משחקי השלמה: משחק קצוות ברעננה, קרב על הביתיות בפלייאוף בחבל מודיעין

חמישה משחקי השלמה יערכו בצהרים במסגרת הליגה הלאומית, המשחק בין עירוני רעננה למכבי אשדוד ישודר בדף הפייסבוק שלנו וכל יתר המשחקים בערוץ הטלויזיה שלנו באתר איגוד הכדורסל. אליצור אשקלון תרצה להתאושש משני הפסדים רצופים כשתצא למשחק חוץ בנתניה, יבנה תנסה להמשיך את הקאמבק עם משחק בית מול עירוני ר"ג.

מאת: ניב שמולי

עירוני 'יובלים' רעננה – מכבי אשדוד (שידור ישיר בפייסבוק)

משחק קצוות כאשר כל קבוצה עם מטרה אחרת. מכבי אשדוד רוצה לסיים את העונה עם הכרטיס לליגת העל, ותקווה לגמור את העונה הסדירה במקום השני. מנגד, עירוני 'יובלים' רעננה רוצה לשרוד בליגה ותארח את כל שלושת המשחקים שנותרו עד לתום העונה הסדירה, כאשר שלושת יהיו נגד קבוצות צמרת. רביב פיטשון ובילי מקשפרד בלטו בניצחון על הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין בשלישי האחרון ויפגשו הפעם את קווינטרל תומאס וגל שטרנברג. יוסי בונן יודע שהרבה תלוי בהגנה שלו שספגה רק 76.5 נקודות, לעומת 91.2 נקודות בהפסדים.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – עירוני קרית אתא

קרב מעניין על הביתיות בפלייאוף העליון. שתי הקבוצות ספגו הפסדים לא נעימים מקבוצות הצמרת שאיתן – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין נכנעה באשדוד, ואילו עירוני קרית אתא ספגה תבוסה ביתית להפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון. שתי הקבוצות גם יודעות היטב כי הפסד יכול לפגוע קשות בסיכוייהן, כאשר בסיבוב הראשון ניצחה עירוני קרית אתא. הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין קלעה רק 61 נקודות באשדוד במשחק האחרון – הכי מעט שלה העונה. מנגד, עירוני קרית אתא ספגה 100 נקודות במשחק האחרון ותהיה חייבת לשפר את ההגנה שלה כדי לצאת עם ניצחון.

הפועל עכו/מטה אשר – הפועל עפולה

בעוד הפועל עכו/מטה אשר מגיעה לאחר הפסד שהוריד אותה אל מתחת לקו האדום, הפועל עפולה מגיעה לאחר ניצחון ביתי אדיר על מכבי עירוני ר"ג והתקרבה משמעותית לפלייאוף העליון. העולה החדשה תצטרך להתמודד עם חסרונו של ניב אוזן שסובל מפציעה בכתפו, ומנגד תרצה לא לעזור לנועם מטלון לשחזר את ערב הקליעה שלו מהמשחק הקודם בו קלע 7 שלשות. עמית תמיר יודע כי הקבוצה שלו תצטרך להוריד את אחוזי הקליעה של העפולאים. הקבוצה מבירת העמק תפתח, מבחינתה, רצף של שלושה משחקי חוץ עד לתום העונה הסדירה.

אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה – אליצור איתו אשקלון

לראשונה העונה, ורגע לפני פתיחת הפלייאוף, אליצור איתו אשקלון ספגה הפסד שני ברציפות. הדרומיים ירצו להתאושש באולם ישורון, בו הקבוצה המקומית הפסידה רק ארבע פעמים העונה. חנן הירשוביץ צפוי להסתדר שוב ללא ג'וש פרוינד ועומר בן דוד הפצועים. אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה יודעת כי היא צריכה עוד ניצחון אחד על מנת להבטיח בוודאות את המקום שלה בשמינייה. היהלומים יפגשו פעמיים את אליצור איתו אשקלון בשלושת המשחקים הללו. רובן נייברגר ממשיך להסתמך על שני ה-אסים שלו שבלטו בניצחון על עכו/מטה אשר באמצע השבוע – איתי מושקוביץ וברייס וושינגטון. מי שנכנסו לרוטציה לאחרונה הם שחר לזר ועומרי וורוטיצקי, ובקבוצה יקוו לראות מהם תרומה עקבית לקראת פתיחת הפלייאוף.

אליצור יבנה – מכבי עירוני ר"ג

מסע הקאמבק של אליצור יבנה נמשך ביום שלישי האחרון עם ניצחון גדול בקרית מוצקין שהעלה אותה אל מעל לקו האדום. יניב בורגר ושחקניו יודעים כי המשחקים בבית התחתון יקבעו, ורוצים להגיע לשם במצב האופטימלי. שמואל מלכוב, מצטיין המחזור האחרון, העמיד בשני משחקיו בקבוצה 15.5 נקודות ושימש כאקס פקטור. מנגד, מכבי עירוני ר"ג תגיע לאחר הפסד כואב בעפולה וכשהיא עם הפנים לדרבי שיהיה המשחק האחרון שלה בעונה הסדירה. ההפסד בבירת העמק קטע רצף של ארבעה ניצחונות רצופים עבור שמוליק ברנר, שיקווה לשחזר את ההגנה שקדמה למשחק הזה. שני הפסדים בשני המשחקים האחרונים יציבו את מכבי עירוני ר"ג בעמדה בה היא לא תלויה בעצמה בכניסה לפלייאוף העליון.