מחזור 4: ערב של נצחונות בכורה

מכבי קריית מוצקין, מכבי כרמיאל ואליצור פ"ת / גבעתיים חגגו ניצחון ראשון העונה. בצפון: מגדל יזרעאל מנצחת בדרבי העמקים ושומרת על מאזן מושלם יחד עם עכו וצפת. בדרום: יבנה, כפר קאסם, אשדוד ורמלה עדיין בלתי מנוצחות.

מאת: אלירן כהן
צילום: מתן בן עוז / דיגישארק

המחזור הרביעי בליגה הארצית שוחק אמש (ראשון) במלואו וניפק לנו לא מעט דרמות, נצחונות בכורה, והשאיר אותנו, עדיין עם 7 קבוצות בלתי מנוצחות – ארבעה במחוז הדרומי ושלושה בצפוני.

במשחק המרכזי של הערב גברה הפועל מגדל יזרעאל על הפועל גלבוע ברוש בהיכל הספורט בגן-נר – 83:91. ערב המשחק, עמדו שתי הקבוצות על מאזן נקי מהפסדים, ולצד הפיקנטריה בין לא מעט השחקנים (והמאמן) שלבשו את המדים של ברוש – גם על הפרקט היה משחק נהדר שהתנקז לדרמה גדולה בסיום. זיו בן צבי ושון לבנובסקי קלעו 19 נק' בשורות המנצחים, בברוש בלטו מתן בן אקן עם 23 נק' וזיו וייסמן עם 22 נק'.

הפועל צפת גברה בביתה על בית"ר כפר יונה הלוהטת – 69:73, במשחק בו שלטה בקצב במשך דקות ארוכות והצליחה להדוף קאמבק של האורחת בדקום הסיום. רם זקס הוליך את המנצחים עם 27 נק'. גם לעכו לא היו חיים קלים במיוחד נגד הפועל עמק חפר, אבל בסופו של יום השיגה גם הקבוצה של לירן שוורצוולד את נצחונה הרביעי העונה – 81:82 (רועי נברו וגל טסלרו הוליכו עם 19 נק' כ"א).

שתי קבוצות חגגו את נצחונן הראשון העונה. מכבי קרית מוצקין ניצחה בנוף הגליל – 75:90 במשחק בו הפגינה שליטה מוחלטת במשך שלושה רבעים (15 נק' ליונתן סיבוני). גם מכבי עירוני כרמיאל חייכה בסוף הערב, בפעם הראשונה העונה, כשגברה בביתה על מכבי הוד השרון – 54:72 בערב הגנתי נהדר (25 נק' לאלכס דובראו).

עוד בצפון: הפועל כפר סבא גברה על מכבי חדרה 106:111, בתום הארכה והפועל מגידו רשמה ניצחון שני ברציפות – 72:81, בחוץ נגד בקה.

בדרום: קצת פחות דרמות, קצת יותר איזון.

ארבע מוליכות הטבלה – הפועל כפר קאסם, אליצור יבנה, מכבי אשדוד ואליצור רמלה – סיימו גם את המחזור הרביעי עם מלוא הנקודות, נתון שמבחינה טכנית יכול להשמר עד המחזור השישי – שם ייפגשו רמלה וכפר קאסם לדו-קרב ראש בראש.

כפר קאסם התארחה בפתח תקווה, עלתה ליתרון דו-ספרתי במחצית, ושמרה על מרחק סביר מיריבתה לפני שהעלתה הילוך בדקות האחרונות של המשחק בדרך לניצחון – 69:92. תומר זלמנסון הוביל את המנצחים עם 25 נק'.

אליצור יבנה גברה בביתה על עירוני קריית אונו 84:103 (26 נק' לגרנט גרינברג), רמלה ניצחה את מבועים 67:81 (20 נק' לדביר רינגוולד), ואשדוד – הפעם ללא דרמה בסיום, סיימה עם ניצחון ביתי על מודיעין רעות – 60:75.

א.ס. אשקלון השלימה ניצחון שני ברציפות – 71:83 בבית על מכבי שוהם (14 נק' לגיא נצר), אליצור גבעת שמואל חזרה לנצח עם 62:76 בנחל שורק (13 נק' לאדיר הרוש ועמית סלע), וגם מהתחתית קיבלנו כותרת – כשאליצור פ"ת / גבעתיים השיגה את נצחונה הראשון העונה – 60:67 – על הפועל לוד, שתקווה להשיג את ה- W הראשון שלה במחזור הבא.

בשבוע הבא תצא הליגה לפגרה, לטובת משחקי הסיבוב השני בגביע האיגוד. המחזור החמישי יתקיים ב- 04/12.