מכבי חיפה והאקדמיה ניצחו בחוץ

אמש בליגת העל לנערות א': מכבי חיפה ואקדמיית וינגייט עם נצחונות חוץ יצרו לנו ראש חץ משולש בצמרת הבית העליון הצפוני. בדרום רמה"ש שחזרה לשחק אחרי הפסקה ארוכה רשמה ניצחון על כפ"ס, נצחונות גם לראשל"צ, חולון והוד"ש.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

בית עליון דרום

מכבי הוד"ש – הפועל לב ירושלים 58:66

אחרי מעל חודש מחוץ לפרקט, הוד"ש חזרה בסופ"ש סוף סוף לשחק והשיגה ניצחון ביתי לא קל על הפועל לב ירושלים. השרוניות הובילו לאורך כל המשחק וגם חלקים נרחבים ממנו ביתרון דו ספרתי, אבל האורחת מהבירה ידעה לעשות לה חיים קשים וגם כמעט וחזרה למשחק בקאמבק מרשים ברבע האחרון.

המשחק נפתח בקצב טוב עם חילופי סלים משני הצדדים ויתרון קל למארחת – 8:11 אחרי 4 דקות של כדורסל. בנקודה זאת הקצב ירד משמעותית כשהאחוזים משני הצדדים התיישרו, כשבמקביל הוד"ש שומרת על יתרון קל ומסיימת את הרבע הראשון ביתרון 10:16. גם ברבע השני ההתקפות לא הבריקו יותר מדי, אבל הוד"ש כן הצליחה לייצר קצת ועם שלשה של שירה הלוי עלתה לראשונה ליתרון דו ספרתי – 12:22. שלשה של קרני ארוטשאס בצד השני העירה קצת את ירושלים שצמצמה למינוס 5, אבל שוב המומנטום עבר צד כשהוד"ש עם הגנה טובה ונקודות מהקו הגדילה ל-23:31 בתום המחצית הראשונה.

המארחת פתחה טוב את המחצית השניה, כשנטע פייגנבוים מובילה את ההתקפה בדרך ליתרון 25:40. ירושלים בכמה דקות טובות מבחינה הגנתית הצליחה לעצור את הריצה המקומית, אך לא ידעה לתרגם זאת לנקודות ולצמצום משמעותי של ההפרש. הוד"ש עם הגנה טובה משלה וכמה חטיפות ואסיסטים יפים ברחה שוב וסיימה את הרבע השלישי ביתרון מבטיח – 30:48.

בתחילת הרבע האחרון נראה היה שירושלים כבר לא במשחק, כשהוד"ש הלכה בקלות מדי לסל בצבע וכבר עלתה ליתרון שיא 33:54. גמור? כנראה שלא. ירושלים כאילו התעוררה מחדש נתנה כמה דקות חזקות במיוחד בהתקפה עם חטיפה אחר חטיפה, והפעם גם עם הענשה מיידית ופתאום בלי ששמנו לב זה רק 9 הפרש – 48:57, כ-2 דקות וחצי לסיום. הלוי עם שני סלים קשים בצבע עצרה את המומנטום האורח, ולמרות צמד שלשות של הדר מור יוסף מכאן ועד הסיום הוד"ש שמרה על הפער שלה בדרך לניצחון.

קלעו להוד"ש: נטע פייגנבוים 29, שירה הלוי 15, מאיה ליבל 12, נועה גורדון 4, טל הבר, גילי רוברט ויעל ענבר 2 כ"א.

קלעו לירושלים: הדר מור יוסף 21, קרני ארוטשאס 17, לירי הירשהורן 13, תמר גרינבוים 5, נעה לרזה 2.

עוד השבוע בדרום: מוליכת המחוז הפועל ראשל"צ הביסה בחוץ את הפועל לב ירושלים 66:38. ראשל"צ השאירה את ירושלים על 12 נקודות בלבד במחצית הראשונה, וכמו ברוב משחקיה העונה ברחה כבר בשלב מוקדם ליתרון דו ספרתי גבוה בדרך לעוד וי. רוני גופר ודוריאן דהן סוויץ הובילו את ראשל"צ עם 16 נקודות כל אחת, נגה אטינגר הוסיפה 15. בירושלים לירי הירשהורן עם 14 ותמר גרינבוים עם 12.

רמה"ש חזרה לשחק אחרי תקופה ארוכה מחוץ לפרקט, והשיגה ניצחון ביתי מרשים 53:69 על הפועל כפ"ס. המחצית הראשונה הייתה שקולה והפכפכה, ובסיום יתרון קל 28:30 לזכות רמה"ש. אבל לרבע השלישי הופיעה רק קבוצה אחת – כפ"ס לא מצאה את עצמה בהתקפה וקלעה 5 נקודות בלבד, ובמקביל רמה"ש בהובלת שירה בן אלי ורוני נוה ברחה ליתרון מבטיח של 21 הפרש. כפ"ס חזרה לקלוע ברבע האחרון, אבל זה הספיק לה רק להורדה קלה של הפער והניצחון כאמור נשאר אצל רמה"ש ששומרת על המקום השני בטבלה. שירה בן אלי סיימה כקלעית המובילה ברמה"ש עם 18 נקודות, אלה נר הוסיפה 17 ורוני נוה 14. בכפ"ס 17 לעלמה כהן, 15 לשחר גרנות ו-12 לאופיר וינטרוב.

עוד קבוצה שניצחה בבית היא אליצור חולון, שגברה 43:69 על מכבי הוד"ש. חולון פתחה נהדר את המשחק ועלתה ליתרון 3:20 בתום הרבע הראשון. השרוניות נכנסו לעניינים ברבע השני והצליחו להוריד את הפער ל-10 בלבד בתום המחצית הראשונה, אבל במחצית השניה המומנטום שוב עבר צד – חולון חזרה להגדיל את הפער שלה ולא עצרה עד לסיום. משחק טוב של מור שבתאי שסיימה עם 16 נקודות, כמוה גם הודיה קבדה ורותם כחלון שתרמו 14 כ"א. בהוד"ש שירה הלוי עם 18 וטל הבר 12.

בית עליון צפון 

מכבי חיפה ואקדמיית וינגייט השיגו אמש ניצחונות חוץ, ויצרו לנו משולש מוביל בצמרת הבית הצפוני כשיחד עם עמק יזרעאל הן מחזיקות במאזן זהה של 12 נצחונות ו-2 הפסדים. הצפוניות ניצחו את מכבי רעננה 85:60. האקדמיה ניצחה את השכנה מנתניה 62:37. אחרי רבע ראשון שקול יחסית שהסתיים ביתרון קל לאקדמיה, ברבע השני וינגייט עלתה ליתרון דו ספרתי והמשיכה להגדיל אותו גם במחצית השניה. עלמה רשלבך הובילה את קלעיות האקדמיה עם 12 נקודות, שיראל נחום וליאם בסטקאר 9 כ"א. בנתניה ליאל לייבוביץ 8, סטפני אוקסנקרוג ותמר כהן 6 כ"א.