מחזור 9 בשלב הבתים: גלבוע בפלייאוף, חיפה הפסידה לאקדמיה

בעוד הבתים התחתונים נחו השבוע בליגת העל לנערות – בבתים העליונים המשיכו להיאבק במרץ על הפלייאוף. בצפון גלבוע הבטיחה את המקום האחרון ברבע הגמר עם ניצחון על נתניה, יזרעאל ניצחה ברעננה ופתחה פער מחיפה שהפסידה לאקדמיה. בדרום עדיין נמשך המאבק בין הוד"ש לכפ"ס על המקום האחרון, כשלפנינו סופ"ש של משחקי השלמה שיכריעו את העניינים.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

צפון

מחזור אחד + משחק השלמה אחד לסיום העונה הסדירה, והמיקומים לקראת הפלייאוף 99% סגורים. גלבוע מעיינות שניצחה אמש את נתניה הבטיחה את המקום הרביעי, רעננה שמחזיקה במאזן פנימי עדיף עליה תסיים שלישית. עמק יזרעאל תלויה בעצמה כדי לסיים במקום הראשון, כשהסיכוי היחיד של חיפה לעקוף אותה הוא אם תנצח את שני המשחקים שנותרו לה והעמק תפסיד במחזור הסיום לנתניה.

מכבי חיפה – אקדמיית וינגייט 69:58

חיפה רושמת הפסד שני ברציפות, שגומר כמעט לחלוטין את סיכוייה לסיים את העונה הסדירה במקום הראשון. חיפה לא הסתדרה עם הלחץ ההגנתי של האקדמיה, הוסיפה לא מעט איבודים והייתה בפיגור דו ספרתי חלקים נרחבים מהמשחק. האקדמיה מצידה גם נתקלה בהגנה אגרסיבית, אבל הייתה יותר חדה בהתקפה ועם לא מעט שלשות השיגה ניצחון שישי ברציפות.

הפתיחה הייתה כולה של האורחת בכחול, שקלעה באחוזים טובים ושמרה חזק, ותוך פחות מ-3 דקות כבר הובילה 10:0. האקדמיה המשיכה לחטוף כדורים שאת חלקם ניצלה והגיע כבר ליתרון 15:2, אבל כאן חיפה התעוררה קצת. דניאלה גיל שנהנתה מאסיסטים טובים של חברותיה לקבוצה ותמר זינגר ייצרו קצת עבור חיפה, ולצד החטאות של האקדמיה בצד השני הפער התכווץ ל-5 בלבד. סל באזר של דאשה סמרו חתם את הרבע הראשון ב-19:12 אורח.

בתחילת הרבע השני נראה היה שחיפה ממשיכה במומנטום, אבל למרות שחטפה כמה כדורים (הגנה טובה של יערה ליכטנטריט) לא ידעה לנצל אותם לנקודות. האקדמיה שגם היא חטפה כדורים ולחצה בהגנה כן ידעה להעניש עם שלשות וברחה שוב ליתרון 27:16. חיפה ירדה לפסק זמן וחזרה ממנו עם שלשה של מיקה דנה, אבל המומנטום המשיך עם האורחת שלא הפסיקה ללחוץ בהגנה והקשתה מאוד על חיפה לייצר. למרות שהאקדמיה בעצמה לא הבריקה יותר מדי בהתקפה – היא כן הצליחה להגדיל את היתרון ל-15 בהובלת עלמה רשלבך ורבקה ויוואג, וסיימה את המחצית הראשונה ביתרון 38:26.

הרבע השלישי המשיך דומה, שתי הקבוצות מתקשות לייצר מול ההגנות הלוחצות, כשהאקדמיה קצת יותר מרוכזת בהתקפה ושומרת על יתרון דו ספרתי. לקראת סוף הרבע המשחק התעורר והפך קצבי יותר – זה התחיל עם שלשה ועבירה של שיראל נחום, והמשיך עם נקודות בצבע של סמרו כשבצד השני נעה ליפשיץ עם 7 רצופות שומרת את חיפה בחיים. עוד כמה דקות של חילופי סלים השאירו את האקדמיה ביתרון 13-15 הפרש בדרך ל-57:44 בסוף הרבע.

חיפה פתחה את הרבע האחרון עם כמה דקות טובות בהגנה כשגיל חסמה כל מי שהתקרבה לצבע וגם הייתה אחראית על הריבאונדים. אבל למרות זאת – חיפה לא ניצלה זאת לנקודות, וברגע שהאקדמיה חזרה לרוץ ולהניע כדור היא גם חזרה לקלוע כשנחום עם 6 רצופות מגדילה את הפער ל-19. מיני מומנטום נוסף של חיפה עם נקודות של גיל וליפשיץ שוב הצליח לקרב אותה עד למינוס 11, אבל לא יותר מזה. בסיום האקדמיה יוצאת עם הניצחון 69:58.

קלעו לחיפה: דניאלה גיל 19, תמר זינגר 15, נעה ליפשיץ 12, יערה ליכטנטריט 7, מיקה דנה 3, רוני ברק 2.

קלעו לוינגייט: שיראל נחום ועלמה רשלבך 15, רבקה ויוואג 13 (4 שלשות), דאשה סמרו ויהלי לוי 11 כ"א, ליאם בסטקאר והדר דניאל 2 כ"א.

עוד מאמש בצפון: הקרב על המקום האחרון בפלייאוף הוכרע סופית אמש, כשגלבוע ניצחה בחוץ את נתניה 69:54 והבטיחה לעצמה את המקום הרביעי. גלבוע שנמצאת בכושר טוב במשחקים האחרונים ידעה שהיא תלויה רק בעצמה להיכנס לפלייאוף, נראתה טוב גם הפעם ועמדה במשימה שלה. אחרי רבע ראשון שקול הצליחה האורחת לברוח בשני ליתרון דו ספרתי גבוה, שבמחצית השניה גם חצה את ה-30 הפרש. רבע אחרון טוב התקפי של נתניה עזר לה למזער קצת נזקים עד לסיום. יעלה פרחי סיימה כקלעית המובילה בגלבוע עם 21 נקודות, מורג'אן סעדה הוסיפה 18. בנתניה שלי פרידמן 12 ומיקה קניץ 10.

כאמור מי שניצלה את ההפסד של חיפה להבטיח כמעט סופית את המקום הראשון בצפון היא הפועל עמק יזרעאל שהביסה בחוץ את מכבי רעננה 56:33. רעננה לא נכנסה טוב למשחק והתקשתה לייצר ברבע הראשון, והצפוניות ברחו בשלב מוקדם ליתרון דו ספרתי. הרבעים הבאים היו קצת יותר שקולים, אבל גם בהם יזרעאל הצליחה להגדיל את היתרון שלה בדרך לניצחון. נעמה הלוי הובילה את קלעיות העמק עם 30 נקודות, ברעננה תמר ברייטמן עם 9 ואלה שוסטר עם 8.

דרום

בדרום עדיין אין לנו הכרעה לגבי זהות העולה האחרונה לפלייאוף, כשאנחנו לפני סופ"ש של משחקי השלמה שיעזרו לנו להבהיר את העניינים. בנתיים מי שבטוח בפנים הן הפועל ראשל"צ שכבר מזמן הבטיחה את המקום הראשון, ורמה"ש שבסופ"ש האחרון הבטיחה סופית את המקום השני. חולון גם תהיה ברבע הגמר – והיא מחכה לראות מה תעשה כפ"ס במשחקים שנותרו לה כדי לדעת אם תסיים שלישית או רביעית. מי שעוד מחכה למעידה של כפ"ס היא הוד"ש שאינה תלויה בעצמה, וסיכוייה להיכנס לפלייאוף נמוכים אבל עדיין קיימים.

ראשל"צ ורמה"ש, שכאמור כבר הבטיחו את המקומות שלהם בפלייאוף, נפגשו אמש למשחק בשביל הפרוטוקול שהסתיים בלי הפתעות. ראשל"צ פתחה את המשחק עם מטווח שלשות (3 מתוכן של רוני גופר) וברחה מהר מאוד ליתרון דו ספרתי. ראשל"צ המשיכה לקלוע בקצב מהדהד גם ברבעים הבאים כשרמה"ש לא מצליחה לעצור אותה, ובסיום 101:54 מוחץ לראשל"צ. דוריאן דהן סוויץ ונגה אטינגר היו הקלעיות הבולטות אצל המנצחת עם 23 ו-22 נקודות בהתאמה, בצד השני שירה בן אלי עם 25 נקודות לרמה"ש.

אליצור חולון סיימה את משחקיה לעונה הסדירה עם ניצחון ביתי 56:71 על הפועל לב ירושלים. חולון הציגה ערב קליעה מרשים מחוץ לקשת עם 12 שלשות (5 מתוכן של רביד פסר) והובילה לאורך רוב המשחק ביתרון דו ספרתי. מיני קאמבק של ירושלים ברבע השלישי הצליח להביא אותם קרוב לחולון, אבל אז המארחת שוב שלפה את נשק השלשות וברחה שוב לפער ממנו ירושלים כבר לא הצליחה לחזור. רביד פסר סיימה עם 21 נקודות בחולון, אליסה רוזנפלד ורותם כחלון 11 כ"א. בירושלים הדר מור יוסף 17, לירי הירשהורן 12.

במשחק השלמה שנערך בסופ"ש רמה"ש ניצחה בבית 69:82 את מכבי הוד"ש. הרבע הראשון נשמר על יתרון קל לזכות המארחת, אבל את הרבע השני רמה"ש פתחה עם ריצת 0-11 שהובילה אותה ליתרון 14. מכאן ועד הסיום המשחק המשיך עם חילופי סלים בין הצדדים כשרמה"ש שומרת על הפער שלה באזור ה-15-20 הפרש. הוד"ש מדי פעם הצליחה לצמצם חזרה לפחות מזה, אבל לא הצליחה להתקרב ולאיים על הניצחון של המארחת. שירה בן אלי סיימה עוד משחק כקלעית הבולטת ברמה"ש עם 27 נקודות, 17 לאלה נר. נטע פייגנבויים עם 22 ושירה הלוי עם 18 בלטו בהוד"ש.