מי תעלה לגמר גביע המדינה מגדל?

מחר (ראשון) יתקיים הקרב על הכרטיס הראשון לגמר גביע המדינה מגדל, כשהפועל יונט חולון תפגוש בני Ofek Disk הרצליה בשעה 18:45 בהיכל מנורה מבטחים (שידור ישיר בספורט5). שופטי המשחק יהיו אסתרון, ילון ופאר.

צילום: מנהלת הליגה

שיעור בהיסטוריה: בני הרצליה – הפועל חולון 0-3. גמר 1995: הרצליה – חולון 77-88, שמינית גמר 1996: חולון – הרצליה 81-70, 97-92, שמינית גמר 2014: הרצליה – חולון 73-79 (הארכה).

העונה: הקבוצות נפגשו במחזור השביעי של העונה, חולון ניצחה 77-89, אבל אז למאמן קראו בוסקליה, לסנטר אוגדן ולקלע גריי ועכשיו יש את זאק ופתאום גם את מגי. גם הרצליה עברה שינוי ובסגל היה קנדי שלא מתלבש בזמן האחרון. הרצליה בכושר נהדר, עברה בקלות את נס ציונה ברבע הגמר בשבוע שעברה, ניצחה גם בליגה את מכבי ראשל"צ והיא ראשונה בטבלת הליגה לפני ירושלים, התל-אביביות וחולון. שון דוסון שלא היה חלק מהנבחרת בשנים האחרונות, קיבל בונוס על היכולת הטובה בליגה. חולון זה הרבה ניסיון, בעיקר זה של פניני שזכה באין ספור גביעים, אבל האחרון שבהם היה ב-2018 עם חולון של גלן רייס. הרצליה זכתה פעם אחת ב-1995, כשהיא מנצחת בגמר את חולון, בערב שלא כולם ירצו לזכור. חולון מאז הגעתו של גודס, שרדה כבר 3 משחקי הדחה באירופה ובגביע, מגיעה אחרי ניצחון חשוב בצ'מפיונס ליג, אבל קצת קצרה בישראלים אחרי הפציעה של ניר משגב.

המשחק הזה יהיה חצי הגמר הראשון, כשרק החלק התחתון של היכל מנורה יפתח לקהל. לעומת זאת ביום שני בדרבי התל אביבי, ההיכל יהיה מלא וכרטיסים כמעט אין להשיג.

"אנחנו משחקים נגד קבוצה שבמקום הראשון בליגה, עם מאמן שעושה עבודה מצוינת. זה הולך להיות מאבק קשה, 50-50, ביום נתון הכל יכול לקרות", אמר מאמן הפועל חולון גיא גודס לקראת המשחק. "יהיה מאמץ מהצד שלנו לעצור את הרצליה כקבוצה ולא רק כבודדים, כל אחד יכול לקלוע שם 25 נקודות. אנחנו צריכים לבוא מוכנים מנטלית ופיזית. מי שיתפוס את היום הכי טוב ינצח. אין יתרונות לתקציבים ודברים אחרים, לשמות, לניסיון יותר מדי, זה יום נתון".

20220212 מסיבת עיתונאים הפועל חולון בני הרצליה

קפטן הסגולים גיא פניני הוסיף: "בשבילנו זה כיף להיות במעמד הזה, כבוד גדול בשביל המועדון. אנחנו משחקים מול קבוצה מצוינת, בכושר טוב, מאוד כשרונית ומאומנת. יהיה לנו אתגר גדול לנצח מחר ולעלות לגמר. זה דרך ארוכה, התכוננו טוב, נביא את זה מחר למשחק. אני הגעתי לפה לפני 5 שנים וידעתי שאני מגיע למועדון עם מסורת ופוטנציאל. בחמש שנים האלה עברנו תהליך, נהיינו חברים קבועים במעמדים האלה. ברגע שיש לחץ וציפייה – אתה במקום טוב. אני שמח שיש את זה מאיתנו, זה שם עלינו קצת יותר. יש פה שחקנים שעברו כמעט הכל בכל המעמדים, ואנחנו נצטרך לשים את הדברים האלה בצד ולהתרכז במשחק עצמו".

20220212 מסיבת עיתונאים הפועל חולון בני הרצליה

"חולון קבוצה מצוינת עם מאמן מצוין, סגל שחקנים מצוין. בניגוד אלינו שהרבה שנים המועדון לא היה במעמדים האלה, חולון כקבוצה זה מועדון מנוסה שהגיע למעמדים האלה", אמר מאמן בני הרצליה אורן אהרוני, "אנחנו מקווים שבזכות העבודה הקשה והאינטנסיביות שלנו נסגור את הפערים האלה. אנחנו כמועדון עם התקציב הכי נמוך בליגה. כריס וצ'ינאנו הם שחקנים חשובים בשבילנו, כריס מאוד מנוסה, צ'ינאנו פחות. הוא חווה את המעמדים האלה בקרואטיה, היו לנו משחקים השנה שאחד משניהם לא בא לידי ביטוי בצורה טובה ועשינו דברים טובים. זו הדרך שהביאה איתנו עד לכאן".

20220212 מסיבת עיתונאים הפועל חולון בני הרצליה

קפטן הרצליה יאיר קרביץ הוסיף: "זה מרגש חד משמעית. אנחנו עובדים קשה מתחילת השנה, אני שמח שיש תוצאות לעבודה שלנו, שמח בשביל העיר על המעמד הזה, נעשה הכל כדי לנצח".

20220212 מסיבת עיתונאים הפועל חולון בני הרצליה