מחזור 8: נתניה יוצא להתארח באשקלון, רמה"ש מול ראשל"צ

המחזור השמיני בליגה הלאומית ייצא הערב (שלישי) לדרך עם חמישה משחקים, כאשר שניים מהם יועברו בשידור חי בערוץ הספורט. ב-17:30 תתארח הפועל עפולה במטרווסט וב-19:30 היהלומים יתארחו באשקלון. מכבי 'אפי קפיטל' ראשון לציון תצא לרמה"ש שצירפה את עמית עבו. המחזור יימשך ברביעי במשחק בין מכבי מעלה אדומים לעירוני 'גשם' נהריה ויינעל בשישי.

מאת: ניב שמולי
צילום: לימור מלינוף

אליצור LSports איתו אשקלון – אליצור 'בריגה' נתניה (ישיר בערוץ הספורט)

מפגש צמרת בין אליצור LSports איתו אשקלון לאליצור 'בריגה' נתניה, שמזכיר נשכחות מלפני שנתיים. הקבוצה של אבי סוכר היא היחידה בליגה שטרם הפסידה העונה. הדרומיים לא היו רחוקים מהפסד ראשון בסוף השבוע האחרון, אך ניצחו בהארכה את הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין בתום משחק דרמטי. הדרומיים ממשיכים להוביל את הליגה בלא מעט קטגוריות התקפיות. מי שמקבלים פחות דקות לאחרונה הם יניר בנימין וחן גיא, ששיחק אשתקד במדי היהלומים. אליצור 'בריגה' נתניה נמצאת לאחרונה בכושר נהדר ומגיעה למשחק אחרי שני ניצחונות משכנעים בפער מצטבר של 61 נקודות. האינטנסיביות של היהלומים באה לידי ביטוי כמעט בכל משחק והם מגיעים אחרי חמישה ניצחונות מששת המשחקים האחרונים. רובן נייברגר קיבל בשני המשחקים האחרונים 11.5 נקודות מעילאי שאול ו-15 נקודות מבן שרף. הנתנייתים ספגו עד כה 80.8 נקודות למשחק ויצטרכו לעצור את ההתקפה המרשימה של מוליכת הטבלה. שתי הקבוצות מובילות את הליגה באחוזים לשתי נקודות – הדרומיים עם 62.6% בממוצע למשחק, ואילו היהלומים עם 55.9% בממוצע למשחק.

הנתון הנוסף: בכל חמשת המשחקים האחרונים בין הקבוצות, ניצחה אליצור 'בריגה' נתניה.

א.ס רמה"ש ירק השדה – מכבי 'אפי 'קפיטל' ראשון לציון

רצף ההפסדים של א.ס רמה"ש ירק השדה הגיע לסיומו במוצ"ש האחרון עם ניצחון על העולה החדשה אליצור שומרון. גם לאורך רצף ההפסדים הקבוצה של גיא קנטור הייתה יריבה ראויה, אך פעמים רבות נבלמה ברבע האחרון. במשחק האחרון טיילר ויידמן דאג כי קבוצתו תנצח ברגעי ההכרעהו ייסם את המשחק עם 25 ריבאונדים. בקבוצה לא התרגשו מהניצחון וכבר ביום ראשון הודיעו על צירופו של עמית עבו לסגל והוא עתיד לערוך הופעת בכורה. מהעבר השני, מכבי 'אפי קפיטל' ראשון לציון הפסידה משחק אחד מאז פתיחת העונה ותרצה לסיים את השבוע עם ניצחון שלישי. במשחק האחרון ראקים באקלס סיפק את הופעתו הטובה ביותר מאז תחילת העונה עם 19 נקודות ו-14 ריבאונדים. בשני המשחקים האחרונים ניפקו הכתומים מדד ממוצע של 114.5, מה שמבליט את האיכות שיש בסגל של נדב זילברשטיין. נמרוד טישמן ימשיך להיעדר.

הנתון הנוסף: מכבי 'אפי קפיטל' ראשון לציון ניצחה העונה בשישה משחקים, חמישה מהם היו בפער דו ספרתי.

מכבי עירוני רעננה – הפועל עפולה (ישיר בערוץ הספורט)

לא מעט ציפיות היו ממכבי עירוני רעננה בפתיחת העונה, אולם לאחר כחצי סיבוב ראשון הקבוצה מפנינת השרון עומדת על שלושה ניצחונות בשבעה משחקים. ג'ייסון סיגרס, שהוביל את קלעי הליגה עד לשבוע שעבר, רשם בשני המשחקים האחרונים הופעות פחות טובות שמן הסתם השפיעו על קבוצתו. ברעננה מקבלים תרומה משמעותית מווילי וורקמן שמשפיע בכל אספקט ומרום גפן שנראה טוב לאחרונה, אך יצטרכו תרומה נוספת של ישראלי נוסף. לעומת זאת, בהפועל עפולה בהחלט יכולים לחייך מפתיחת העונה שלהם שמציבה אותם בצמרת הגבוהה. מי שלא פתח בחמישייה במשחק האחרון מול מכבי רחובות וניפק משחק פחות טוב הוא ג'ימי הול, ששותף החל מהרבע השני. בעפולה ממשיכים להציג את ההגנה הטובה ביותר בליגה ולא ספגה באף משחק העונה מעל 75 נקודות.

הנתון הנוסף: ניר קפלן פתח את העונה שעברה כמאמן הפועל עפולה. במהלך העונה רועי פרל החליף אותו והשניים ייפגשו על הקווים.

הפועל ר"ג גבעתיים – אליצור שומרון

זה לא היה שבוע קל עבור הפועל ר"ג גבעתיים. אחרי ההפסד הביתי הכואב לנתניה, התפספסה הזדמנות נהדרת לצאת מעין שרה עם ניצחון חוץ מפתיע. אחרי משחק שקול האורדונים נכנעו בדקות הסיום, כשלא הצליחו לייצר נקודות. היום (שני) הודיעה הקבוצה על סיום תפקידו של עמית תמיר לאור חילוקי דעות מקצועיים. מי שעתיד לעמוד על הקווים במשחק הקרוב הוא המנהל המקצועי – מתן חרוש. בקבוצה יודעים שעל מנת לצאת עם ניצחון הם יהיו חייבים לקבל תפוקה משמעותית יותר מהישראלים, שלא מצליחים לשמור על יציבות. האורדונים סוחבים רצף של חמישה הפסדים ויקוו לחזור לנצח. באליצור שומרון סגרו את השבוע הכפול ברגשות מעורבים ואחרי שני משחקים צמודים. ברוממה הקבוצה ניצחה את הירוקים מהכרמל, אך דווקא בבית ספגה הפסד לרמה"ש ירק השדה. הקבוצה של דרור כהן עדיין ללא ניצחון ביתי ואת שני ניצחונותיה רשמה דווקא בחוץ. ניצחון חוץ נוסף בזיסמן יפתח פער של משחק בין הקבוצות.

הנתון הנוסף: בניצחונות קולעת אליצור שומרון 85.5 נקודות, ואילו בהפסדים קולעת הקבוצה רק 68.6 נקודות בלבד.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – מכבי רחובות

משחק בכורה אדיר של קרון דשילדס (30 נקודות) עדיין לא הצליחה לשנות את המומנטום של הקבוצה שספגה הפסד כואב באשקלון לאחר הארכה. על אף ההפסד, השביעי ברציפות, בהחלט יש מקום לאופטימיות בקבוצה של יהוא אורלנד שנראתה טוב והפגינה לא מעט אופי לאורך המשחק. יחד עם זאת, עם כל הכבוד למחמאות בקבוצה יצטרכו להתחיל לנצח על מנת לצאת מהמקום האחרון בטבלה. בחבל מודיעין מצפים לאולם מלא בידיעה שמדובר במשחק החשוב ביותר שלהם העונה. מנגד, מכבי רחובות לא הצליחה לחבר ניצחון שני ברצף וספגה הפסד בבירת העמק לאחר שהתפרקה ברבע האחרון. אלונזו קולמן בהחלט מייצב את כל הסגל של קובי חסון ובשני המשחקים שלו תרם במגוון פרמטרים, אך חשוב מכך – במנהיגות ובניסיון שלו. עידן רג'ואן יפגוש את הקבוצה האחרונה שלו בליגה הלאומית.

הנתון הנוסף: הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין קולעת ב-40 אחוז מחוץ לקשת במשחקי הבית, ואילו רק ב-30 אחוז במשחקי החוץ.

ברביעי:
מכבי מעלה אדומים – עירוני 'גשם' נהריה

אחרי רצף ניצחונות שהציבו אותה בצמרת, מכבי מעלה אדומים ספגה שתי תבוסות כואבות. במשחק האחרון בישורון החבורה של יאיר גבירץ התפרקה ברבע האחרון. בקבוצה יצטרכו לקבל תרומה משמעותית יותר מג'ורדן כהן ואריאל דרעי. כזכור, שמחה הלפרט ייעדר בגלל דבר בשורש כף היד. נועם אקריש יפגו שאת הקבוצה בה פתח את העונה. בעירוני 'גשם' נהריה מתייצבים למשחק במומנטום חיובי ואחרי שלושה ניצחונות רצופים, כשהאחרון על ר"ג גבעתיים במשחק שקול בו הישראלים היו אלה שהוציאו לפועל. דומינז ברנט יחזור לסגל למרות מות סבו, וזאת לאחר שנעדר במשחק האחרון.

הנתון הנוסף: כל משחקיה של מכבי מעלה אדומים העונה הוכרעו בפער דו ספרתי.