מכבי עירוני ר"ג מחזיקת גביע המדינה לןווינר סל!

בפעם החמישית בתולדותיה זכתה מכבי עירוני ר"ג בגביע המדינה ווינר סל לנשים אחרי שניצחה בגמר בלתי נשכח את אליצור רמלה 72:73 בדרמה ענקית בסיום. עדן רוטברג היתה האס המנצח של ר"ג שקלעה 22 נקודות וחילקה 6 אסיסטים. בצד השני 27 נקודות של בנג'ייה לייני לא עזרו למוליכת הליגה, שהפסידה את התואר הראשון של העונה.

רמלה ניסתה לרוץ בפתיחה ולנצל איבודי כדור להתקפות מהירות, בארון קבעה 5:8 אחרי 3 דקות, אבל רמת גן הלכה פנימה להילסמן כדי לייצר נקודות קלות. נקודות של טל לב והיידמן בשלשה הפכו ונתנו יתרון ראשון לר"ג אחרי 5 דקות אבל זה לא החזיק מעמד זמן רב, שלשה של לייני וריבאונד התקפה כמעט בכל התקפה פתחו פער של 16:25 לרמלה בסיום הרבע הראשון.

odedgaya@gmail.com

כמו בחצי הגמר, גם הפעם טל לב קלעה באחוזים טובים והשאירה את ר"ג במשחק בפתיחת הרבע השני עם שיוויון 28:28 אחרי 4 דקות. נטשה היידמן השלימה את המהפך עם שלשה ור"ג עלתה ליתרון 31:35 כששירה העליון הזעיקה פסק זמן 4 דקות להפסקה. המשחק התייצב, רמלה שמרה טוב יותר ור"ג ירדה ביתרון 38:41 בסיום המחצית הראשונה.

לייני המשיכה להיות אפקטיבית בהתקפה של רמלה והגיעה ל-17 נקודות בשלב מוקדם כדי לשמור על משחק צמוד וטיפאני מיטשל הגיעה טוב למחצית השניה והעלתה את רמלה ליתרון. עדן רוטברג הגיבה עם שלשה גדולה והנדנדה נמשכה. הארדן עם נקודות מתחת הסל העלתה את ר"ג ל-55:60 בסיום הרבע השלישי, בניהול משחק נהדר של המאמן רועי לזר.

שלשה של עדן רוטברג בפתיחת הרבע האחרון העלתה את ר"ג ליתרון 7 נקודות הפרש, הכי גדול עד אותו הרגע. רוטברג המשיכה ברבע אדיר שלה ורמלה איבדה כדורים, 4 דקות לסיום היתרון היה 62:71 אחרי סל של הארדן. לייני החזירה את רמלה לעניינים מהר ושלשה של הייטאואר קבעה רק 69:71 כשנשארו 2 דקות לסיום בלבד. מיטשל עם שלשה נוספת סגרה ריצת 0:10 תוך 3 דקות ונתנה לרמלה את היתרון, דקה וחצי לסיום. הארדן החזירה את היתרון לר"ג ובהתקפה האחרונה של רמלה לייני לא הצליחה להמצב של זריקה, רוטברג התנפלה על הכדור עד שרית הסיום שבישרה על ניצחון 72:73 לר"ג בדרמה ענקית וגביע חמישי למועדון.

קלעו לר"ג: רוטברג 22 (6 אס'), הילסמן 14 (12 ריב'), היידמן 13, טל לב 12, הארדן 12,

קלעו לרמלה: ליילני 27, מיטשל 20, הייטאואר 16, בארון 5, שפיר 3, אדלמן 1.