נערות א' ליגת על: נצחונות לכפ"ס וחולון

במסגרת המחזור השמיני בליגה לנערות א' נחלה מכבי הוד השרון את הפסדה הראשונה העונה כשנוצחה בחוץ ע"י אליצור חולון. הפועל ראשל"צ נשארה בלתי מנוצחת והפועל כפ"ס חזרה לנצח אחרי שני הפסדים.

מאת: לילך וייס

אקדמיית וינגייט – אליצור עירוני נתניה 52:63

במשחק היחיד שנערך השבוע במחוז הצפוני, אקדמיית וינגייט השיגה את ניצחונה הראשון העונה כשגברה בבית על השכנה מנתניה. האקדמיה הובילה לאורך כל המחצית הראשונה ביתרון קל, כשברבע השלישי נתניה נתקעה על 10 נקודות בלבד והאקדמיה הגדילה את הפער בדרך לניצחון 52:63.

קלעו לוינגייט: שיראל נחום 13, רבקה ויוואג 12, מיקה מידן 9, יהלי לוי 7, פיי אולהאולה 6, דאשה סמרו 5, מיכל דהן 4, ליאם בסטקר, יעל מעין ונוי חביב 2 כ"א, גל רביב 1.

קלעו לנתניה: ליאל לייבוביץ 22, מעין זיידל 13, שי מסד 7, ירוס קסה 6, הילה יוגב והדר כהן 2 כ"א.

א.ס. רמה"ש – הפועל ראשל"צ 106:23

ראשל"צ ממשיכה לדרוס את הליגה, כשהפעם החוטפת היא רמה"ש שרשמה את הפסדה השני העונה. האורחות שלטו במשחק כבר מהפתיחה, וכבר ברבע הראשון ברחו ליתרון דו ספרתי גבוה כשלרמה"ש אין תשובות משני צידי המגרש, וההמשך היה דומה. ראשל"צ קלעה לא פחות מ-17 שלשות במשחק, בדרך לניצחון שלישי העונה ומאזן מושלם בראשון הטבלה.

קלעו לרמה"ש: נועה ליפוביץ, עתליה כהן, שיאל אוטולנגי, הגר בן דוד, אלה נר ומיטב פינקלשטיין 3 כ"א, רותם ורסנו ורוני נוה 2 כ"א, גלי רוטשילד 1.

קלעו לראשל"צ: עדן ציפל 27, עמית טרנר 16, רוני גופר 15, נגה אטינגר 13, ג'וי אוסיגוואי 11, רומי אלבז 9, יעל טננבוים 8, הילה קארש 7.

אליצור חולון – מכבי הוד"ש לילך 61:83

הוד"ש מפסידה לראשונה העונה, אחרי שלא הופיעה למחצית השניה מול חולון. המארחות רושמות ניצחון שני ברציפות אחרי שכבר הובילו באזור ה-30 הפרש במהלך המשחק.

המשחק נפתח בצורה שקולה עם חילופי סלים בשני הצדדים. אצל חולון היו אלו הודיה קבדה ורותם כחלון שגם קלעה פעמיים מחוץ לקשת, בהוד"ש שירה הלוי ודניאלה גיל. סוף רבע ראשון – יתרון מינימלי 20:19 להוד"ש. ברבע השני הוד"ש עם שלשות של נטע פיגנבוים ואנה סולוגוב והצליחה לעלות ליתרון קל, אבל חולון הפכה את המומנטום ועם כמה דקות של בליץ בסיום המחצית הראשונה הצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי 34:44 בהפסקה.

שחר יום טוב, הפועל כפ"ס

חולון המשיכה לשלוט במשחק גם ברבע השלישי כשהיא שומרת חזרה והוד"ש למרות שמניעה כדור ומגיעה למצבי זריקה לא פוגעת בכלום. שלשה של דיאנה חומין המקומית קירב את היתרון של חולון ל-20 הפרש, גיל בצד השני עם כמה סלים בצבע הצליחה לשמור שהפער לא יגדל יותר מדי. סוף שלישי 45:72 מקומי. הרבע האחרון נפתח עם שלשה של יובל זכאי, אבל מכאן ההמשך היה חולוני בלבד. חומין המשיכה להעיף שלשות (4 ברבע), והפער גדל. לקראת הסיום הוד"ש מזערה נזקים – 61:83 בסיום.

קלעו לחולון: רותם כחלון ודיאנה חומין 17 כ"א, הודיה קבדה 16, תמר קרניאלי ומור שבתאי 8 כ"א, יובל גדליהו וסופי פייגין 5 כ"א, מיכל אור שחר 4, דנה חומין 3.

קלעו להוד"ש: שירה הלוי 19, דניאלה גיל 12, יובל זכאי 6, נטע פיגנבוים 5, נועה גורדון וטל הבר 4 כ"א, אנה סולוגוב, רומי פנדיקי וקדם רולנט 3 כ"א, מיה גיל 2.

בנות הרצליה – הפועל כפ"ס 78:61

אחרי שני הפסדים במסגרת הליגה והגביע, הפועל כפ"ס חוזרת לעניינים עם ניצחון חוץ בהרצליה שמעלה אותה למאזן חיובי בטבלה. כפ"ס שלטה במשחק מההתחלה והובילה ביתרון דו ספרתי גבוה כבר מהרבע הראשון, כשהרצליה מדי פעם מצליחה לחזור לעניינים אבל לא מספיק. הרצליה אחרי פתיחת עונה טובה עם 2 נצחונות בליגה ואחד בגביע רושמת הפסד ראשון.

שתי הקבוצות לחצו חזק בהגנה בפתיחת המשחק, מה שהשאיר את שתיהן ללא נקודות בדקות הראשונות. כפ"ס עם כמה חטיפות ושליטה בריבאונד היתה הראשונה למצוא את הסל (שלשה של שחר גרנות וחפירה בצבע של אופיר פרפרה), והרצליה שעדיין לא עלתה על הלוח לקחה פסק זמן ראשון. שירה בן אלי עם 2 סלים בצבע העירה את ההתקפה המקומית, אבל האורחת המשיכה במומנטום עם חטיפות שתורגמו לסלים קלים. שירי יום טוב עם כמה אסיסטים יפים עזרה לכפ"ס להגדיל ל-24:7 סוף רבע ראשון.

הרצליה עלתה הרבה יותר אנרגטית לרבע השני, לחצה בהגנה וגם נראתה יותר טוב בהתקפה ורשמה מיני ריצה 0-6. אבל אז המארחת שוב איבדה ריכוז וגם כמה כדורים, ולמרות עוד סל יפה של בן אלי, כפ"ס חזרה לרוץ וברחה ל-33:15. כמה דקות של קצב טוב עם חילופי סלים משני הצדדים השאיר את כפ"ס ביתרון סביב ה-20 הפרש, וסל באזר של יום טוב חתם את המחצית הראשונה על 50:25 לאורחות.

הרצליה שוב הצליחה לייצר מיני מומנטום בתחילת הרבע השלישי ורצה 2-12 בהובלת בן אלי וליהי עזורי שגם קלעה מחוץ לקשת. כפ"ס ירדה לפסק זמן שגם לאחריו הכדורים לא נכנסו (6 נקודות ב-9 דקות), והרצליה הצליחה לצמק למינוס 15 בלבד. שלשה כמעט על הבאזר של רוני דן סגרה חצי שעה של כדורסל ב-59:41 אורח.

כפ"ס חזרה לעניינים ברבע האחרון אותו פתחה עם שלשה של גרנות ו-4 בצבע של סוגוד טוויל. עזורי ומאיה רובינשטוק ייצרו קצת נקודות להרצליה, אבל האורחת המשיכה לרוץ והפער כבר התקרב לאזור ה-30 הפרש. לקראת הסיום הרצליה הצליחה לצמצם את ההפרש, ובסיום 78:61 לכפ"ס.

קלעו להרצליה: ליהי עזורי ושירה בן אלי 16 כ"א, אופיר וינטרוב 14, שיר פלג והילה אברהם 4 כ"א, מאיה רובינשטוק 3, נויה חיו ודניאל לוי 2 כ"א.

קלעו לכפ"ס: שחר גרנות ושחר יום טוב 17 כ"א, אופיר פרפרה 16, סגוד טויל ורוני דן 8, הילה עזריאלי ואנאבל דנצינגר 4, מאיה אטיאס וטופז דייגי 2 כ"א.

הפועל מנשה – אליצור יבנה 65:55

יבנה משיגה ניצחון ראשון העונה, מול מנשה שסופרת כבר 3 הפסדים. המארחת הובילה במהלך המחצית הראשונה ביתרון קל, אבל ברבע השלישי יבנה הצליחה להפוך את התוצאה ולעלות ליתרון עליו שמרה גם ברבע האחרון בדרך לניצחון.

מנשה פתחה טוב את המשחק ועלתה ליתרון 2:8 אחרי שלשה של גל סימון. יבנה לקחה פסק זמן וחזרה ממנו כמו שצריך, כשהיא רצה 10-0 בהובלת עדי ארקושין. עכשיו היה תורה של מנשה לקחת פסק זמן, והיתרון חזר למקומיות שסיימו את הרבע ביתרון מינימלי 19:20. הרבע השני נפתח כמו הראשון עם יכולת מקומית טוב ועוד ריצת 2-10. פסק זמן יבנה שוב הזיז את המומנטום אליהן – אופק טלקר הובילה ריצה נגדית ובהפסקה אנחנו ב-26:32 למנשה.

יבנה פתחה את המחצית השניה עם הגנה חזקה שהובילה לנקודות במתפרצות, והצליחה שוב להעביר את היתרון צד. מנשה נתקעה בהתקפה ולא הצליחה לייצר נקודות דקות ארוכות, כשיבנה ממשיכה לברוח עם נקודות של טלקר, יעל יצחק שחדרה בצבע ונועה מילון. מנשה התעוררה קצת לקראת סיום הרבע השלישי והצליחה לצמצם ל-47:45, אבל עד הסיום יבנה ברחה שוב וניצחה בסיום 65:55.