מחזור 7: קרב הבלתי מנוצחות בין גלבוע/מעיינות לעמק חפר

המחזור השביעי בליגת העל לנוער יחל הערב (מוצ"ש), במקביל לסיומו של המחזור השישי בו יתקיימו שני המשחקים האחרונים. במשחק המרכזי תגיע האלופה הפועל עמק חפר למשחק מרתק מול הפועל גלבוע/מעיינות, שתי קבוצות שעדיין לא הפסידו העונה. בדרום מפגשי קצוות בין מכבי ת"א למכבי פ"ת ובין אליצור יבנה שתשחק ביהוד. כל המשחקים בשידור ישיר בערוץ הטלויזיה שלנו באתר איגוד הכדורסל.

מאת: לילך וייס

צפון

הפועל גלבוע מעיינות – הפועל עמק חפר

המשחק המרכזי של המחזור הקרוב הולך להיות קרב רציני בין שתי הבלתי מנוצחות של מחוז הצפון. גם גלבוע וגם עמק חפר פתחו נהדר את העונה, ולמרות שגלבוע פה ושם התקשתה, היא ניצבת בראש הטבלה עם 6 נצחונות. חפר עם ניצחון אחד פחות (עקב משחק חסר) ואחרי ששרדה שני מותחנים מול יריבות קשות במיוחד בשבועיים האחרונים, ותנסה לעשות זאת גם השבוע מול גלבוע מעיינות. שתי הקבוצות הראו יכולת טובה במאני טיים שהביאה לה ניצחונות דחוקים, ונראה שלשם פנינו גם השבוע. חם בטוח יהיה פה.

הפועל גליל עליון – הפועל 'אביב' כפ"ס

הפועל כפ"ס שנמצאת במומנטום טוב תצא צפונה לגליל העליון, במטרה לשמור על מקומה בצמרת. השרונים מגיעים עם רצף של 3 נצחונות, כולל אחד מרשים במיוחד בשבוע שעבר על מכבי חיפה. גליל מצידה רשמה 2 נצחונות מ-3 המשחקים האחרונים, אבל הם היו מול יריבות מהחלק התחתון של הטבלה והמשחק מול כפ"ס הולך להיות אתגר רציני מאוד עבורה.

א.ס. רמה"ש – מכבי זכרון יעקב

פחות מ-48 אחרי שתשחק נגד הפועל עמק יזרעאל (משחק השלמה למחזור 6), תפגוש זכרון יעקב יריבה קשה נוספת – את רמה"ש. השרונים שנמצאים חזק בצמרת המחוז לא היו רחוקים מלרשום ניצחון בשבוע שעבר על עמק חפר, והם מגיעים כפייבוריטים למשחק שלהם השבוע מול זכרון שעדיין מחפשת לרשום ניצחון ראשון העונה בליגה.

אליצור עירוני נתניה – עירוני רעננה

מפגש בין שתי קבוצות ברמה דומה שלצערן נמצאות בחלק התחתון של הטבלה. רעננה מגיעה אחרי שבשבוע שעבר ספגה הפסד ביתי מאכזב מול נהריה, נתניה מנגד מגיעה עם קצת רוח גבית אחרי ניצחון חוץ בחדרה שקטע את רצף ההפסדים שלה.

הפועל 'ניר' נהריה – בני הרצליה

קרב ישיר נוסף בתחתית הטבלה, בין שתי קבוצות שמחפשות ניצחון שני העונה. נהריה השיגה בשבוע שעבר ניצחון חוץ מרשים מאוד ברעננה ותנסה לנצל את המגרש הביתי והקהל הדוחף להמשך במומנטום ולפתוח ברצף נצחונות. הרצליה אומנם מגיעה עם רצף של 3 הפסדים, אבל כולם היו לקבוצות צמרת חזקות ובשניים האחרונים היא נתנה יופי של פייט ולא הייתה רחוקה מלהפתיע, כך שהיא בהחלט יכולה לצאת עם הנקודות מנהריה.

מכבי 'אסי' חיפה – מכבי 'עמיחי' חדרה

גם חיפה וגם חדרה ספגו הפסדים מאכזבים בשבוע שעבר. חיפה אחרי 3 נצחונות רצופים הפסידה לכפ"ס, אבל היא עדיין חלק מהצמרת עם 4 נצחונות. חדרה מנגד הפסידה בבית לנתניה וירדה למאזן של 4 הפסדים, והשבוע מחכה לה יריבה הרבה יותר קשה.

דרום

הפועל 'עזרא' ירושלים – עוצמה מודיעין

מפגש בין שתי קבוצות בעלות מאזן דומה, כשלירושלים יש ניצחון אחד יותר. הירושלמים מגיעים למשחק אחרי 2 הפסדים רצופים לקבוצות הצמרת של המחוז, וזאת ההזדמנות שלהם לקטוע את הרצף עם משחק מול קבוצה שיותר דומה להם ברמתה. מודיעין ניצחה 2 מ-3 המשחקים האחרונים שלה ונתנה פייט רציני להפועל ת"א, ותנסה להמשיך במומנטום השבוע ולהשיג ניצחון חוץ ראשון העונה.

מכבי 'נחמן' פ"ת – מכבי 'טדי' ת"א

מפגש יותר קצוות מזה כנראה שלא יהיה לנו. מכבי ת"א מוליכה את המחוז עם מאזן מושלם של 6 נצחונות, פ"ת בדיוק הפוך ממנה בלי נצחונות ועם 5 הפסדים. קרוב לודאי שגם יתרון הביתיות לא יעזור כאן לפ"ת לצאת עם הנקודות, אבל זה לא יפריע לה להילחם כמו שעשתה במחזורים הקודמים.

ע.ל.ה יהוד – אליצור 'ברק' יבנה

מפגש קצוות נוסף בין קבוצות במאזנים הפוכים. יבנה מהצמרת עם מאזן כמעט מושלם והפסד בודד אי שם במחזור הראשון של העונה, יהוד עם ניצחון אחד ורצף של 3 הפסדים מאז. גם כאן יש פייבוריטית ברורה, לצד יריבה שממש לא מתכננת לעשות לה חיים קלים.

הפועל ת"א – עירוני 'מ. רוטשטיין' נס ציונה

ימים לא קלים מחכים להפועל ת"א. אחרי שיפגשו הערב (שבת) למשחק השלמה מהמחזור הקודם את ראשל"צ החזקה, ביום שני כחלק מהמחזור השביעי הם יפגשו את נס ציונה החזקה לא פחות. שתי הקבוצות עם (נכון ללפני משחק ההשלמה של ת"א) מאזן זהה של 3 נצחונות ושני הפסדים, ושתיהן חזק בצמרת עם הפנים קדימה להשתלבות בבית העליון. ניצחון במשחק הזה בהחלט יקדם אחת מהן לעבר המטרה הזאת.

הפועל ב"ש – מכבי 'איציק' ראשל"צ

כאמור לראשל"צ מחכה הערב משחק השלמה לא קל מול הפועל ת"א, כשלאחריו מחכה לה משחק קצת יותר נח לפחות על הנייר. ב"ש נמצאת בחלק התחתון של הטבלה עם ניצחון בודד ואחרי כמה הפסדים בהפרשים גבוהים, וראשל"צ למרות שמדובר במשחק חוץ פייבוריטית לניצחון כאן.

הפועל 'יורם' חולון – הפועל ברנר

משחק מעניין בין חולון, שמגיעה עם 4 נצחונות רצופים, לבין ברנר שמגיעה עם רצף יותר צנוע של 2 כאלו. חולון עדיין לא הפסידה העונה ב'פחים' ותנסה לשמור על הבית גם השבוע. ברנר מצידה השיגה 2 מתוך 3 הנצחונות שלה דווקא בחוץ, ונראה שיש לנו פה מפגש פתוח שיכול ללכת לכל כיוון.