מחזור 9: פ"ת גברה על רחובות, לא ניצחה את כפר קאסם

מכבי אליצור פ"ת הנחילה למוליכת המחוז הדרומי את הפסדה הראשון העונה, והתבססה בצמרת. לוד הפתיעה את כפר קאסם. בצפון: נצחונות למוליכות. כרמיאל ומוצקין עדיין מחפשות ניצחון.

מאת: אלירן כהן
צילון: מכבי אליצור פ"ת

המחזור התשיעי בליגה הארצית נערך אמש (ראשון) כמעט במלואו, ויושלם ביום שישי הקרוב עם מפגש מסקרן במיוחד בתחתית טבלת המחוז הדרומי, כשהפועל חבל איילות תארח בביתה את מכבי שהם.

את מירב הפוקוס תפס, כמובן, קרב הצמרת המסקרן בין מכבי רחובות, מוליכת הטבלה ערב המחזור, למכבי אליצור פתח תקווה. האורחים, שפתחו את העונה עם שני הפסדים, הגיעו במומנטום נהדר לקרב הצמרת עם שישה נצחונות רצופים, ובתום דרמה גדולה גברו 70:72 במשחק שהעלה אותם זמנית (בשל משחק עודף) למקום הראשון בטבלה.

מי שעוד נמצאת במומנטום נהדר היא אליצור יבנה, שמאז ההפסד במשחק הראשון של העונה כבר סופרת שבעה נצחונות רצופים. אמש היא גברה בחוץ על אליצור נחל שורק 66:89, והיא משלימה את ראש החץ המשולש בצמרת הטבלה. גרנט גרינברג (23 נק') ואיתי קרביוב (22 נק') הרבו לקלוע עבור המנצחת.

הפועל לוד, שפתחה את העונה בצורה מקרטעת, רשמה אמש ניצחון שני ברציפות והתבססה במרכז הטבלה. לוד הנחילה לכפר קאסם את הפסד הרביעי העונה – 70:88, כשאמיתי לוי (20 נק') וסול לשם (16 נק') מוליכים את רשימת הקלעים. בשני משחקים נוספים אמש גברה מכבי אשדוד צבר בחוץ על אליצור רמלה 73:79, ועירוני "שיקו" קריית אונו ניצחה בביתה את אליצור פ"ת / גבעתיים 62:86.

במחוז הצפוני לא נרשמו הפתעות גדולות, כשמוליכות הטבלה הוסיפו ניצחון נוסף למאזנן. במוקד משחקי הערב גברה אליצור שומרון על הפועל עכו / מטה אשר 64:82 ושמרה על המקום הראשון בטבלה לשבוע נוסף. חן אחרק הוליך את רשימת הקלעים בשומרון (15 נק') – שתפגוש בשני המחזורים שנותרו עד לסוף הסיבוב את הפועל כפ"ס שלום והפועל צפת – לשני קרבות צמרת מסקרנים.

הפועל צפת הוסיפה ניצחון שביעי למאזנה אחרי שגברה בביתה על הפועל עמחק חפר 69:86 (רם זקס 18 נק', אנדריי קוליש 15 נק'). הפועל כפר סבא שלום ניצחה בגן נר את גלבוע ברוש 64:51 (יונתן לוי 14 נק'), והפועל מגידו גברה בחוץ על הפועל כפר סבא / כוכב יאיר 80:96.

שתי נועלות הטבלה – מכבי עירוני כרמיאל ומכבי קרית מוצקין, שיפגשו במחזור הקרוב לקרב מסקרן, התקשו לצאת עם הנקודות גם הפעם. כרמיאל הפסידה בכפר יונה 61:86 בעוד מוצקין הפסידה בביתה למכבי חדרה – 83:91 (26 נק' לעמרי וורטיצקי).