מחזור 29: מתחילים לראות את תמונת הפלייאוף

הליגה הלאומית מתקרבת לשלבים ההכרעה, והערב (שלישי) יתקיימו חמישה משחקים במסגרת המחזור ה-29. בקרב תחתית קריטי הפועל ר"ג גבעתיים תארח את הפועל מגדל העמק/יזרעאל שניצחה את המשחק בין הקבוצות לפני כשבוע וחצי.מהפועל 'מגה אור' חבל מודיעין תקווה להבטיח את המקום השני במשחק חוץ ברעננה שעוד חולמת על המקום השמיני.מגם אליצור איתו אשקלון מקווה לסיים שמינית והיא תתארח אצל מכבי מעלה אדומים.
המחזור יושלם מחר (רביעי) במשחק בין א.ס רמת השרון שיין נדל"ן למכבי עירוני רמת גן.

מאת: ניב שמולי
צילום: לימור מלינוף

מכבי D-City מעלה אדומים – אליצור איתו אשקלון מכבי D-City

מעלה אדומים קרובה להבטיח את מקומה בליגה הלאומית לעונה נוספת. הקבוצה של יאיר גבירץ אמנם מגיעה אחרי רצף הפסדים, אך יודעת שמצבה תלוי בה והיא תסיים את העונה הסדירה כשהיא בחוף מבטחים. מנגד, אליצור איתו אשקלון מגיעה אחרי מפלה גדולה כשהפסידה ברעננה. בעקבות ההפסד האשקלונים לא תלויים בעצמם, והם זקוקים לשני ניצחונות והפסד של מכבי 'נקסט אורבן' חיפה ועירוני רעננה על מנת להיכנס לשמינייה.

הנתון הנוסף: יאיר גבירץ ויניב בורגר כבר נפגשו בעבר בליגה הארצית, כאשר בורגר אימן את מכבי רחובות ויצא עם ידו על העליונה.

הפועל ר"ג גבעתיים – הפועל מגדל העמק/יזרעאל (ישיר באפיק 58 – ספורט 5 LIVE)

רק לפני כשבוע וחצי שתי הקבוצות נפגשו בצפון במשחק שהוכרע לטובת הפועל מגדל העמק/יזרעאל. הקבוצה של ניר קפלן ניצבת בפני שבוע קריטי מבחינתה, כאשר ביום שישי תצא למשחק חוץ באשדוד – יריבה ישירה נוספת במאבק הירידה. הצפוניים יודעים שניצחון כפול על האורדונים יעניק להם יתרון משמעותי לקראת משחקי הבית התחתון, אולם בכדי שזה יקרה היא תהיה חייבת לשפר את ההגנה שלה שסופגת 87 נקודות בממוצע למשחק. עמנואל אומוגבו תורם 20.3 נקודות ב-65 אחוז לשתי נקודות. מנגד, הפועל ר"ג גבעתיים מתייצבת לאחד ממשחקי הבית היותר חשובים שלה בשנים האחרונות. לשתי הקבוצות 7 ניצחונות, בעוד למגדל העמק/יזרעאל משחק חסר כך שמתן חרוש יודע כי עליו לצאת עם ניצחון ביתי. במשחק הקודם בין הקבוצות השלשות של הצפוניים עשו את ההבדל. מי שמציג יכולת טובה מאז הגעתו הוא אליעד טל שקולע 8 נקודות בממוצע ב-41 אחוז מחוץ לקשת. דיוויד מוסינדי עתיד להמשיך להיעדר בגלל פציעה בכתף.

הנתון הנוסף: הפועל מגדל העמק/יזרעאל ניצחה פעמיים מתוך 12 האחרונים שלה, בעוד הפועל ר"ג גבעתיים ניצחה משחק אחד מ-11 המשחקים האחרונים שלה.

הפועל עפולה – מכבי אשדוד (ישיר בפייסבוק)

הפועל עפולה יודעת שגם את העונה הנוכחית היא תסיים במקום השישי. הקבוצה מבירת העמק נמצאת בכושר טוב, ובמחזור הסיום היא עתידה לדעת את זהות יריבתה בשלב רבע הגמר. עד אז, הקבוצה של רועי פרל תקווה להיות מוכנה ככל הניתן. מנגד, מכבי אשדוד פספסה במוצ"ש הזדמנות גדולה לברוח מהפועל ר"ג גבעתיים ומגדל העמק/יזרעאל, אך ספגה הפסד ביתי כואב ליהלומים. באשדוד קיבלו לאחרונה את ג'ורדן כהן בחזרה, וביחד עם ארתור רוזנפלד הקו האחורי של נעמי קולודני עבה יותר. יוניו ברואטה עומד על 44 אחוז מחוץ לקשת בכל העונה, ובכלל מכבי אשדוד תלויה בעיקר באחוזי הקליעה מחוץ לקשת.

הנתון הנוסף: המשחק הראשון של קרון דשילדס בקדנציה הנוכחית בעפולה היה באשדוד, וזה היה אחד ממשחקיו הטובים העונה עם 26 נקודות ו-10 אסיסטים.

עירוני רעננה – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין (אולם אביב, ללא שידור!)

הניצחון של עירוני רעננה על אליצור איתו אשקלון השאיר סיכוי קטן לקבוצה של יוסי בונן להשתחל לשמינייה הראשונה. על מנת שזה יקרה, יצטרכו ברעננה לנצח את שני המשחקים שנותרו להם ולקוות להפסד של מכבי 'נקסט אורבן' חיפה במחזור הנעילה של העונה הסדירה. גל שטרנברג הפצוע בספק למשחק, אך ברעננה כבר הוכיחו כי הם יכולים להפתיע. מנגד, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין זקוקה לניצחון אחד על מנת להבטיח את המקום השני. גם אם הקבוצה של יהוא אורלנד לא תנצח, היא תוכל לסיים שנייה אם א.ס רמה"ש שיין נדל"ן תפסיד למכבי עירוני רמת גן. במצב העניינים הנוכחי, נראה כי המקום השני די סגור והסדרה המסתמנת ברבע הגמר היא מול אליצור BRIGA נתניה.

הנתון הנוסף: עמית אלון מוביל את שחקני הליגה באחוזים מחוץ לקשת עם 44 אחוז.

אליצור BRIGA נתניה – מכבי 'סנו' הוד"ש

אליצור BRIGA נתניה קרובה להבטיח את המקום השביעי, ויודעת שהיא זקוקה לניצחון אחד לשם כך. הקבוצה של רובן נייברגר יצאה מאשדוד עם נצחון דחוק ודרמטי במוצ"ש האחרון, וגילתה הרבה אופי גם כשהיא בסגל חסר. חן גיא ושחר לזר צפויים לחזור לסגל, בעוד עמית אהרוני ותום ספקטור ימשיכו להיעדר. מנגד, מכבי 'סנו' הוד"ש יודעת שהיא רגל וחצי בליגה הארצית והיא עשויה לרדת ליגה עוד לפני הבית התחתון.

הנתון הנוסף: שגיא זילברשלג יחזור לאולם ישורון כאורח.