי בסוף השבוע מול אליצור איתו אשקלון. לעומת זאת, הפסד כנראה יחסל את סיכוי הקבוצה להיות בשמינייה הראשונה.

הנתון הנוסף: ג'ייסון סיגרס יחזור לרוממה, לאחר שאשתקד שיחק בהפועל חיפה בליגת העל.

אליצור איתו אשקלון – עירוני 'גשם' נהריה (אולם עירוני אשקלון, 19:30)

אליצור איתו אשקלון ניצבת בפני שבוע קריטי, שנפתחב רגל ימין עם ניצחון על מכבי שאדוד השכנה. הקבוצה של יניר בורגר עוד לא הרימה ידיים בקרב על הפלייאוף העליון, ובהחלט יכולי להיות שתפגוש שם את עירוני נהריה. באשקלון יודעים כי המשחק בסוף השבוע מול עירוני רעננה יהיה קריטי לכניסה לפלייאוף, אולם ניצחון ביתי על הצפוניים עתיד להביא אותם בעמדה טובה יותר למשחק. מנגד, עירוני 'גשם' נהריה זוכרת את המשחק האחרון שלה באשקלון, אז הפסידה במסגרת חצי גמר גביע הליגה הלאומית והודחה מהמפעל. בשלושת משחקי הליגה האחרונים הסגולים ניפקו קאמבק, ובשניים מהם כפו הארכה ולבסוף ניצחו בזכות הרבה אופי. לסגולים זקוק עוד ניצחון בודד על מנת להבטיח את מקום הראשון בסוף העונה הסדירה. בניצחון על עירוני רעננה אופק בן יעקב העמיד שיא קריירה של 23 נקודות ו-7 שלשות.

הנתון הנוסף: אשתקד יניב בורגר החליף את שי סגלוביץ באליצור יבנה. כזכור, סגלוביץ' עבר לעירוני 'גשם' נהריה.

הפועל עפולה – א.ס רמה"ש שיין נדל"ן (אולם עירוני עפולה, 19:00)

הפועל עפולה יודעת כי ניצחון אחד מבין שלושת המשחקים שנותרו לה אמור להבטיח לה את המקום השישי בסוף העונה הסדירה. במשחק הקודם הקבוצה של רועי פרל התמודדה בצורה טובה מול ההגנה האזורית וקלעה 8 שלשות ב-40 אחוז בניצחון על מכבי מעלה אדומים. מי שאמור לחזור לסגל הוא אלון ספיר שלא שיחק בשבוע שעבר בגלל מתיחה קלה במפשעה. מנגד, א.ס רמה"ש שיין נדל"ן נאבקת על המקום השני ולשם כך תצטרך לנצח משחק אחד יותר מאשר הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. יחד עם זאת, לקבוצה של גיא קנטור מחכה לוח משחקים לא פשוט כאשר בשבוע הבא הם יארחו את מכבי עירוני רמת גן לקרב צמרת. טיילר ויידמן, שנפצע בקרסול, עתיד לחזור לסגל אחרי שנעדר מהמשחק האחרון מול מכבי אשדוד.

הנתון הנוסף: א.ס רמה"ש שיין נדל"ן לא ניצחה בארבעת הביקורים האחרונים שלה בבירת העמק.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – הפועל ר"ג גבעתיים (נחשון, 19:30)

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין קרובה מאד להבטיח את המקום השני בתום העונה הסדירה. הקבוצה של יהוא אורלנד ממשיכה להרשים במשחק ההתקפי שלה, ואחרי הניצחון על אליצור נתניה יכולה להתעודד מהיכולת של שמואל מלכוב ואביתר מור יוסף. מנגד, הפועל ר"ג גבעתיים אמנם ניצחה בשבוע שעבר בבית את מכבי 'נקסט אורבן' חיפה אבל ספגה הפסד חוץ כואב במגדל העמק. האורדונים עומדים על ניצחון בודד מעשרת המשחקים האחרונים, ובשבוע הבא יפגשו את מגדל העמק/יזרעאל לקרב נוסף בזיסמן עם משמעות רבה להמשך. עמית עבו נפצע בידו במשחק האחרון והוא בספק, כאשר גם דיוויד מוסינדי פצוע בכתף.

הנתון הנוסף: מאז הגעתו קולע מרקיז קולמן ב-11 אחוז בלבד מחוץ לקשת.

עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא – אליצור BRIGA נתניה (רמז, 19:00)

עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא נאבקת על מקום ברביעייה הראשונה. ההפסד באשדוד במשחק החולף הרחיק את החבורה של שרון אברהמי מהשגת המטרה, אולם בקבוצה ימשיכו להיאבק עד לסיום העונה. בסיטואציה מסוימת, בקרית אתא יכולים גם לאבד את המקום החמישי אולם תסריט כזה נראה כרגע. מנגד, אליצור BRIGA נתניה יודעת כי היא קרובה להשיג את מקומה בפלייאוף העליון. היהלומים מתמודדים עם פציעות של תום ספקטור ועמית אהרוני, אך במשחק האחרון הציגו את דניאל ראובן שהפגין יכולת טובה ומילא את החלל. עד לסוף העונה מחכים לקבוצה מישורון עוד ארבעה משחקים, ושני ניצחונות אמורים להספיק למקום השביעי.

הנתון הנוסף: הביקור האחרון של אליצור BRIGA נתניה באולם רמז הסתיים עם ניצחון דרמטי 2:1 בסדרת רבע הגמר אשתקד.

מכבי אשדוד – מכבי 'סנו' הוד"ש (הקריה, 19:00)

חלון ההזדמנויות של מכבי אשדוד הולך ומצטמצם. הקבוצה מעיר הנמל ממשיכה בלוז העמוס שלה ואחרי הניצחון הביתי על עירוני קרית אתא, הגיעו שני הפסדים רצופים. האשדודים ניצבים בפני שני משחקי בית רצופים אותם הם יצטרכו לקחת על מנת להגיע לבית התחתון במצב טוב יותר. מנגד, מכבי 'סנו' הוד"ש תיפרד מהליגה הלאומית ככל הנראה בסוף העונה. הקבוצה מאולם עתידים אמנם ביצעה מספר שינויים לאחרונה אבל לאור המאזן הדל נראה כי המשימה שלה היא על סף הבלתי אפשרית.

הנתון הנוסף: משחקה הראשון של נעמי קולודני כמאמנת ראשית בקבוצת בוגרים היה מול מכבי 'סנו' הוד"ש.