מכבי ראשל"צ העפילה לגמר גביע המדינה ווינר סל

חצי הגמר הראשון הבטיח וקיים, אחרי משחק צמוד לכל אורכו מכבי ראשל"צ היא העולה הראשונה לגמר גביע המדינה ווינר סל אחרי ניצחון 84:90 על הפועל ירושלים. גולן גוט במשחק נהדר של 22 נקודות הוביל את הכתומים.

הפועל ירושלים פתחה בחמישיה עם ג'ייקובן בראון, תמיר בלאט, מלקולם היל, טיישון תומאס וסולימאן בריימו, מנגד ראשל"צ עלתה עם אייזאה טיילור, גולן גוט, נועם אביבי, דריל מונרו ואקיל מיטשל.

מי שפתח נפלא את המשחק היה גולן גוט שירה מחוץ לקשת 3 שלשות ב-5 הדקות הראשונות אבל התכניות של ראשל"צ השתבשו אחרי עבירה שלישית של נועם אביבי בדקות הראשונות. דקות טובות של סולימאן בריימו שמרו על משחק צמוד לאורך כל הרבע הראשון כשגם עדי כהן סבן תרם מהספסל עם 4 נקודות חשובות בסיום הרבע, אליו ירדה מכבי ראשל"צ ביתרון 20:22.

היל המשיך להיום חם בפתיחת הרבע השני ושלשה שלו הגדילה קבעה 23:28 להפועל ירושלים, מה שאילץ את גודס לקחת פסק זמן, בזמן שהקבוצה שלו קולעת ב-28 אחוז מקו העונשין. היתרון הלך וגדל, גם אייזאה טיילור ספג את העבירה השלישית שלו ומלקולם היל המשיך לצלוף עד שהפועל ירושלים עלתה ליתרון של 9 נקודות אבל 2 דקות אחרונות מצוינות של גוט ומונרו קבעו רק 39:41 להפועל ירושלים בסיום המחצית הראשונה.

ירושלים פתחה את המחצית השניה עם הרבה אנרגיות ושלשה נוספת של היל פתחה שוב פער לטובתה, ראשל"צ נשארה במשחק בזכות שלשות של גולן גוט ומשחק טוב של טריי לואיס. שלשה של נועם דוברת ונקודות של מיטשל פתחו מחדש את המשחק והיתרון הירושלמי ירד עד נקודה אחת בלבד אבל האחוזים מהעונשין של ראשל"צ עמדו בעוכריה והיא לא הצליחה לבצע מהפך אלא רק להשוות, 60:60 בסיום הרבע השלישי.

המשחק המשיך להיות צמוד, שלשות של אביבי ולואיס בצד אחד מול משחק מצוין של בריימו בצד השני שמרו על הנדנדה, ראשל"צ הובילה 69:70 כשאדומאייטיס הזעיק פסק זמן, 5 וחצי דקות לסיום המשחק. אייזאה טיילור נראה טוב ברבע האחרון ונקודות שלו העלו את ראשל"צ ליתרון 74:83 כשנשארו 2 דקות לסיום. הפועל ירושלים לא ויתרה, בריימו עם שלשה והיל מהקו לא ויתרו והורידו את היתרון ל-3 הפרש בלבד, חצי דקה לסיום אבל מיצ'ל וטיילור סגרו עניין מהקו ובסיום 84:90 למכבי ראשל"צ שעולה לגמר.

הרבו להפועל ירושלים: בריימו 27, היל 23, בראון 11

הרבו למכבי ראשל"צ: גוט 22, טיילור 17, מיצ'ל 16, לואיס 15

לסטטיסטיקה מלאה