מחזור 5: נצחונות ליבנה ורמה"ש

הדרומיות קטעו את רצף ההפסדים עם ניצחון ביתי על מג'ד אלכרום, רמה"ש חזרה מהצפון עם ניצחון על גלבוע מעיינות. לוד מתחה את רעננה אבל בסוף ירדה עם הפסד מאכזב, כפ"ס ולב ירושלים הביסו את אליצור ת"א ובני יהודה. משחק נוסף במחזור יערך בשבת.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

הפועל כפ"ס – אליצור ת"א 49:76

כפ"ס ממשיכה במומנטום ומשיגה ניצחון שלישי ברציפות על חשבון אליצור ת"א לה זה הפסד שלישי ברציפות. אחרי רבע ראשון צמוד, כפ"ס התשלטה על העניינים וניצלה הגנה לא מרוכזת של האורחת כדי לברוח ליתרון דו ספרתי גבוה שהלך וצמח עד לסיום.

אליצור פתחה את המשחק עם שתי שלשות, כפ"ס בצד השני הגיבה עם נקודות קלות בצבע ומריבאונד התקפה והפכה את התוצאה – 6:8. כמה דקות של חילופי סלים בין ליעד אורבך בירוק למורן שטרית בכחול השאירו את המארחת ביתרון קל, ובסיום הרבע הראשון 12:15 מקומי. הרבע השני גם התחיל שקול עם הגנות חזקות משני הצדדים שהקשו על ייצרו הנקודות, כשבין לבין כפ"ס עם קצת מתפרצות שהסתיימו בנקודות של אופיר פרפרה מצליחה לייצר בריחה ראשונה.

כמה דקות בהן ההגנה של ת"א חלמה אפשרו לכפ"ס ללכת פעם אחר פעם עד לטבעת ולהקפיץ את הפער עד ל-12:29. שלשה של לי קפיטולניק מאסיסט משוגע של עופר כספי העיר קצת את האורחת שגם חזרה לשמור וגם איפסה קצת את היד והפער ירד ל-10. רוני טמיר קיבלה אסיסט יפה מליעד אורבך ועצרה את הבצורת הקטנה של כפ"ס ויחד עם שלשה של דרור מייברג המארחת שוב ברחה – 21:36 בהפסקה.

גם המחצית השניה הייתה בעיקר בשליטה של כפ"ס. אליצור הגיעה למצבי קליעה אבל לא ניצלה אותם, כפ"ס המשיכה לברוח וסל יפה של פרפרה הגדיל ל-43:21. שלשה של כספי בצד השני לא באמת שינתה הרבה, ת"א קצת הידקה את ההגנה אבל פרפרה המשיכה בדקות טובות מאוד שלה עזרה לכפ"ס להגדיל ל-31:57 בתום הרבע השלישי. בתחילת הרבע האחרון ת"א ניסתה משחק ריצה שעזר לה לצמצם קלות, אבל זה לא החזיק לאורך זמן ובטח לא מול השלשות של כפ"ס שהמשיכו להיכנס והעלו את הפער למעל 30 הפרש שם הוא התקבע עד לסיום.

קלעו לכפ"ס: אופיר פרפרה (5 רב', 7/9 ל-2) וליעד אורבך (13 רב', 4 אס') 17 כ"א, דרור מייברג 10, אופיר ויינטרוב 8 (7 רב', 4 אס'), ענבר לברון (6 רב', 7 אס'), גלי קונטס ושחר גרנות 5 כ"א, רוני טמיר 4, שירה גרינבוים 3 (5 רב'), שי אלון 2.

קלעו לת"א: מורן שטרית 17 (8 רב'), הדר רפאל 11 (6 רב'), עופר כספי (11 רב') וליאור ראשית 8 כ"א, לי קפיטולניק 5 (5 אס').

מכבי רעננה – הפועל לוד 52:61

לוד שוב הייתה קרובה להשיג את הניצחון הראשון שלה העונה, אבל שוב איבדה את המומנטום במאני טיים וירדה מנוצחת. האורחת פתחה טוב את המשחק עם אחוזי קליעה לא רעים והובילה לאורך כל המחצית הראשונה, כשבין לבין גם הצליחה לפתוח פער על סף הדו ספרתי לזמן קצר. עד סוף המחצית הראשונה רעננה צמצמה את הפער, כשבמחצית השניה כבר הצליחה להעביר את היתרון אליה כשהמשחק ממשיך שקול עם חילופי סלים. לקראת אמצע הרבע הרביעי לוד נתקעה בהתקפה, רשמה לא מעט איבודים ורעננה בצד השני עם נקודות מהקו ומתחת לסל השלימה ריצת 0-11 שהעלתה אותה ליתרון דו ספרתי. כאן לוד התעוררה קצת וחזרה לקלוע, אבל זה לא עזר לה יותר מדי ורעננה נשארה עם הניצחון.

קלעו לרעננה: גת מגידו 14 (12 רב'), לירז קניג (10 רב', 4 חט') ועלמה כהן (4 אס', 3 חט') 10 כ"א, יעל טויטו 9 (14 רב', 6 אס'), תמר ברייטמן (7 רב', 4 חט') ורוני זהות 7 כ"א, תהילה כהן ומיכאלה יעקובוביץ 2 כ"א.

קלעו ל-לוד: רוני גולדין 21 (18 רב'), הילה מימון 16 (5 רב'), עמית בן אליעזר 7, אופיר קירשטיין 6, ענבל מיכל 2.

אליצור יבנה – הפועל ALSISTERS מג'ד אלכרום 56:69

יבנה אירחה השבוע את מג'ד אלכרום כששתי הקבוצות מחפשות ניצחון שיקטע את רצף ההפסדים שלהם. המחצית הראשונה הייתה בשליטה מקומית כשיבנה חודרת בצבע ומג'ד מנגד מתקשה לייצרה ומאבדת (17 איבודים במחצית הראשונה), וכבר ברבע הראשון הפער קפץ לדו ספרתי. עד לאמצע הרבע השני יבנה כבר הייתה ביתרון 16, אבל כאן האורחת התעוררה ועם כמה שלשות הצליחה לצמצם חזרה למינוס 6 בלבד בסיום המחצית הראשונה. הרבע השלישי היה דומה לראשון כשיבנה שוב בשליטה ושוב בורחת ליתרון דו ספרתי גבוה, ומזה הפעם מג'ד כבר לא הצליחה לחזור. יבנה שמרה על הפער עד לסיום והשיגה ניצחון שני העונה.

קלעו ליבנה: חנה הללי (8 רב', 6 אס', 6 חט') ולנה פדולובה (7 רב') 14 כ"א, שחר עמית 11 (6 רב', 4 אס', 4 חט'), נוי קסוטו 9, הדר לזרוב 8 (6 חט'), יאנה שפירו 7, יעל טננבוים 6 (4 חט').

קלעו למג'ד אלכרום: שדא כנעאן 22 (6/6 ל-3), ג'ואן מוחמד 19 (11 רב'), אעישה חיג'אזי 7 (4 אס'), רואן חמדאן (8 רב') ואסיל בדרהאן 3 כ"א, סמיה חמדאן 2.

הפועל גלבוע מעיינות – א.ס. רמה"ש גל 68:62

רמה"ש שרשמה הפסד ראשון בשבוע שעבר חזרה לתלם וניצחה בחוץ את גלבוע מעיינות בעיקר הודות לרבע שלישי חזק אותו ניצחה 22-7. לפני אותו רבע קיבלנו מחצית ראשונה שקולה מאוד עם חילופי סלים בין הקבוצות, כשברובה גלבוע ביתרון קל של 2-6 הפרש. המארחת שמרה על ההובלה בדקות הראשונות של הרבע השלישי, אבל אז היא נתקעה בהתקפה. רמה"ש צלפה מחוץ לקשת והצליחה תוך כמה דקות לברוח ליתרון דו ספרתי, ונכנסה לרבע הראשון כשהיא ביתרון 15 מבטיח. גלבוע לא ויתרה על המשחק ועלתה לרבע האחרון עם לחץ הגנתי שתורגם לחטיפות, אבל לצערה לא ליותר מדי נקודות בצבע השני. המארחת הצליחה אומנם להוריד לחד ספרתי אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי, ורמה"ש הצליחה לשמור על יתרון קל עד לסיום.

קלעו לגלבוע מעיינות: אליס חתוקאי 23 (6 רב', 2 חס'), מורג'אן סעדה 13 (5 רב', 2 חס'), נעה שמעוני 11 (5 רב'), שירלי קאלו 7 (8 רב', 4 אס', 3 חט'), נוגה הרן 4 (9 רב'), מאיה משה ושחר טשקורי 2 כ"א.

קלעו לרמה"ש: רותם כחלון 20 (6 רב'), רוני קלינגר 16 (9 רב', 3 חט'), אופק טלקר 14, שחר יום טוב (6 רב', 5 אס') ונועה שבת כהן 7 כ"א, אופק אפרגן 2.

בני יהודה – הפועל לב ירושלים 71:38

אחרי 4 נצחונות רצופים בכל המסגרות, בני יהודה נעצרת עם הפסד ביתי ללב ירושלים שמצידה שומרת על הרצף שלה ועל המקום בצמרת. אחרי פתיחה שקול של חילופי סלים האורחת מהבירה הייתה הראשונה להצליח לייצר מומנטום כשהיא מנצלת הגנה טובה לפתוח פער קל סביב ה-6-8 הפרש עליו שמרה עד לסוף הרבע הראשון. המשך המשחק היה דומה כששתי הקבוצות שמרו חזקה והקשו אחת על השניה לייצר, כשירושלים מצליחה קצת יותר בהתקפה ואט אט מגדילה את הפער שלה לדו ספרתי כשבמחצית השניה הוא גם חצה את ה-20 הפרש. כמה קליעות מדוייקות מחוץ לקשת ברבע האחרון כבר הפכו את התוצאה לחד צדדית ובסיום 71:38 לירושלים.

קלעו לבני יהודה: שלי שפית 11, נועה שרביט והדר כהן 6 כ"א, רעות מסילתי 5, מגי איזה 4, מורן ספיר אייל וסהר דגן 3 כ"א.

קלעו לירושלים: שיר תירוש 24, קרן נחמה 15, רבקה רוס ונעם גבריאלי עובד 10 כ"א, הדר מור יוסף 7, רוני בן נון 3, נטע מישר 2.