מכבי ת"א העפילה לגמר גביע המדינה

מכבי ת"א מול מכבי ראשל"צ, זה יהיה גמר גביע המדינה ווינר סל לעונת 20/21, אחרי שבמשחק חצי הגמר השני ניצחה מכבי ת"א את הפועל חולון. ערב שלשות מצוין של הקבוצה של דדאס התבטא הוביל אותה ליתרון שיא של 17 נקודות אבל וילבקין ובעיקר עוז בלייזר הובילו אותה לקאמבק גדול ולניצחון בהארכה 85:87.

הפועל חולון עלתה בחמישיה עם טיירוס מגי, ווילי וורקמן, כריס ג'ונסון, אייזאה מיילס ומקסים דה זאו, מכבי ת"א עלתה עם סקוטי וילבקין, יובל זוסמן, אלייז'ה בראיינט, אנג'לו קלויארו ואנטה ז'יז'יץ', שפתח חזק את המשחק וסחף את מכבי תל אביב ליתרון 3:10 אחרי 4 דקות. דאנק של מגי ושלשות של מיילס ופניני קבעו 18:20 למכבי ת"א בסיום הרבע הראשון.

שלשות של עוז בלייזר מצד אחד ואייזאה מיילס מצד שני שמרו על המשחק צמוד ונקודות של ווילי וורקמן קבעו שיוויון 27:27 כשיאניס ספירופולוס הזעיק פסק זמן. הצהובים של חולון נראו יותר מפוקסים ושלשה של פניני העלתה אותם ליתרון ראשון מאז הפתיחה. שלשה נוספת של פניני פתחה פער אבל בראיינט הוריד את הכחולים מתל אביב בפיגור מינימלי 35:36.

odedgaya@gmail.com

חולון פתחה את הרבע השלישי בטירוף ועם שלשות של פניני והאריס עלתה ליתרון 35:42 אחרי 2 וחצי דקות בלבד. מבול השלשות של חולון נמשך, מיילס והאריס הוסיפו אחת כל אחת ונקודות נוספות של מגי קבעו יתרון שיא לחולון, 38:53, 4 וחצי דקות לסיום הרבע השלישי. את הרבע השלישי סיים דיברתולומיאו עם נקודות שקבעו 50:61 לחולון.

סדרת איבודי כדור של שתי הקבוצות בפתיחת הרבע סימנה את העצבים במשחק הזה, בסופו של דבר חולון עם נקודות של מיילס מעבר לקשת שמרה על היתרון שלה, 50:67 עם 7 דקות על השעון לסיום המשחק. שלשה של עוז בלייזר סיימה ריצת 0:8 של מכבי תל אביב והיתרון ירד לחד ספרתי כשדדאס לקח פסק זמן. דקות נהדרות של בלייזר וסקוטי וילבקין הורידו את ההפרש עד 70:72 כשנשארו 2 דקות לסיום. וילבקין קבע שיוויון חצי דקה לסיום וגם היתה לו אפשרות לנצח את המשחק בסיום אך הוא החטיא ושלח את המשחק להארכה. 72:72.

עם המומנטים מהקאבמק המשוגע שלה, מכבי ת"א עלתה ליתרון 75:80 עם תצוגה מצוינת של עוז בלייזר אבל דה זאו מהקו שמר את חולון בעניינים. זוסמן קלע 4 נקודות רצופות וקירב את מכבי ת"א לניצחון אותו השלים ג'ון דיברתולומיאו מקו העונשין. קאמבק עצום של מכבי ת"א שמנצחת 85:87.

הרבו להפועל חולון: מגי 21, האריס 18, פניני 17, מיילס 14

הרבו למכבי ת"א: בלייזר 19, וילבקין 15, זוסמן 13, ז'יז'יץ' 11, האנטר 11, בראיינט 10