מחזור 5: נתניה ניצחה בגלבוע, חולון גברה על אס"א ירושלים

המחוז הצפוני בנערות א' השבוע סיפק לנו שני מפגשים מעניינים בחלק העליון של הטבלה, כשבראשון חיפה גברה על רעננה ובשני נתניה השיגה ניצחון חוץ מרשים מאוד בגלבוע. האקדמיה ועמק יזרעאל עדיין מושלמות. בדרום רוב המחזור היה חד צדדי והסתיים בהפרשים גבוהים, פרט למשחק בין אס"א ירושלים לבין חולון שהיה שקול והסתיים בניצחון של חולון.

מאת: לילך וייס

צפון

מכבי חיפה – מכבי רעננה 61:68

מכבי חיפה חוזרת למאזן חיובי בטבלה עם 3 נצחונות, ועל הדרך גם עוברת בטבלה את רעננה היריבה שלה. המארחת הובילה כמעט לאורך כל המשחק, וגם הצליחה לברוח כמה פעמים ליתרון דו ספרתי, אבל רעננה סירבה לוותר והצליחה כל פעם מחדש לחזור למשחק אבל לא הצליחה להשלים את המהפך.

רעננה הייתה הראשונה לעלות על הלוח, אבל מהר מאוד חיפה העבירה את היתרון אליה ומאז ועד הסיום לא שמטה אותו. המארחת שיחקה פנימה לדניאלה גיל שקלעה 6 רצופות בדרך ליתרון 2:8 ופסק זמן מוקדם של רעננה. השרוניות חזרו יותר חדות בהתקפה ולצד החטאות של חיפה צמצמו את ההפרש, כש-שלשה של תמר ברייטמן הורידה ל-9:10. זה כנראה מה שחיפה הייתה צריכה כדי לאפס שוב את היד ועם סדרת סלים מהירים ברחה שוב ליתרון דו ספרתי בדרך ל-13:21 בסוף הרבע הראשון.

הרבע השני נפתח התקפי במיוחד משני הצדדים, כשרעננה עם נקודות בצבע מצמצת את ההפרש וחיפה עם שלשות של מיקה דנה ונעה ליפשיץ מונעת ממנה להתקרב יותר מדי. שלשה של ליאל אריאל וסל מחצי מרחק של אסתי פרבר הורידו ל-30:31 בלבד, אבל שוב רעננה לא הצליחה להשלים את הקאמבק. המארחת שוב צלפה מבחוץ (זינגר וליפשיץ) וברחה ל-35:43 בירידה להפסקה.

רעננה לא נכנסה טוב למחצית השניה, והתקשתה לייצר נקודות. גם חיפה לא פגעה יותר מדי, אבל כן הצליחה להגדיל את היתרון ל-40:55 עם נקודות של ליפשיץ וזינגר. ב-2 הדקות האחרונות של הרבע רעננה התעוררה קצת ועם צמד שלשות רצופות של אריאל הורידה שוב ובכניסה לרבע האחרון רק 48:57 לחיפה. הרבע הרביעי נפתח חלש משני הצדדים כשעברו כ-5 דקות ממנו עד שראינו סל שדה ראשון. המארחת שוב הגדילה את הפער ל-14 הפרש, אבל רעננה שוב לא ויתרה וקיזזה בעקביות את הפער. דקה לסיום היתרון המקומי ירד ל-7, אבל זה הכי קרוב שהאורחת הצליחה להגיעה. חיפה ידעה לשמור על יתרונה עד לסיום בו ניצחה 61:66.

קלעו לחיפה: דניאלה גיל 21, נעה ליפשיץ 20, תמר זינגר 13, מיקה דנה 5, ליהי שמר 4, יובל לוי 3, יערה ליכטנטריט 2.

קלעו לרעננה: ליאל אריאל 28, תמר ברייטמן 15, רומי פניגר, אסתי פרבר ומיכאלה יעקובוביץ 4 כ"א, שירה קובץ, נגה סלה וגילי גולוד 2 כ"א.

עוד השבוע בצפון: אליצור עירוני נתניה השיגה ניצחון חוץ מרשים מול גלבוע מעיינות, 58:55, אחרי שהובילה כמעט לאורך כל המשחק. ברבע השני נתניה כבר הצליחה לברוח ליתרון על סף הדו ספרתי למרות שייצרה נקודות בעיקר מהקו (31:24 בהפסקה). ברבע השלישי גלבוע חזרה לעניינים עם קליעות מחוץ לקשת והצליחה לעלות ליתרון, אבל נתניה הפכה שוב ולרבע האחרון הקבוצות עלו כשהן בשוויון 45. האורחת הייתה יותר חדה במאני טיים והצליחה ליצור לעצמה יתרון קל שנשמר עד לסיום. ליאל ליבוביץ קלעה 18 נקודות לנתניה, תמר כהן הוסיפה 11 משלה. בגלבוע יעל פרחי 22, מורגאן סעדה 17.

הפועל עמק יזרעאל שמרה על מאזן מושלם עם ניצחון חוץ 68:49 על הפועל מנשה. יכולת טובה של שחר פרולה השאירה את המארחת בתמונה ברבע הראשון שנגמר ביתרון 2 לזכות האורחת. ברבע השני יזרעאל כבר ברחה ליתרון דו ספרתי גבוה שנשאר סביב ה-20 הפרש עד לסיום. נעמה הלוי סיימה כקלעית המובילה של המשחק עם 25 נקודות, אלה דוידסון עם 9. אצל מנשה שחק פרולה עם 15 ובר עינת עם 10.

גם האקדמיה נשארה מושלמת עם ניצחון ביתי קל 17:74 על אום אל פאחם שנועלת את טבלת המחוז. מיה ניקוליץ הובילה את קלעיות האקדמיה עם 13, אלה ליש הוסיפה 12 וליאם בסטקאר ושיראל נחום 12 כ"א. דימה מחאג'נא קלעה 8 לאום אל פאחם. הפועל נצרת אורטודוקס השיגה ניצחון שני העונה כשגברה בבית 58:64 על הפועל לב השרון שמצידה עדיין מחפשת ניצחון בכורה.

דרום

אליצור חולון למרות סגל קצר במיוחד (עם 6 שחקניות כשירות בלבד במחצית השניה) רשמה ניצחון חוץ מול אס"א ירושלים 51:48. ירושלים שוב הציגה משחק טוב בבית ושוב לא הייתה רחוקה מלנצח יריבה שעדיפה עליה על הנייר, אבל שוב רשמה הפסד מאכזב והיא עדיין ללא נצחונות העונה בליגה. מכבי הוד"ש השיגה ניצחון שלישי ברציפת, 30:62 על עוצמה מודיעין, ושמרה על מקומה בצמרת במאזן 1-4. כבר מההתחלה המשחק היה בשליטה של השרוניות, ששמרו על יתרון דו ספרתי גבוה לאורך רוב שלבי המשחק. נטע פיגנבוים קלעה 16 למנצחות, מאיה ליבל הוסיפה 13 וטל הבר עם 12. בצד השני מאיה אורן 8 ויובל קצב 7.

הפועל לב ירושלים השיגה ניצחון שני העונה, 106:51, בחוץ על אליצור יבנה. באופן אירוני – מדובר בדיוק באותה התוצאה בה הפסידה ירושלים בשבוע שעבר. המארחת הייתה הראשונה לעלות על הלוח, אבל מכאן ירושלים השתלטה על המשחק עם הגנה טובה שתורגמה לחטיפות ואיבודי כדור של היריבה. מהר מאוד ירושלים הצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי כשההתקפה של יבנה מתקשה לייצר, וכבר במחצית כשהפער התקרב ל-40 הפרש המשחק היה גמור. הדר מור יוסף שקלעה 6 שלשות במשחק הובילה את קלעיות ירושלים עם 37 נקודות, טנא אבוגוב הוסיפה 25 ותמר גרינבוים 20. ביבנה רותם מנחם עם 7 ושירה קנטור 8.

קבוצה נוספת שקלעה השבוע מעל 100 נקודות (ועשתה זאת גם בפעם הרביעית ברציפות) היא הפועל ראשל"צ שניצחה בבית את הפועל כפ"ס (שסבלה מסגל חסר) 51:109. מוליכת המחוז שמרה על מאזן מושלם, ועל הדרך הנחילה לשרוניות את הפסדן הראשון העונה. א.ס. רמה"ש השיגה ניצחון רביעי כשגברה בבית על בני יהודה 43:79.