מכבי ת"א, הפועל עמק חפר, מכבי ראשל"צ והפועל גלבוע/מעיינות העפילו לחצי הגמר

שלב רבע גמר הפלייאוף בליגת העל לנוער הסתיים כשמכבי ת"א, הפועל עמק חפר, מכבי ראשל"צ והפועל גלבוע/מעיינות העפילו לחצי הגמר שיחל ביום חמישי הקרוב. האלופה תתמודד מול הטוענת לכתר הפועל עמק חפר בחצי הגמר הראשון, מכבי ראשל"צ תתמודד מול גלבוע/מעיינות בחצי הגמר השני.

מאת: לילך וייס ואילון סלוס
בצילום: שחקני גלבוע/מעיינות חוגגים את העליה לחצי הגמר

מכבי ת"א טדי – מכבי חיפה 91:95

האלופה ממשיכה במסע להגנת על התואר, אחרי שניצחה ברבע הגמר את הירוקים מחיפה. הירוקים עם הרבה אופי הצליחו לחזור פעמיים מפיגור דו ספרתי, אבל בסופו של דבר נגמר להם הזמן ות"א היא זאת שממשיכה לחצי הגמר.

הרבע הראשון היה שקול, כשהמארחת שומרת על יתרון קל לכל אורכו בדרך ל-21:25 אחרי 10 דקות של כדורסל. המארחת המשיכה לשמור על יתרון קל גם ברבע השני, כשחיפה ממש מאחוריה. אבל לקראת אמצע הרבע הירוקים נתקעו, ת"א רצה 0-8 ועלתה ליתרון דו ספרתי בדרך ל-40:51 בירידה להפסקה.

המומנטום המשיך עם המארחים שכבר עלו לפלוס 17 בתחילת הרבע השלישי. כאן חיפה התעוררה ולפני שהמשחק בורח לה לגמרי החלה בקיזוז מאסיבי של הפער חזרה לחד ספרתי – 63:69 בלבד. בדקה האחרונה של הרבע השלישי חיפה איבדה ריכוז ות"א רצה 0-7 אחרי שלשת באזר פלוס עבירה של עידו מנצ'ל וקבעה 63:76.

הצהובים שמרו על פער דו ספרתי גבוה גם ברבע האחרון, וכ-4 דקות לסיום הובילו בפלוס 15. גמור? חיפה לא אומרת נואש, רצה 8-0 ובהמשך עוד מיני ריצה מורידה ל-5 בלבד. הירוקים גם הצליחו להוריד ל-3, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. הזמן אזל, ת"א הצליחה לשמור על היתרון הקל וסיימה את המשחק בניצחון 91:95 בדרך לעוד עונה בפיינל פור.

קלעו לת"א: נדב סהר 23, יובל לוין 22 (8 רב', 5 חט'), עידו מנצ'ל 22 (6 אס'), יונתן גוטר 11, ניב אבידן 7 (7 רב'), אלעד בקשי ואיליי עזרן 4 כ"א, עוז רוזנצויג 2.

קלעו לחיפה: מנעם עבוד 20, תום פוקס 18 (9 אס'), עמית מנחם 15, עמית גונדה 11, איתן בש 10 (6 רב'), אילי חן 7 (6 רב'), מקסים פוקסמן (11 רב') ואיתמר כץ (6 רב') 4 כ"א, ליאם טובי 2.

מכבי ראשל"צ איציק – הפועל כפ"ס אביב 50:79

כפ"ס לא נכנס טוב למשחק וקלע רק 2 נקודות ב-5 הדקות הראשונות, אבל גם ראשל"צ לא פגעה יותר מדי בדקות האלו. הירוקים התעוררו והמשך הרבע כבר היה יותר קצבי ושקול משני הצדדים, כהמארחים שומרים על יתרון קל רוב הרבע. סוף ראשון 15:19 מקומי. גם הרבע השני נפתח קצת חלש התקפית כשהמארחת שומרת על יתרונה עם קליעות מבחוץ. באמצע הרבע ריצת 0-10 מקומית סידרה לכתומים יתרון דו ספרתי 29:43 בהפסקה.

המחצית השניה כבר היתה בשליטה מוחלטת של ראשל"צ, שהמשיכה להעיף שלשות והגדילה את יתרונה לאזור ה-20 הפרש. כפ"ס עם נקודות מהקו הצליחה לצמצם קלות, אבל ברבע האחרון הכתומים שוב ברחו וסגרו את הסיפור מוקדם. ראשל"צ עם ניצחון ביתי מעפילה לחצי גמר שני ברציפות, שם היא תפגוש את גלבוע מעיינות.

קלעו לראשל"צ: טל פלד 26 (11 רב'), עומר חממה 23 (6 אס'), יוגב עובדיה 11, ינאי אשרוב 6, בן אונצ'ה 3 (6 רב'), מייק קמינצ'סקי ותומר ברדוגו 2 כ"א.

קלעו לכפ"ס: שגיב גורמן 14 (9 רב', 6 אס'), בן ליכטנבאום 9, אורי אורן 8 (9 רב' ), ניר שפר 6, נועם נביפור (7 רב') ועידו שוקרי 5 כ"א, אור שלום 3.

הפועל עמק חפר – עירוני נס ציונה רוטנשטיין 70-91

עמק חפר ממשיכה את העונה הנפלאה שלה ומביסה את נס ציונה ומעפילה לחצי גמר אליפות המדינה לנוער שם תפגוש את מכבי ת"א.

הפתיחה היתה שייכת לאורחים מנס ציונה עם שתי שלשות של גל חמו שמעלה אותה ליתרון 4-9. המקומיים בראשות שוהם גת ושלשה של אדם ישראלסתם חוזרת למשחק ועולה ליתרון 16-17. להב אקרמן מנס ציונה מחזיר שוב את היתרון לנס ציונה, אבל הלל בלו וקורן משה עם נקודות לעמק חפר מורידים את הקבוצות בשוויון  21-21 בתום הרבע.

ברבע השני המשחק המשיך להיות צמוד. שישראלסתם מוסיף שלשה ושוהם גת ממשיך ללהוט, מנגד אופק אריש משאיר את האורחים במשחק ושלשה של יובל חנקין והלוח מורה שוב שוויון 38-38. עמק חפר, בריצה של 0-8 בראשות שוהם גת ושלשה של עמית פאר יורדת למחצית ביתרון 38-46.

הרבע השלישי היה במעמד צד אחד כשעמק חפר שולטת במשחק משני צידיו. בהגנה היא משאירה את נס ציונה על חד ספרתי כשכמעט כל הנקודות מגיעות מהקו, ובהתקפה נועם יעקב, שחקן העונה נכנס לעניינים בתוספת שלוש שלשות רצופות של יואב ושלר, הלל בלו ושוהם גת ובתום הרבע 47-70 לעמק חפר.

הרבע האחרון התנהל על מי מנוחות. אריאל אייזק נכנס לעניינים בעמק חפר והוביל את הקבוצה ברבע ביחד עם ארז חסון, שוהם גת וישראלסתם מנגד גלעד מלמד, ארגמן וחמו עם נקודות אחרונות לנס ציונה העונה, ובסיום 70-91 לעמק חפר.

קלעו לעמק חפר:

שוהם גת 20, אריאל אייזק 17, נועם יעקב 12, אדם ישראלסתם 11, הלל בלו 7, עמית פאר 8, יואב ושלר 5, קורן משה ואנטון אגייב 4, ארז חסון 2

קלעו לנס ציונה:

גל חמו 25, להב אקרמן 13, אלעד מלמד 8, עידן אברהם 7, אופק אריש, יובל חנקין ושקד ג'רסי 5, עידו מירון 3, עידן אברהם 2

הפועל גלבוע/מעיינות – הפועל ת"א 80-89

רבע הגמר בין שתי האדומות מת"א ומגלבוע/מעיינות התקיים באווירה נפלאה באולם מפוצץ ב-350 אדומים ובמעמד של שידור ישיר בערוץ הספורט שבסיומו ניצחון לגלבוע/מעיינות80-89 מה שמעניק לה את הכרטיס לחצי גמר אליפות המדינה בו תפגוש בחוץ את מכבי ראשל"צ החזקה במשחק אחד שהמנצחת בו תעלה לגמר אליפות המדינה לנוער.

גלבוע/מעיינותנאלצה להסתדר ללא שחקן החמישייה שחר ארז שנפצע באימון.

פתיחת המשחק הייתה של נווה מינץ שהעלה את המקומיים ליתרון 0-3 עם סל ועונשין. יואב ברמן ודניאל גואטה המשיכו את ההתחלה הטובה, ומנגד אליעד טל עם הסל הראשון עבור האדומים מת"א 2-7. שלשה של מתן חכמו אך מנגד ברמן, אמיר בן שחר וגואטה עבור ילדי העמק השאירו את גלבוע/מעיינות ביתרונות קטנים. עד סיום הרבע האדומים מתל אביב נשארו צמודים ובסיום הרבע הראשון 17-22 לגלבוע/מעיינות עם דקות טובות בסיום הרבע של בן ממן.

ברבע השני האדומים של גמזו עברו לאזורית וגלבוע/מעיינות לא הצליחה להיות מדויקת ומרוכזת ומספר טעויות שלה אפשרו להפועל ת"א להיצמד למקומיים. אופיר כהן ביחד עם אופק גול הובילו את הפועל ת"א ומנגד ממן, גואטה ונבו זומרפלד ביחד עם זיו וייסמן המוכשר השאירו את גלבוע/מעיינות ביתרון ובסיום המחצית אף פתחו פער קטן 36-45 לגלבוע מעיינות.

ברבע השלישי גואטה העלה את גלבוע/מעיינות ליתרון הגדול במשחק 36-47. אך אז הגיעו דקות טובות של האורחים שעשו ריצה נפלאה של 15-4 וכפו שוויון 51-51. זומפרלד היה האיש של המקומיים וביחד עם ממן ולמפרט דאגו ליתרון שלא חמק מידם עד סיום הרבע השלישי 59-66 גלבוע/מעיינות .

ברבע האחרון העצבים והאופי שיחקו תפקיד. ברמן פתח נפלא אבל קיבל מוקדם מדיי את העבירה החמישית שלו וסיים את המשחק. אבנר דרור וחכמו קירבו את הפועל קרוב לגלבוע/מעיינות שוב אך זומפרלד וממן לא נתנו להם להתקרב. במצב של 72-79 לגלבוע מעיינות 2 דקות לסיום שלשת ענק של זומפרלד העלתה את גלבוע/מעיינות ליתרון דו ספרתי ופסק זמן הפועל ת"א. 4 רצופות של גול הורידו עד 76-82 אבל גואטה בסל חשוב ביותר סגר סיפור ובסיום 80-89 גלבוע מעיינות והיא זאת שעולה לחצי גמר אליפות המדינה לנוער.

קלעו לגלבוע מעיינות

יואב ברמן 19, בן ממן 16, נבו זומרפלד 15, דניאל גואטה 14, ניב למפרט 11, אמיר בן שחר 7, זיו וייסמן 3, נווה מינץ 3, רז אינהורן .1

הרבו לקלוע להפועל ת"א:

אופיר כהן 19, אופק גול ואבנר דרור 15, אליעד טל 12, מתן חכמו 11 .