מחזור 5 בליגה הארצית: רחובות בודדה בפסגה

חמישה מחזורים חלפו בליגה הארצית, ורק קבוצה אחת, מכבי רחובות, הצליחה לשמור על מאזן נקי מהפסדים. אמש בדרום: יבנה הנחילה לכפר קאסם הפסד ראשון. בצפון: ארבע קבוצות מחזיקות במאזן זהה בצמרת הטבלה.

מאת: אלירן כהן
צילום: אליצור מכבי פתח תקווה

עשרה משחקים נערכו אמש (ראשון) ובסוף השבוע בליגה הארצית. בעוד שבמחוז הצפוני ארבע המוליכות הוסיפו למאזנן ניצחון נוסף, בדרום הנחילה אליצור יבנה הפסד ראשון העונה להפועל כפר קאסם, וטיפסה במקומה למקום השני בטבלה.

המחזור יצא לדרך כבר ביום שישי האחרון, כשהפועל לוד אירחה בביתה את מוליכת הטבלה, מכבי רחובות, שהשלימה ניצחון ליגה חמישי בחמישה משחקים – 58:76, והתבססה בצמרת הטבלה. את המנצחת הוביל רוברט רותבארט עם 26 נקודות. אמש, באולם ע״ש רלף קליין ביבנה, נערך קרב צמרת מסקרן בין אליצור המקומית לבין הפועל כפר קאסם – שהגיעה למשחק עם מאזן נקי מהפסדים אך התקשתה לעמוד בקצב של יבנה והפסידה – 74:86. את המקומיים הוביל עוז חולי עם 18 נק׳.

מי שמתחילה להתחבר היא מכבי אליצור פתח תקווה, שאחרי שני הפסדים בפתיחת העונה גברה אמש בחוץ במשחק קשה נגד אליצור רמלה, 77:86. סתיו אהרון הוביל את האורחים, שממשיכים לצעוד לצמרת, עם 23 נקודות אישיות. עוד אמש: אליצור נחל שורק גברה בביתה על מכבי שהם 69:79, שעדיין מחפשת את נצחונה הראשון העונה. עירוני ״שיקו״ קריית אונו גברה על הפועל חבל איילות 53:111, כשגם האורחת עדיין לא השיגה ניצחון העונה.

המחזור יושלם מחר (שלישי) במפגש בין א.ס. אשקלון לאליצור פ״ת / גבעתיים.

במחוז הצפוני – הסטטוס קוו בצמרת נשמר גם הפעם. הפועל צפת, שספגה הפסד בכורה במחזור האחרון להפועל מגידו, אירחה בביתה את מכבי חדרה ונזקקה להארכה כדי לגבור על האורחת 75:80. אנדריי קוליש בלט עם 17 נקודות. הפועל כפר סבא שלום ניצחה בביתה את מכבי עירוני כרמיאל 68:100 ושמרה על מאזן זהה של 1-4, וכך גם הפועל עכו / מטה אשר שניצחה בביתה את הפועל עמק חפר, 63:81, ואליצור שומרון – שניצחה בביתה את הפועל כפר סבא כוכב יאיר 75:92. סער יהודה בלט בשורות המנצחת עם 34 נקודות.

בית״ר כפר יונה השיגה ניצחון נוסף, 74:101 על מכבי קרית מוצקין, שכמו כרמיאל – עדיין לא ניצחה העונה. המחזור יושלם מחר (שלישי) כשהפועל גלבוע ברוש תארח בביתה את הפועל מגידו. שתי הקבוצות מחזיקות במאזן זהה של 3 נצחונות מול הפסד בודד, ורק אחת מהן תשמור על מקומה בצמרת בתום המפגש המתוכנן.