מכבי ת"א עלתה לחצי גמר גביע המדינה אחרי ניצחון בדרבי

מכבי ת"א עלתה הערב לחצי גמר גביע המדינה ווינר סל אחרי שניצחה 66:83 בביתה את הפועל ת"א בדרבי התל אביבי במסגרת רבע הגמר. אנטה זיזיץ תרם 26 נקודות ו-13 כדורים חוזרים לצהובים ולא הצליח למצוא יריב שיעצור אותו הערב. בצד האדום של המשחק, תצוגה טובה לגיי פי טוקוטו וים מדר.

צילומים עודד קרני

odedgaya@gmail.com

הפועל פתחה עם ג'יי.פי טוקוטו, דניאל קופרברג, גייב יורק, רג'י אפשואו וים מדר. מכבי מנגד עם אנג'לו קלויארו, אנטה ז'יז'יץ', אלייז'ה ברייאנט, סקוטי ווילבקין ויובל זוסמן.

אנטה ז'יז'יץ' נכנס למשחק מצוין, שלט מתחת לסלים בדרך ל-11 נקודות ו-8 כדורים חוזרים כבר אחרי עשר דקות של כדורסל. גם עומרי כספי עלה מהספסל עם חסימה גדולה על בר טימור, ונקודות טובות מהקו. להפועל לא היתה תשובה אמיתית, ובסיום הרבע הראשון, 13:25 למכבי ת"א.

גם ברבע השני נמשכה הדומיננטיות הצהובה, והדומיננטיות של הסנטר הקרואטי: ז'יז'יץ' ניצח את כל המאצ' אפים שלו בצד האדום, הוסיף עוד שבע נקודות ובאופן כללי קלע ללא מענה, כשמכבי שומרת על יתרון דו ספרתי. מי שניסה לשמור על הפועל במשחק היה בר טימור, עם שלשה מהספסל, וגם ים מדר. שלשה אדירה שלו סיפקה "היילייט" יפה, אבל בצד השני ווילבקין סיים בקטלניות – ובמחצית, 32:47 למכבי ת"א.

odedgaya@gmail.com

מכבי שמרה על הפער הדו ספרתי שלה גם ברבע השלישי, כשכמובן ז'יז'יץ' ו-ווילבקין הם הקטר שמוביל את כל הקבוצה, אבל גם אנג'לו קלויארו הוסיף משלו. בצד השני, ניסתה הפועל לחזור עם שלשות של גייב יורק ורג'י אפשואו – אבל לא הצליחה באמת לדגדג את היתרון הצהוב. שתי זריקות עונשין של בר טימור הורידה את ההפרש לחד ספרתי – 51:60, ושלשה של יורק כבר קבעה שמונה הפרש בלבד, אבל בצד השני היו שם דיברתולומאו וכספי עם שלשה על הבאזר שקבעו – 54:65 למכבי ת"א בסוף הרבע השלישי.

הפועל ת"א פתחה את הרבע האחרון עם הרבה תקווה אבל נתקעה 6 דקות שלמות בלי נקודות, כאשר בזמן הזה הצהובים טסו עד 20 הפרש וסגרו את המשחק. קאלוירו שיפר את הסטטיסטיקה, עידן אלבר התכבד בנקודות ראשונות במשחק ובסיום 66:83 למכבי ת"א שממשיכה לשלב חצי הגמר, שם ממתינות כבר הפועל חולון ומכבי ראשל"צ.

הרבו למכבי ת"א: זיזיץ 26, קלויארו 13

הרבו להפועל ת"א: טוקוטו 19, מדר 14, יורק 13

לסטטיסטיקה מלאה

odedgaya@gmail.com