מחזור 6: רעננה תארח את ראשל"צ, אשקלון יוצאת למעלה אדומים

הליגה הלאומית ניצבת בפני מחזור סוף שבוע, אך עוד קודם לכן ייפתח הערב (שלישי) המחזור השישי. במוקד, מכבי 'אפי קפיטל' ראשון לציון תצא לרעננה למשחק מסקרן, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין תארח את העפולאים בתקווה להשיג ניצחון בכורה. הפועל ר"ג גבעתיים תפגוש את אליצור 'בריגה' נתניה ומכבי מעלה אדומים תארח לקרב צמרת את אליצור LSports איתו אשקלון שטרם הפסידה העונה.

מאת: ניב שמולי
צילום: לימור מלינוף

מכבי עירוני רעננה – מכבי 'אפי קפיטל' ראשון לציון (ישיר בערוץ הספורט)

מפגש מסקרן בין שתי קבוצות שרוצות להיות בחלק העליון של הטבלה. מכבי עירוני רעננה מגיעה אחרי ניצחון על אליצור שומרון, שהעניק לה, לראשונה העונה, רצף ניצחונות. רום גפן העמיד שיא עונתי של 19 נקודות ו-5 שלשות, כאשר ברבע האחרון היה זה ג'ייסון סיגרס שהשתלט על המשחק. סיגרס, אגב, יפגוש את הכתומים איתם שיחק בעבר בליגת העל. הקבוצה של ניר קפלן תפתח רצף של שלושה משחקים לא פשוטים בכלל בשבוע הקרוב, כשלאחר המשחק הנוכחי היא תצא למשחק חוץ בשישי מול מכבי עירוני רמת גן ובשלישי הבא תארח את הפועל עפולה. מנגד, מכבי 'אפי קפיטל' ראשון לציון מגיעה למשחק אחרי ניצחון על מכבי רחובות שלא הוטל בספק. עבור הכתומים יהיה זה מעיין מבחן – משחק חוץ מול קבוצת צמרת כאשר משחק החוץ הקודם בבירת העמק הסתיים בהפסד. הכתומים יקוו להמשך הכושר הטוב של חן כלפון שקלע 20 נקודות במשחק האחרון – כמעט כפול מכל ארבעת המשחקים הקודמים בליגה.

הנתון הנוסף: שתי הקבוצות מובילות את הליגה בריבאונד למשחק – מכבי עירוני רעננה מורידה 45.8 ריבאונדים למשחק, והכתומים 44.4 בממוצע.

מכבי מעלה אדומים – אליצור LSports איתו אשקלון

אחרי חמישה מחזורי ליגה, מכבי מעלה אדומים ניצבת בצמרת הטבלה עם ארבעה ניצחונות שהושגו בארבעת המחזורים האחרונים, וכולם בפער דו ספרתי ובאופן משכנע. עידו שבת, שנבחר לשחקן המחזור האחרון, ממשיך להצעיד את הקבוצה ויחד איתו אדי אקיור שמתגלה כאחד הזרים היותר טובים בליגה. לצד זאת, המשחק מול מוליכת הטבלה ייפתח רצף של משחקים לא פשוטים כאשר במוצ"ש תתארח הקבוצה בישורון ולאחר מכן תשחק מול עירוני 'גשם' נהריה, אליצור שומרון ומכבי 'אפי קפיטל' ראשון לציון. מהעבר השני, באליצור LSports איתו אשקלון לא היו רחוקים מהפסד בכורה העונה אבל בליץ בדקות האחרונות עזר להם להתגבר על האורדונים. באשקלון מקבלים תפוקה נאה מתומאס גיפסון שקולע ב-58 אחוז מחוץ לקשת ויתמודד מול אדי אקיור למאצ'-אפ מסקרן. יניר בנימין יפגוש את הקבוצה במדיה פרץ בעונה החולפת, ואבי סוכר יחזור לאולם בו אימן בליגה הארצית בעבר.

הנתון הנוסף: מפגש בין שתי קבוצות ההתקפה הטובות בליגה – מכבי מעלה אדומים קולעת 91 נקודות למשחק, בעוד הדרומיים קולעים 90.6 נקודות למשחק. גם בקטגוריות נוספות כמו אחוז מחוץ לקשת וקליעות לשתי נקודות – שתי הקבוצות הללו מובילות את הליגה.

הפועל ר"ג גבעתיים – אליצור 'בריגה' נתניה

ארבעה הפסדים רצופים בכל המסגרות, כולל אחד ליהלומים, מציבים את הפועל ר"ג גבעתיים עם מאזן שלילי. לאחר שני ניצחונות ליגה בפתיחת העונה, ניכר כי החיסרון של אליעד טל משפיע על החבורה של עמית תמיר. הפורוורד צפוי לחזור לסגל אחרי היעדרות של כשבועיים וחצי. אביב שמעוני ממשיך ביכולת הטובה מפתיחת העונה ומעמיד 10.2 נקודות לצד 4.4 ריבאונדים. באליצור 'בריגה' נתניה מתחילים ברצף משחקים לא פשוט כאשר בשני המשחקים הבאים יפגוש את מעלה אדומים ואליצור LSports איתו אשקלון. בינתיים ירצו בנתניה לסמן וי במשחק החוץ בזיסמן, ולשם כך יקוו כי איתן בורג ימשיך ביכולת הטובה מיום שלישי האחרון אז קלע 26 נקודות. בשני המשחקים האחרונים קלע אל וואחיד אמינו 7 נקודות בלבד בממוצע.

הנתון הנוסף: שני משחקי החוץ האחרונים של אליצור 'בריגה' נתניה בזיסמן מון האורדונים הסתיימו בניצחון.

א.ס רמה"ש ירק השדה – עירוני 'גשם' נהריה

ניצחון בודד בחמשת משחקי ליגה – זה המאזן של א.ס רמה"ש ירק השדה, שיודעת כי היא חייבת לנצח בכדי לברוח מהחלק התחתון. גיל אמיתי חזר לסגל בהפסד בישורון בשבוע שעבר, אולם לא עזר לקבוצתו. מי שיצטרך לגלות יכולת טובה יותר הוא טיילר ויידמן. מנגד, עושה הרושם שעירוני 'גשם' נהריה עולה על המסלול הנכון. לראשונה העונה חיברה הקבוצה רצף ניצחונות ותרצה להאריך אותה לשלושה. מי שנראה טוב לאחרונה הוא דומינז ברנט שקלע 20 נקודות בניצחון הסגולים על מכבי 'נקסט אורבן' חיפה. בניצחון על הירוקים, עירוני 'גשם' נהריה קלעה לראשונה העונה בליגה מעל 80 נקודות. עומר טל צפוי להמשיך להיעדר.

הנתון הנוסף: 49 הנקודות שקלעה אשתקד רמה"ש ירק השדה מול עירוני 'גשם' נהריה היוו שיא שלילי לנקודות לקבוצה בעונה החולפת.

מכבי רחובות – מכבי עירוני רמת גן

אחרי ניצחון הבכורה מול אליצור שומרון, מכבי רחובות חזרה להפסיד במשחק בו היוותה יריבה רק למשך מחצית אחת בבית מכבי. העולה החדשה הופיעה ללא אלונזו קולמן, שיערוך הופעת בכורה מחודשת השבוע לעיני הקהל הביתי. בקבוצה יודעים כי פתיחת העונה זימנה להם לוח משחקים לא פשוט, ולאחר המשחק מול מכבי עירוני רמת גן הם צפויים לפגוש יריבות נוחות יותר על הנייר. מהעבר השני, מכבי עירוני רמת גן יודעת שעל מנת להיות חברה קבועה בצמרת היא צריכה לייצר רצף ניצחונות. הקבוצה של יניב בורגר הנחילה במחזור הקודם הפסד בכורה להפועל עפולה, וקיבלה 14 נקודות מעידן אלבר שקבע שיא עונתי. מרווין ג'פרסון יצטרך להיות פעיל יותר בהתקפה לאחר משחק בכורה פושר. במכבי עירוני רמת גן יקוו לנצל את העובדה כי מכבי רחובות מאבדת הכי הרבה בליגה – 19.2 פעמים למשחק.

הנתון הנוסף: יניב בורגר יתמודד מול מכבי רחובות – קבוצתו בעונת 2019/20. באותה עונה מכבי רחובות לא עלתה ליגה, כשמי שעשתה זאת על חשבונה היא מכבי עירוני רמת גן.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – הפועל עפולה

חמישה הפסדי ליגה מציבים את הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין במקום האחרון בטבלה. למעשה, היא הקבוצה היחידה שטרם ניצחה העונה ותקווה לעשות זאת מול העפולאים במשחק ביתי קריטי. אחרי התבוסה הכואבת במעלה אדומים, בחבל מודיעין החליטו על שינוי נוסף – מלווין גונסון שוחרר מהקבוצה ולא ייקח חלק במשחק. בהפועל עפולה נבלמו בשבוע שעבר עם הפסד במשחק חוץ בזיסמן למכבי עירוני רמת גן. מעבר להפסד, בקבוצה איבדו את טוראליאן פיצ'פטריק שנמצא בספק גדול למשחק בעקבות מכה חזקה בירך. מי שקיבל מעט מאד קרדיט במשחק האחרון הוא ניב בלול, שגם איבד את מקומו בחמישייה. ג'ימי הול יפגוש את קבוצתו מהעונה החולפת.

הנתון הנוסף: גם בעונה שעברה הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין התייצבה למשחק מול הפועל עפולה כשהיא ללא ניצחון, והצליחה לצאת לדרך חדשה וסללה דרכה לצמרת.

ברביעי

מכבי 'נקסט אורבן' חיפה – אליצור שומרוןמכבי 'נקסט אורבן' חיפה – אליצור שומרון

אחרי שני ניצחונות רצופים, מכבי 'נקסט אורבן' חיפה נכנעה בעין שרה בעיקר בגלל קריסה ברבע האחרון. הירוקים מהכרמל חוזרים כעת לרוממה במטרה לחזור למסלול הניצחונות מול העולה החדשה, ורגע לפני שהם מתחילים במסע של שלושה משחקים קשים מול מכבי 'אפי קפיטל' ראשון לציון, מכבי עירוני רמת גן ועפולה. אחד מהפתעות העונה עד כה הוא אלי אבייב שרושם 6.2 נקודות למשחק. מהצד השני, אליצור שומרון מעכלת את החיים בליגה הלאומית כעולה החדשה. הקבוצה של דרור כהן ניצחה משחק בודד מפתיחת העונה ולא מצליחה להתרומם. אחת הבעיות של הקבוצה היא הקליעה מחוץ לקשת ומיעוט זריקות העונשין – מה שמוביל לכך שהקבוצה קולעת בממוצע 73.2 נקודות בלבד. חן אחרק ועמית אלון פצועים בקרסול ולא צפויים לשחק.

הנתון הנוסף: רק במשחק אחד העונה ספגו הירוקים מתחת ל-80 נקודות – בבית מול אליצור 'בריגה' נתניה.