נערות א': ניצחון חוץ מרשים להפועל אום אל פאחם

אום אל פאחם פתחה את העונה עם ניצחון חוץ, גלבוע/מעיינות חזרה מנתניה עם ניצחון, כפ"ס, עמק יזרעאל, גליל עליון והפועל ראשל"צ ניצחו בקלות את יריבותיהן.

מאת: לילך וייס

צפון

הפועל כאוכב – מכבי אום אל פאחם 41:33

אום אל פאחם פותחת את העונה עם ניצחון חוץ מרשים אחרי שהובילה כמעט כל המשחק. האורחות הצליחו כבר לברוח ליתרון שיא של 13 הפרש, כאוכב חזרה למינוס 4 בלבד אבל שם נעצרה כשאום אל פאחם הצליחה לשמור על היתרון עד לסיום.

האורחות פתחו מצויין את המשחק כשהן קולעות בצבע ועולות ליתרון 7:0. אום אל פאחם יכלה להגדיל אפילו עוד יותר את היתרון אבל לא ניצלה חטיפות בהגנה. סל של אליסאר סלמאן ונקודות מהקו של כאוכב צמצמו את ההפרש ל-7:5, בצד השני דימא מחאגנה עם 5 רצופות הגדילה שוב. סוף רבע ראשון 14:11 לאום אל פאחם.

כאוכב פתחה את הרבע השני עם הרבה אנרגיות ונקודות בצבע והעבירו את היתרון אליהן. הרבע המשיך צמוד – סל ועבירה של מיאר מוחמד לזכות כאוכב נענה במהלך דומה של ראניה מחאגנה בצד השני, השתיים החליפו עוד כמה סלים כשאום אל פאחם שומרת על יתרון קל ומסיימת את המחצית הראשונה ב-26:22. דימא מחאגנה פתחה את הרבע השלישי מצויין עם עוד 5 רצופות, שהעלו את האורחת ליתרון דו ספרתי. ההתקפה של כאוכב נתקעה והן סיימו את הרבע הם נקודה בודדת מהקו, ואום אל פאחם ניצלה זאת כדי לברוח ל-36:23 סוף שלישי.

סלמאן לקחה על עצמה את המשחק ברבע האחרון, והחזירה את כאוכב במו ידיה לעניינים. זה התחיל עם שלשה, המשיך עם סלים בצבע (אסיסט יפה של תאלה מוחמד שסייע לה) ופתאום זה רק 36:32 לאורחות. אחרי דקות ארוכות של החטאות דימא מחאגנה קלעה שלשה לזכות אום אל פאחם, וכאן המומנטום המקומי נעצר. ההתקפה של כאוכב לא הצליחה לייצר נקודות עד הסיום, ואום אל פאחם השיגה את הניצחון.

קלעו לכאוכב: אליסאר סלמאן 18, מיאר מוחמד 7, תאלה מוחמד 6.

קלעו לאום אל פאחם: דימא מחאגנה 19, ראניה מחאגנה 18, עהד אגבאריה 4.

אליצור עירוני נתניה – הפועל גלבוע מעיינות 70:56

אחרי מחצית ראשונה שקולה בה גלבוע הובילה ביתרון קל, רבע שלישי הגנתי טוב של האורחות (17-6) עזר להן לברוח ליתרון דו ספרתי שגדל עד לסיום. גלבוע משיגה עולה למאזן חיובי בטבלה עם ניצחון שני, נתניה סופרת כבר 4 הפסדים.

קלעו לנתניה: הדר כהן 15, רדה ביקטשב 12, ישי מסד 9, ליאל ליבוביץ 7, מעיין זיידל 6, ירוס קסה 4, ליפז סמואל 3.

קלעו לגלבוע מעיינות: אליס חתוקאי 22, עמית סרויה 15, מורגאן סעדה 9, יעל פרחי 8, סתיו לוי 7, בר ידן 4, עדי פרידמן 3, יהלי אמיר 2.

הפועל גליל עליון – מכבי אעבלין שפרעם 16:85

ניצחון קל במיוחד לגליל, אחרי שכבר ברבע הראשון נגה גיא ואור מדינה הובילו אותן ליתרון 2:33. הרבעים האחרים היו דומים כשאהבלין פשוט לא מצליחה לייצר נקודות וגליל עליון קולעת בלי להתקשות במיוחד.

קלעו לגליל עליון: נגה גיא 29, מיקה ביתן 20, אור מדינה 18, מיקה פלג 10, מאיה טירקלטאוב 5, אמה עובד 3.

קלעו לאעבלין שפרעם: אמר נעמה 10, נור ח'ליל, שירין ח'טיב ונאנסי משאעל 2 כ"א.

הפועל עמק יזרעאל – הפועל נצרת אורטודוקס 32:78

ניצחון קל גם לעמק יזרעאל שמשיגה ניצחון שני העונה בערב קליעה מטורף של נעמה הלוי. שלשה של ג'ויל גובראן העלתה את האורחת ליתרון 3:2 בתחילת המשחק, אבל מכאן המשחק היה של העמק. המארחות הפעילו לחץ הגנתי מסיבי על כל המגרש, חטפו פעם אחר פעם והענישו בצד השני לצד שלשות של נעמה הלוי ואורי אהרוני בדרך ל-5:20. נצרת הצליחה מדי פעם לייצר נקודות ולצמצם קלות, סל באזר של בר קין בצד השני קבע 12:25 אחרי 10 דקות.

הרבע השני המשיך דומה כשרק המארחת מצליחה לייצר נקודות ועם עוד כמה שלשות כבר עלתה ליתרון 30 – 12:42, בדרך ל-16:44 בהפסקה. המחצית השניה לא שינתה הרבה. ההתקפה המקומית אומנם הורידה קצת את קצב הקליעה, אבל המשיכה להגדיל את הפער כשנצרת לא בעניינים. ברבע האחרון העמק הורידה את הלחץ ההגנתי והאורחות ניצלו זאת לכמה סלים יפים, אבל לא יותר מזה. 32:78 בסיום לעמק.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 38, אורי אהרוני 19, בר קין 8, גאיה דוידזון ויולי טל 4 כ"א, ליאן אשל 3, נגה גואהרי 2.

קלעו לנצרת: רוזאנה זאבורה ושדא עואד 8 כ"א, ג'וויל ג'ובראן וסנתיא עבדו 6 כ"א, אליזאבית שאהין ונור בשארה 2 כ"א.

דרום

הפועל כפ"ס – מכבי רעננה 41:81

כפ"ס רושמת ניצחון נוסף על השכנה מרעננה, ועולה למאזן של 3 נצחונות מול הפסד בודד. אחרי שסיימו את הרבע הראשון ביתרון קל 12:19 (9 נקודות של שחר גרנות), המארחות עלו ליתרון דו ספרתי ברבע השני כשהן עוצרות את רעננה של 6 נקודות בלבד (18:37 בהפסקה). רבע שלישי עם מטווח של לא פחות מ-6 כאלו (מחציתן של רוני דן) הטיסו את היתרון של כפ"ס קדימה, ועם 31:64 בסוף הרבע השלישי הסיפור נגמר מוקדם, 41:81 בסיום.

קלעו לכפ"ס: שחר גרנות 23, רוני דן 18 (6 שלשות), אופיר פרפרה 12, הילה עזריאלי, עלמה כהן ומאיה אטיאס 6 כ"א, שחר יום טוב וטופז דייגי 5 כ"א.

קלעו לרעננה: אלה שוסטר 17, מיכאלה יעקובוביץ 7, שירי גור 5, יומנא מואסי 4, שירה שוורץ, קטיה וליקי, דניאל רפפורט וליעד פסטרנק 2 כ"א.

מלה"ש ירושלים – אליצור יבנה שרה 48:95

ירושלים משיגה ניצחון ראשון העונה, אחרי מחצית שניה קטלנית בו עצרה את היריבה שלה על 14 נקודות בלבד. אבל בניגוד גמור לחצי שני, הרבע הראשון היה סופר צמוד כשאף קבוצה לא מצליחה לברוח ליתרון משמעותי. הקבוצות החליפו סלים והיתרון זז מצד לצד, והלוח הראה 16:17 מקומי אחרי 10 דקות. הרבע השני גם הוא המשיך צמוד, אך לאט לאט ירושלים התחילה לפתוח פער כשתמר גרינבוים וקרני ארטושאס מובילות אותה ל-29:34. המארחת המשיכה במומנטום ועד סוף המחצית הראשונה הגדילה את היתרון ל-34:45.

המחצית השניה היתה כולה של המארחת. דניאל המשיכה להוביל את ההתקפה של ירושלים יחד עם טנא אבוגוב בדרך לרבע קטלני אותו ניצחה 10-29, והפער קפץ למעלה. גם ברבע האחרון מלה"ש לא הורידה רגל מהגז, ובעוד יבנה נתקעה על 4 נקודות בלבד, הפער כבר חצה את ה-40 הפרש בדרך ל-48:95 בסיום.

קלעו לירושלים: טנא אבוגוב 24, ניצן דניאל 17, קרני ארוטשאס 15, תמר גרינבוים 13, יעל ריסבי רז 9, סרין מחארמה 8, הדר מור יוסף 5, נטע זיו 4.

קלעו ליבנה: עדי ארקושין ונועה המילון 9 כ"א, יעל יצחק 8, נוי קסוטו 7, סתיו כהן 4, אופק טלקר 3, אשרת ברנר, גלי מלצר, יולי אלעזר והדר צדיק 2 כ"א.

הפועל ראשל"צ – הפועל מנשה 12:114

ראשל"צ ממשיכה לדרוס את הליגה עם ניצחון רביעי ומשחק רביעי בו היא קולעת מעל ל-100 נקודות וסופגת פחות מ-25. מנשה מנגד כבר עם 4 הפסדים, אבל בשבועות הקרובים מחכים לה משחקים קצת יותר נוחים מול קבוצות אחרות מהחלק התחתון של הטבלה.

מכבי הוד"ש – א.ס. רמה"ש 50:49

אחרי שהמפגש הקודם בין השתיים הסתיים בניצחון דרמטי של הוד"ש, הפעם רמה"ש היא זאת שיצאה עם ידה על העליונה. האורחות נכנסו לרבע האחרון כשהן במינוס 10, אבל אז רצו 19-3 (!) בדרך ליתרון קל עליו הצליחו לשמור עד הסיום.

מיטב פינקלשטיין עם 5 אישיות הובילה את האורחות ליתרון 7:0 מוקדם. אבל כאן רמה"ש נתקעה בסדרת החטאות והוד"ש עם נקודות של טל הבר ושירה הלוי עלתה ליתרון שגדל ל-11:18 בסוף הרבע הראשון. המארחת המשיכה ביכולת הטובה וקלעה בצבע, בעוד רמה"ש מתקשה ומייצרת נקודות בעיקר מהקו. עד להספקה היתרון המקומי גדל ל-21:32.

הרבע השלישי המשיך דומה כשהקבוצות מחליפות סלים והוד"ש שומרת על יתרון סביב הדו ספרתי, 31:43 מקומי בכניסה לרבע האחרון. רמה"ש סירבה לוותר על המשחק ופתחה מצויין את הרבע האחרון ועם שלשה וסל בצבע של הגר בן דוד צמצמו ל-42:46 בלבד. האורחת לא עצרה כאן ובעוד הוד"ש לא מוצאת את סל נעה ליפוביץ ורוני נוה השלימו מהפך. פינקלשטיין הגדילה ל-50:46, הלוי עם סל באזר הצליחה לצמצם למינוס נקודה אבל הניצחון נשאר אצל האדומות.

קלעו להוד"ש: שירה הלוי 18, דניאלה גיל 11, טל הבר 8, נועה גורדון 4, ניקול טולצ'ינסקי, עלמה שטרן, אנה סולגוב וקדם רולנט 2 כ"א.

קלעו לרמה"ש: מיטב פינקלשטיין 17, אלה נר 10, הגר בן דוד 9, רותם ורסנו 7, רוני נוה 3, גלי רוטשילד ונועה ליפוביץ 2 כ"א.

בתמונה: מיטב פינקלשטיין, רמה"ש