מחזור 5: הפועל עפולה יוצאת לקרית אתא, מכבי חיפה תארח את מכבי אשדוד

המחזור החמישי בליגה הלאומית ייצא היום (שישי) לדרך עם המשחק בין הפועל ר"ג גבעתיים לעירוני 'קבוצת גינת' רעננה. ביום שבת ימשיך המחזור כשהפועל עפולה תצא לקרית אתא לאליצור איתו אשקלון תתארח אצל הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין כשכל ארבע הקבוצות עם מאזן זהה של שני ניצחונות מארבעה משחקים. ביום ראשון יינעל המחזור במשחק בין מכבי 'נקסט אורבן' חיפה למכבי אשדוד.

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל הראל

הפועל ר"ג גבעתיים – עירוני 'קבוצת גינת' רעננה (ישיר בערוץ הספורט)

ביום שלישי האחרון ספגה הפועל ר"ג גבעתיים תבוסה קשה ברוממה מול היורדת מליגת העל. הקבוצה של מתן חרוש ניצחה עד כה רק קבוצה אחת – מכבי 'סנו' הוד"ש. עם החזרה לזיסמן יקוו בקבוצה לשיפור האחוזים מחוץ לקשת שעומדים על 30 אחוז מפתיחת העונה. מהעבר השני, עירוני 'קבוצת גינת' רעננה ניצחה רק פעם אחת העונה, וגם היא עשתה זאת מול מכבי 'סנו' הוד"ש. בניגוד לאורדונים, הקבוצה מפנינת השרון זכתה למנוחה במחזור הקודם כך שהיא לא שיחקה שבועיים. גל שטרנברג יפגוש את קבוצתו מהעונה החולפת ויצטרך לעצור את טרידוול וקומבס שמצעידים את קבוצתם ל-14 ריבאונדים בהתקפה. 

הנתון הנוסף: ג'ייסון סיגרס פוגש את דימיטריוס טרידוול ץ כזכור, השניים העלו את הפועל גלבוע/גליל לליגת העל.

עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא – הפועל עפולה (שידור ישיר בפייסבוק)

משחק מסקרן בצפון. שתי הקבוצות עם שאיפות להיות בצמרת, ומגיעות למשחק במאזן זהה של שני ניצחונות מארבעה משחקים. נציגת הקריות טרם הפסידה באולמה הביתה העונה, ותגיע אחרי שני הפסדים רצופים כשהאחרון היה במסגרת רבע גמר גביע הליגה. מי שלא פוגע מחוץ לקשת הוא עידו דוידי שמדייק עד כה ב-15 אחוז בלבד. מנגד, הפועל עפולה תחסר גם הפעם את ריקי פאק, אלא שבהיעדרו דניאל דנינו ועומר אלעל צברו בטחון וממלאים את החלל. בשני המשחקים האחרונים ללא פאק ניצחו העפולאים. רועי נציה, שבלט ברבע גמר גביע הליגה, יפגוש את קבוצתו מהעונה שעברה.

הנתון הנוסף: בשני ההפסדים האחרונים שלה, קרית אתא נתקעה נכנסה לרבע האחרון ביתרון, אך במהלכו נתקעה בהתקפה והפסידה.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – אליצור איתו אשקלון 

שני ניצחונות רצופים השכיחו את פתיחת העונה הפחות טובה של הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. בשני הניצחונות הללו קיבל יהוא אורלנד תפוקה משוהם גת שתרם 12.5 נקודות. ניצחון מקומי יציב את הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין במאזן חיובי לראשונה העונה. מנגד, אליצור איתו מגיעה לאחר הפסד במשחק הליגה האחרון למכבי 'נקסט אורבן' חיפה. הדרומיים התאוששו עם ניצחון ביתי השבוע על קרית אתא בזכות יכולת אדירה של אליעד כדיר שהיה קרוב לטריפל-דאבל, ובכלל הקו הקדמי של אליצור איתו אשקלון מספר את הסחורה עד כה. דניאל רוזנבאום צפוי לערוך הופעת בכורה בקבוצה.

הנתון הנוסף: סטורם וורן יפגוש את קבוצתו מהעונה שעברה ואת חברו לייס דאן שמשחק בהפועל 'מגה אור' חבל מודיעין.

הפועל מגדל העמק/יזרעאל – מכבי עירוני רמת גן 

הפועל מגדל העמק/יזרעאל השיגה ביום שלישי האחרון את ניצחונה הראשון העונה. מנגד, מכבי עירוני רמת גן נחלה הפסד בכורה במחזור הליגה האחרון ותגיע עם שני הפסדים רצופים. העולה החדשה קיבלה ביום שלישי האחרון את דונטה קלארק שבמשחקו הראשון בקבוצה קלע 19 נקודות. הקבוצה של שמוליק ברנר יודעת כי היא צריכה לחזור למסלול הניצחונות כדי לא לאבד את הצמרת הגבוהה. 

הנתון הנוסף: הפועל מגדל העמק/יזרעאל אחרונה בזריקות מקו העונשין עם 12.5 זריקות למשחק בממוצע.

אליצור נתניה – מכבי D-City מעלה אדומים

מעל שבוע וחצי עבר מהמשחק האחרון של אליצור נתניה בו הפסידה בנהריה. היה זה ההפסד הראשון של היהלומים העונה, שישחקו לראשונה העונה בישורון לעיני הקהל הביתי. עמית אהרוני, שנפצע במשחק הגביע בין הקבוצות, בספק גדול. מנגד, מכבי מעלה אדומים טרם ניצחה מאז המחזור הראשון. העולה החדשה נחלה שני הפסדים ביתיים בשבוע לשתי יריבות שאמורות להיות בחלק התחתון – הפועל מגדל העמק/יזרעאל ומכבי 'סנו' הוד"ש. ג'יילן קאנטי בספק גדול למשחק לאחר שסובב את הקרסול. ברק אוריון מגלה יכולת טובה ומעמיד 10.7 נקודות ב-50 אחוז לשתיים.

הנתון הנוסף: לפני שבועיים שתי הקבוצות נפגשו במסגרת גביע הליגה הלאומית. היהלומים ניצחו, אך איבדו במשחק את עמית אהרוני ששבר שתי שיניים וחניכיים.

מכבי 'סנו' הוד"ש – א.ס רמת השרון שיין נדל"ן

א.ס רמת השרון שיין נדל"ן חווה את פתיחת העונה הטובה ביותר שלה בליגה הלאומית עם ארבעה ניצחונות ומאזן מושלם. שלושה מתוך ארבעת הניצחונות הושגו בעזרת הרבה אופי, מה שיכול לעודד את ראשי הקבוצה. מנגד, מכבי 'סנו' הוד"ש תגיע מעודדת אחרי ניצחון הבכורה שלה. ניב ברקוביץ' חילק 11 אסיסטים במשחק הקודם, ולצידו יובל מיכאלי בלט עם 15 נקודות. הביתיים יצטרכו להוריד את הסקור של טיילר ווידמן וקווין קייפרס שמצעידים את קבוצתם ברוב הקטגוריות.

הנתון הנוסף: אחרי תקופת היעדרות מפתיחת העונה בגלל פציעה, גיל אמיתי צפוי לחזור לסגל. 

מכבי 'נקסט אורבן' חיפה – מכבי אשדוד

אחרי פתיחת עונה פחות טובה, עושה רושם שמכבי 'נקסט אורבן' חיפה עלתה על דרך המלך. עבור הירוקים יהיה זה משחק שלישי בתוך חמישה ימים, כשבמהלך השבוע הנוכחי הסיבות את האורדונים ברבע גמר גביע הליגה והפסידו להפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון במסגרת הליגה הבלקנית. ג'ונתן פלג שוחרר מהקבוצה לאחר הגעת מיקה אלן. מנגד, מכבי אשדוד סבלה מפתיחת עונה פחות טובה גם כן וגם היא ניצחה את הפועל ר"ג גבעתיים והשיגה ניצחון בכורה בליגה. עופר רחימי יחזור לרוממה ויקווה להצעיד את קבוצתו לניצחון שני ברצף.

הנתון הנוסף: מכבי אשדוד אחרונה באחוזים לשתי נקודות עם 44 אחוז בלבד.