מחזור 6: ניצחון לרעננה על עמק יזרעאל, כפ"ס גברה על גליל עליון

לא מעט דרמות היו לנו השבוע בלאומית נשים. כפ"ס השיגה ניצחון דרמטי על גליל עליון הודות לרבע אחרון בו צלפה מחוץ לקשת, האקדמיה גם היא השיגה ניצחון דחוק בחוץ על כאוכב. ירושלים ועירוני נתניה הציגו משחק שקול שהוכרע רק במאני טיים לזכות הקבוצה מהבירה, ורעננה עבדה קשה כדי לצאת עם הנקודות מעמק יזרעאל. בחלק התחתון של הטבלה ניצחון חשוב מאוד ליבנה על באר טוביה, רמה"ש הביסה את אליצור נתניה ומג'דל גברה בבית על גלבוע מעיינות.

מאת: לילך וייס

אליצור עירוני נתניה – אס"א ירושלים 73:65

פספוס גדול של נתניה שהיתה יכולה לרשום אמש ניצחון שני העונה בליגה, אחרי שהובילה חלקים נרחבים מהמשחק. המשחק היה שקול מאוד ופרט לבריחה זמנית של האורחת ברבע השלישי לפלוס 8, שתי הקבוצות נשארו צמודות אחת לשניה עד שבמאני טיים הייתה זאת ירושלים שהצליחה לברוח לניצחון. אס"א שומרת על מקומה בצמרת הטבלה, נתניה מנגד נשארת מסובכת בחלק התחתון.

נתניה הלכה בקלות מדי פנימה בצבע בתחילת המשחק, ועלתה ליתרון 3:8. שלשה של מוריה חסון וסל ועבירה על עדן פורת העבירו את היתרון לצד הירושלמי, ומכאן המשחק המשיך בצורה שקולה והפכפכה. הדר כהן החליפה סלים עם חסון, פורת ונעה שמעוני, היתרון זז מצד לצד עד ששלשה של קרן בויס חתמה את הרבע הראשון על 17:20 לנתניה. הרבע השני המשיך דומה, רק עם הגנות יותר טובות שהורידו את קצב הקליעה שראינו ברבע הראשון. אף קבוצה לא הצליחה לייצר פער של מעלה ל-5 נקודות, ובירידה להפסקה 32:33 מקומי.

המארחת פתחה את המחצית השניה עם לחץ הגנתי מאסיבי על כל המגרש שתורגם לחטיפות, אבל היא לא ידעה לנצל אותן כדי לפתוח פער. אחרי שהמשחק המשיך שקול עוד כמה דקות, אס"א החלה גם היא ללחוץ הגנתי והיא דווקא כן ידעה לנצל את החטיפות שלה. נקודות של פורת ונטע רפאל הביאו אותה ליתרון שיא של 8 הפרש, 52:44, אבל אז המומנטום שוב עבר צד. עמית כהן בדקות טובות שכללו נקודות ואסיסט יחד עם לינוי ביטון שקלעה מבחוץ קיזזו את ההפרש, ובסוף הרבע השלישי רק 54:52 לירושלים.

המומנטום המשיך עם נתניה שתוך דקה העבירה שוב את היתרון אליה. ירושלים הגיבה בצמד שלשות של טליה פרידמן, וסל נוסף שלה בהמשך מאסיסט של רפאל העלה את האורחת לפלוס 4. המשחק נכנס למאני טיים וההגנות משני הצדדים עבדו קשה מאוד. דקות נהדרות של פורת שכללו סל מריבאונד התקפה וסל נוסף אחרי חטיפה פתחו פער קל לאורחת, ובהתקפה לאחר מכן חטיפה נוספת הפעם של רפאל הסתיימה בסל נוסף של פרידמן שסגר את הסיפור. נתניה עוד ניסתה להוריד את ההפרש אבל לא הצליחה, ובסיום 73:65 קשה לאס"א ירושלים.

קלעו לנתניה: הדר כהן 19, לינוי ביטון 16, עדן אסטטקאו ועמית כהן 11 כ"א, קרן בויס 5, ירוס קסה 3.

קלעו לירושלים: עדן פורת 18, מוריה חסון וטליה פרידמן 17 כ"א, נטע רפאל 11, נעה שמעוני 6, עדן כהן 3, מורן שחם 1.

הפועל עמק יזרעאל – מכבי רעננה 72:62

גם עמק יזרעאל לא הייתה רחוקה מלהפתיע את רעננה המושלמת, אבל נכנעה לה ברבע האחרון בו קלעה 8 נקודות בלבד. יזרעאל הייתה הראשונה לעלות על הלוח (שלשה של נעמה הלוי), אבל מהר מאוד היתרון עבר לצד של רעננה שלא שמטה אותו עד לסיום. השרוניות במשחק קבוצתי הצליחו לפתוח פער של 8-10 הפרש שנשמר לאורך רוב המחצית הראשונה, כשלקראת הירידה להפסקה העמק במיני מומנטום צמצמה את הפרש ל-46:39 בתום החצי הראשון.

המומנטום המשיך עם המארחת בתחילת המחצית השניה – ו-3 שלשות רצופות שלה תוך העלו אותה ליתרון 46:48. אבל שוב רעננה הצליחה להעביר את היתרון אליה, וברבע האחרון הצליחה שוב לברוח ליתרון ממנו העמק כבר לא הצליחה לחזור. רעננה כאמור שומרת על מאזן מושלם במקום הראשון, יזרעאל תנסה לחזור למעגל הנצחונות בשבוע הבא מול נתניה.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 27, אורי אהרוני 8, תומר נוב ואלה פינצ'י 7, ליאן אשל 6, בר אביטל 5, נטע רפאלי 2.

קלעו לרעננה: מורן שטרית 16, טל יעקב 14, בר סלע 11, לי קפיטולניק 10, חנה הללי 9, ליאל אריאל וניקול מיכאילץ 6 כ"א.

הפועל גליל עליון – הפועל כפ"ס 66:63

קאמבק גדול של כפ"ס ברבע האחרון, אחרי שכבר הייתה בפיגור דו ספרתי, סידרה לה ניצחון דרמטי במפגש הצמרת מול גליל עליון. אחרי מחצית ראשונה שקולה הצפוניות הצליחו לברוח ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע השלישי, ועלו לרבע האחרון כשהן ביתרון 11. כפ"ס עלתה בטירוף לרבע המכריע, העיפה מטווח שלשות (2 לשיר תירוש) ומהר מאוד מחקה כמעט לחלוטין את היתרון של הגליל. צמד שלשות גם של אופיר פרפרה כבר העביר את היתרון לאורחת – שהצליחה לצאת עם הניצחון הקטן אך המאוד מתוק מהגליל. כפ"ס שומרת על מאזן מושלם, גליל המאוכזבת יורדת למאזן של 2-3 ובשבוע הבא מחכה לה עוד יריבה קשה במיוחד – רעננה. 

קלעו לגליל עליון: קרן מוזס 15, רג'י גליידה 12, הדר רפאל 11, דבי בלייברג 10, ענבר לברון 9, מיקה ביתן 4, אמה רוזנסטון 2.

קלעו לכפ"ס: שיר תירוש 18, ליעד אורבך 16, קרן נחמה 10, אופיר פרפרה 8, גלי קונטס ודרור מייברג 6, שחר גרנות 2.

הפועל כאוכב – אקדמיית וינגייט 73:70

גם בכאוכב קיבלנו משחק צמוד ודרמטי שהוכרע רק בסיום. המארחת רצתה להמשיך במומנטום אחרי הניצחון בשבוע שעבר על גלבוע, אבל לא הצליחה לעצור ברבע האחרון את האקדמיה שקלעה בקצב טוב והפכה פיגור קל ליתרון מינימלי בדרך לניצחון.

קלעו לכאוכב: ליאן עודה 22, מיתר אסולין 17, אסיל עודה 11, היא סלאח 9, פאטמה חליל 7, אליסאר סלמן ובאראא מריח 2 כ"א.

קלעו לוינגייט: גל רביב 17, שיראל נחום 16, דאשה סמרו 15, עופר כספי 9, ליאם בסטקאר 7, עלמה רשלבך 5, מיה ניקוליץ' ולי טייכמן 2 כ"א.

הפועל מג'דל כרום – הפועל גלבוע מעיינות 59:71

מג'דל ממשיכה במומנטום שלה מתחילת העונה וגם היא שומרת על מאזן מושלם אחרי ניצחון ביתי על גלבוע מעיינות. המאחרת הובילה לאורך כל המשחק, ורוב הזמן ביתרון דו ספרתי. במשך שניים וחצי רבעים גלבוע עוד הצליחה להישאר קרוב. אבל בין סוף הרבע השלישי לתחילת הרבע הרביעי מג'דל רצה 2-21, הביאה את עצמה ליתרון שיא של 22 וסגרה את הסיפור.

קלעו למג'דל כרום: ג'ואן מוחמד ורואן חמדאן 19, שדא כנעאן 18, עלית כהן 7, ליאור ראשית 6, אעישה חיג'אזי 2.

קלעו לגלבוע מעיינות: מאיה משה 15, אליס חתוקאי 13, שיר רביב 11, נועה רודה 7, גילי ארמה ומורג'אן סעדה 5 כ"א, עדי פירסטנברג 3.

אליצור יבנה – הפועל באר טוביה 52:64

ניצחון סופר חשוב ליבנה, שלא רק משיגה סוף סוף ניצחון ראשון העונה – היא גם עושה זאת על חשבון יריבה ישירה שלה לתחתית. יבנה פתחה נהדר את המשחק, ובעוד לבאר טוביה לקח כמה דקות טובות להיכנס לעניינים – היא כבר הספיקה לברוח ליתרון דו ספרתי בשלב מוקדם של המשחק. האורחת רדפה במשך כל המשחק, והצליחה לחזור מספר פעמים מפיגור דו ספרתי, אבל לא השלימה את הקאמבק והניצחון נשאר בשפלה.

קלעו ליבנה: שחר עמית 20, סירין מוחמד 11, יפית כהן 10, מעיין זילברמן 6, אופק טלקר 5, לירן שחף והדר לזרוב 3 כ"א, דניאל קריינין, דניאל לוי ויאנה שפירו 2 כ"א.

קלעו לבאר טוביה: ראם נונו 15, תמרה צור 12, שיר קרמר ויעל שטיינברג 10 כ"א, תמר קופילביץ 4, יובל בן אבו 1.

א.ס. רמה"ש גל – אליצור נתניה 44:89

רמה"ש לא התקשתה לנצח בבית את נתניה שנשארה השבוע היחידה בליגה ללא נצחונות. כבר ברבע הראשון היה ברור לאן המשחק הזה הולך, כשנתניה קלעה 6 נקודות בלבד ורמה"ש התקרבה ל-30. ההתקפה של נתניה נראתה יותר טוב ברבעים הבאים, אבל זה לא ממש עזר לה לחזור למשחק כשרמה"ש המשיכה להגדיל את היתרון שלה עד לסיום.

קלעו לרמה"ש: תמר אנגל 21, הילה הניג 14, שירה בן אלי 13, יעל גלילי ורוני קלינגר 11, גילי ליאור 6, אלה נר ושלי שפית 5 כ"א, ענבל מיכל 3.

קלעו לנתניה: הילה מימון 23, אנג'לה חצ'דוריאן 11, שני חכים 6, יעל גרודר 4.