מחזור 8: הבית העליון בצפון הוכרע, ניצחון ראשון ללב השרון

רגע לפני שסוגרים את הסיבוב בשבוע הבא, המחזור השמיני בליגת העל לנערות א' הביא איתו הכרעות בשני המחוזות. גלבוע מעיינות עשתה את העבודה בבית ועם ניצחון על מנשה סגרה את סיפור הבית העליון בצפון, לב ירושלים ניצחה בקרב הישיר על המקום השישי בדרום את בני יהודה. חולון השיגה ניצחון ביתי מרשים על הוד"ש, נצרת אורטודוקס מתחה את האקדמיה ולב השרון רשמה ניצחון ראשון העונה.

מאת: לילך וייס

דרום

בני יהודה – הפועל לב ירושלים 87:56

כל עיני המחוז הדרומי היו השבוע לעבר במפגש בין בני יהודה וירושלים, משחק שיכריע מי תעלה לבית העליון (ולמעשה תבטיח עוד עונה בליגת העל) ומי תלך לתחתון למאבק נגד הירידה. אחרי רבע ראשון שקול האורחת בהגנה קטלנית הצליחה לברוח לפער דו ספרתי גבוה עליו הצליחה לשמור עד לסיום, והבטיחה לעצמה את המקום השישי שכאמור מוביל לבית העליון בדרום.

רותם מלאכי פתחה לנו את המשחק בסל מהיר ל-4, ושלשה נוספת שלה הובילה את בני יהודה ליתרון 2:6 תוך דקה וחצי. היתרון של המארחת כבר עלה ל-7, אבל אז ירושלים החלה ללחוץ על כל המגרש מה שעזר לה לחטוף כדורים. בעוד בני יהודה נתקעה כמה דקות בלי נקודות, 6 רצופות בצד השני של קרני ארוטשאס צמצמו לנקודה בלבד. בני יהודה עם נקודות של מלאכי שוב ברחה לפלוס 9, אבל שוב המומנטום החליף צד. ירושלים חטפה כדורים והפעם גם ידעה להעניש עליהן, קיזזה את ההפרש לאט לאט עם יכולת טובה של הדר מור יוסף וארוטשאס (שחטפה ומסרה) עד שהשלימה את המהפך. סוף רבע ראשון 26:22 אדום.

המומנטום המשיך עם ירושלים ברבע השני, אותו היא פתחה עם ריצת 7-0 בדרך ליתרון דו ספרתי. בני יהודה פשוט לא הסתדרה עם הלחץ של האורחת באדום, שהמשיכה לחטוף כדורים ולקלוע באחוזים טובים והגדילה עוד ועוד את היתרון שלה, שכבר חצה את ה-20 הפרש. בסיום המחצית הראשונה יתרון 50:27 מבטיח לזכות ירושלים.

המגמה נמשכה גם ברבע השלישי. ירושלים עם הגנה טובה הקשתה מאוד על בני יהודה לייצר, והגדילה את היתרון לאזור ה-30 הפרש. כשהאורחת שיחררה קצת מהלחץ בני יהודה הצליחה לרשום כמה סלים יפים של אדג'ה הואטרה ומלאכי, אבל לא הצליחה לצמצם באופן משמעותי. בסוף הרבע השלישי 69:38 ירושלים. כשזהות המנצחת במשחק כבר ברורה – הרבע האחרון היה יותר שקול. בני יהודה הציגה הגנה טובה ומצליחה להאט קצת את קצב הקליעה של ירושלים מהרבעים הקודמים, הקבוצות החליפו קצת סלים ובסיום 87:56 לאורחת מהבירה.    

קלעו לבני יהודה: רותם מלאכי 19, אדג'ה הואטרה 14, ג'סיקה אזיקווי 8, שילב מאי 6, נוי עטר 3, אגם ג'אנו, טוויג וסוזנה אייבזוב 2 כ"א.

קלעו לירושלים: הדר מור יוסף 29, קרני ארוטשאס 26, תמר גרינבוים ולירי הירשהורן 9, טנא אבוגוב 8, נעה לרזה 3, אליאנה מוסקוביץ 2, אלה ברזיס 1.

עוד השבוע בדרום: בחולון קיבלנו קרב צמרת ישיר בין אליצור המארחת למכבי הוד"ש, שהסתיים בניצחון 54:73 לזכות חולון. המאחרת הציגה ערב נהדר מחוץ לקשת (12 שלשות) והגנה טובה כשהיא מצליחה אט אט לברוח ליתרון משמעותי בדרך לניצחון. רותם כחלון סיימה כקלעית המובילה של חולון עם 30 נקודות (6 שלשות), מור שבתאי הוסיפה 12. בהוד"ש שירה הלוי עם 21 וטל הבר עם 11.3 משחקים הפגישו בין קבוצות צמרת לקבוצות מהחלק התחתון, והסתיימו ללא הפתעות. הפועל ראשל"צ מוליכת המחוז הביסה בחוץ את אס"א ירושלים 108:25, א.ס. רמה"ש הביסה בבית את אליצור יבנה 50:101, וגם הפועל כפ"ס הביסה – 39:86 את עצמה מודיעין.

צפון

הפועל גלבוע מעיינות לא התקשתה לנצח בבית את הפועל מנשה 34:63. האורחות מהשרון היו חייבות לנצח את המשחק הזה כדי לשמור לעצמן סיכוי להיכנס לבית העליון, אבל לא הצליחו להוות יריבה ראויה לצפוניות. כבר בפתיחה גלבוע שלטה במשחק ועם הגנה טובה ולחץ על כל המגרש הקשתה מאוד על מנשה לייצר נקודות ומצבי זריקה נוחים. כבר ברבע הראשון גלבוע הצליחה לברוח לדו ספרתי, והפער רק הלך וגדל עם התקדמות המשחק. לאור הניצחון גלבוע למעשה סוגרת את רשימת העולות לבית העליון הצפוני. יחד עם גלבוע העפילו גם עמק יזרעאל, רעננה, חיפה, נתניה והאקדמיה.

הפועל לב השרון ואום אל פאחם, שתי קבוצות שטרם ניצחו העונה, נפגשו השבוע ראש בראש. המשחק היה בשליטה מוחלטת של לב השרון כשאום אל פאחם מתקשה לייצר נקודות, ונגמר ב-11:64 לזכות המארחת שסימנה וי ראשון העונה. אקדמיית וינגייט ניצחה בחוץ את הפועל נצרת אורטודוקס 66:50. במשך 3 רבעים היה לנו משחק יחסית שקול עם יתרון שהחליף ידיים, עד שברבע האחרון האקדמיה הצליחה לברוח לניצחון. עלמה רשלבך הובילה את קלעיות האקדמיה עם 16, 12 לגל רביב. בנצרת רוזאנה זאבורה עם 19 (6 שלשות) ושדא עואד עם 12.

במשחק מוקדם שנערך בתחילת החודש עמק יזרעאל גברה בבית על מכבי רעננה 59:64. נעמה הלוי קלעה 41 למנצחות, יולי טל הוסיפה 12. ברעננה ליאל אריאל עם 16, אלה שוסטר עם 9. אמש היה אמור להתקיים המשחק האחרון של המחזור בין מכבי חיפה לאליצור עירוני נתניה, אבל הוא נדחה לסוף החודש.