מכבי ראשל"צ העפילה לחצי גמר גביע המדינה ווינר סל

מכבי ראשל"צ ניצחה בפעם השנייה תוך חודש את עירוני נס ציונה, 83:88 ברבע גמר גביע המדינה והעפילה בפעם השלישית ברציפות למעמד חצי הגמר, שם כבר נמצאת הפועל חולון. אייזאה טיילור הצטיין עם 23 נקודות, נועם דוברת הוסיף 15 נקודות, בנס ציונה ג'רום מיינסי קלע 24 נקודות.

צילומים: עודד קרני

ראשל"צ פתחה בחמישייה עם אייזיה טיילור, נועם דוברת, גולן גוט, אקיל מיצ'ל ודריל מונרו, נס ציונה עם פטריק מילר, וויין סלדן, בריאן אנגולה, טל דן וג'רום מיינסי. סלדן הגיע רעב ופתח טוב, דוברת וגוט הגיבו בשלשות אבל דן בסל ועבירה קבע 6:8 לאורחים. סל ופאול של מיצ'ל בצד השני ושלשה נוספת של גוט הפכו את התוצאה וגם את המומנטום, טיילור ומונרו נכנסו לעניינים וברחו לפער דו-ספרתי, 12:22. מילר ניסה לצמק, אבל גם דוברת קלע שלשה שנייה ובסוף הרבע 18:29 לראשל"צ.

odedgaya@gmail.com

טיילור קבע יתרון שיא של 14 נקודות, רביב לימונד עלה טוב מהספסל ומיזער נזקים אבל דוברת במהלך נוסף של סל ועבירה קבע 22:35. אנגולה חימם את הידית מבחוץ, דן עבד יפה בצבע ושתי שלשות של לימונד קירבו את האורחת למרחק נקודה, 40:39. סל של טיילור מנע מהפך ותיקון של נועם אביבי ממש לפני הבאזר שלח את סגנית האלופה להפסקה ביתרון 39:44.

אנגולה וטיילור החליפו סלים בתחילת המחצית השנייה, מונרו קלע נקודות ראשונות מאז דקות הפתיחה והוסיף אסיסט לאביבי, 41:50. מונרו המשיך לקלוע בעצמו ולמצוא את אביבי בדרך לפער דו-ספרתי, לפני שנפצע וירד לטיפול ודן הוריד ל-56:48. לימונד הגיע לספרות כפולות וביחד עם אנגולה קירב את האורחים, מונרו חזר לשחק וטיילור המצוין שמר על מרחק סביר, אבל מיינסי הלך חזק לריבאונדים בצד השני והוריד ל-64:59 לפני הרבע הקובע.

טיילור קלע את הסל הראשון של הרבע האחרון, מילר ענה לו ומיינסי הפתיע בשלשה, 66:64. טיילור דייק פעמיים מהקו, סלדן קלע ג'אמפ שוט אבל דוברת קבר שלשה גדולה, 66:71. ראשל"צ התחילה להתמלא בעבירות, אנגולה שוב שם את נס ציונה במרחק שלשה, גוט הכפיל את הפער בשלוש קליעות עונשין אחרי פאול חמישי של סלדן ודאנק של מיינסי צימק ל-74:70 באמצע הרבע הרביעי.

מיינסי הוסיף סל נוסף אחרי פסק זמן מקומי, מיצ'ל קלע שלשה חשובה אבל מיינסי המשיך לחגוג בצבע, 77:74. דוברת שוב הרחיק את האורחים בשלשה ומיצ'ל קלע בצבע, אלא שלימונד לא נתן להם לברוח, 78:82. מונרו השאיר שתי נקודות על הקו, אנגולה פספס בצבע ודן יצא בחמש עבירות. מיצ'ל דייק פעמיים מהקו, מילר שמר את המשחק פתוח בשלשה, 84:81 בכניסה לדקה האחרונה. מונרו החטיא, מיינסי לקח ריבאונד הגנה גדול ועם צליפה מחצי מרחק צימק ל-84:83 ושלח את גיא גודס לפסק זמן, 34 שניות לסיום. טיילור שנפצע דקות קודם לכן חזר לפרקט וקלע סל ענק למרות הצליעה עם 21 שניות על השעון, ברד גרינברג ביקש טיים אאוט, לימונד החטיא זריקה נוחה, אנגולה לקח זריקה קשה בסיבוב שלא מצאה דבר וסל של אביבי קבע את תוצאת המשחק, 83:88 בדרך לחצי הגמר.

הרבו לראשל"צ: טיילור 23, מיטשל 18, דוברת 15, אביבי 10.

הרבו לנס ציונה: מיינסי 24, אנגולה 19, לימונד 14, מילר 13.

לסטטיסטיקה המלאה

odedgaya@gmail.com