נקבעו הקבוצות שישחקו בחצי גמר הפלייאוף

2 מחזורים פלוס קצת משחקי השלמה לסיום העונה הסדירה בליגה הלאומית לנשים – ואמש נקבעו 4 הקבוצות שישחקו בחצי גמר הפלייאוף. מג'דל כרום ניצחה את בני יהודה והבטיחה את מקומה שם, יחד עם גליל עליון שניצחה את עירוני נתניה. המאבק נגד הירידה נפתח מחדש כשכאוכב ניצחה את יבנה, נצחונות אמש גם לרמה"ש, וינגייט וגלבוע מעיינות.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

הפועל מג'דל כרום – בני יהודה 50:84

מג'דל כרום ובני יהודה נפגשו השבוע למשחק כמעט ישיר על המקום הרביעי בטבלה שמוביל לפלייאוף, אבל נראה שרק קבוצה אחת באמת הופיעה למשחק. המארחת הייתה עדיפה כבר מהפתיחה, נראתה נהדר בהתקפה ובהגנה והובילה כמעט לאורך כל המשחק בהפרש דו ספרתי גבוה. בעקבות הניצחון מג'דל מבטיחה לעצמה באופן סופי מקום בפיינל פור.

פתיחת המשחק הייתה חד צדדית במיוחד. בעוד בני יהודה מתקשות בהתקפה ורק מחטיאות, מג'דל קלעה באחוזים טובים ועם שלשה של שדא כנעאן עלתה ליתרון 0:10 מהיר. גם פסק זמן מוקדם לא עזר לבני יהודה, שהתקשתה מאוד מול הלחץ ההגנתי של מג'דל ואיבדה הרבה מאוד כדורים בפרק זמן קצר. במקביל שחקניות מג'דל חדרו בקלות מדיד לצבע והגדילו את הפער ל-3:19 בדרך ל-5:21 סוף רבע ראשון.

רבע שני ובני יהודה עולה יותר טוב בהגנה ותוך דקה וחצי רצה 5-0 ומצמצת קלות. אבל כאן מג'דל חזרה ללחוץ בהגנה, חטפה עוד כמה כדורים בהובלת נור כיוף שגם סיימה אותם כמו שצריך בצד השני והגדילה חזרה ל-10:28. כיוף המשיכה להוביל את ההתקפה של מג'דל ועם עוד כמה שלשות הקפיצה לפער של 27 הפרש בדרך ל-17:42 במחצית.

 המחצית השניה התחילה קצבית מאוד עם סלים משני הצדדים, עד ששוב מג'דל הגבירה לחץ בהגנה, חטפה כדורים והענישה עליהם במיידית. אעישה חיג'אזי חטפה כדור וסיימה אותו בצד השני, ו15 שניות אחר כך כנעאן חטפה ומסרה לכיוף שהגדילה את הפער לראשונה מעל ל-30. בהמשך הפער  גם התקרב ל-40, ובסוף שלישי עמדה התוצאה על 31:68. רבע אחרון לא שינה יותר מדי, קצת חילופי סלים בין שירה בן דוד, מאיה צימרינג ושובל אור שלום האורחות לבין כלל הרוטציה של מג'דל והפער נשמר עד ל-50:84 בסיום.

קלעו למג'דל כרום: נור כיוף 25, ג'ואן מוחמד 19, שדא כנעאן 11, עלית כהן 10, רואן חמדאן 9, אעישה חיג'אזי 4, ליאור ראשית, דוניא חדיד ואסיל בדרהן 2 כ"א.

קלעו לבני יהודה: מורן ספיר 11, שובל אור שלום 10, הדר לוי 9, רוני גולדין 7, מאיה צימרינג 6, אופיר קירשטיין 3, שירה בן דוד ועמית בן אליעזר 2 כ"א.

הפועל כאוכב – אליצור יבנה 38:49

ומהמאבק על הפלייאוף העליון, למאבק נגד הירידה. כאוכב ניצחה אמש בבית את יבנה, ופתחה מחדש את המאבק. אחרי רבע ראשון שקול יחסית שהסתיים ביתרון קל למארחת, ברבע השני כאוכב הצליחה לייצר מומנטום ולברוח ליתרון דו ספרתי עליו היא שמרה גם במחצית השניה. בזכות הניצחון כאוכב מצמצמת את הפער בינה ובין יבנה ונתניה שתי הקבוצות שמעל הקו האדום, כשביום שבת היא תפגוש את אותה נתניה למשחק קריטי נוסף עבורה.

הפועל גליל עליון – אליצור עירוני נתניה 52:70

גם גליל עליון הבטיחה באופן סופי את המקום בחצי גמר הפלייאוף אחרי ניצחון ביתי אמש על נתניה. כבר מהפתיחה אפשר היה לראות לאן המשחק הזה הולך, כשהמארחת הייתה עדיפה וכבר ברבע הראשון עלתה ליתרון דו ספרתי. גם ברבעים הבאים גליל המשיכה לקלוע בקצב טוב והגדילה עוד את היתרון שלה וסגרה מוקדם את הסיפור בדרך לניצחון שמשאיר אותה במקום השלישי.

קלעו לגליל עליון: מיקה ביתן 14, ענבר לברון 13, רג'י גליידה 12, שני לוי וקרן מוזס 9 כ"א, הדר רפאל 7, אמה רוזנסון 6.

קלעו לנתניה: עדן אסטטקאו 18, ליאל ליבוביץ 13, עמית כהן 7, מעיין זיידל 6, הילה יוגב וירוס קסה 3 כ"א, נועם צמח 2.

א.ס. רמה"ש גל – הפועל עמק יזרעאל 49:72

משחק חד צדדי נוסף התקיים ברמה"ש, שם המארחת ניצחה את עמק יזרעאל והישגה ניצחון 8 ב-9 המשחקים האחרונים. רמה"ש הובילה כמעט לאורך כל המשחק, ואת הבריחה הגדולה עשתה ברבע השני אותו סיימה ביתרון 15. במחצית השניה הפער המקומי גדל עוד קצת בהדרגה עד לסיום.

קלעו לרמה"ש: תמר אנגל 15, רוני קלינגר 13, שירה בן אלי ואלה נר 9, שלי שפית 7, נועה שבת כהן 6, גילי ליאור 5, הילה הניג וענבל מיכל 3 כ"א, יעל גלילי 2.

קלעו לעמק יזרעאל: בר אביטל 17 (4 שלשות), נעמה הלוי 11, שירז כץ 8, תומר נוב 6, יומנא מואסי 3, בר קין ואלה פינצי 2 כ"א.

אקדמיית וינגייט – אס"א ירושלים 38:58

ניצחון שלישי ברציפות לוינגייט על חשבונה של ירושלים שמציגה רושמת כבר 4 הפסדים רצופים. אחרי רבע ראשון חלש התקפי משני הצדדים, המארחת הייתה הראשונה לפתח מומנטום ולברוח ליתרון קל, וירדה להפסקה בפלוס 7. ברבע השלישי האקדמיה הפציצה מחוץ לקשת והגדילה את היתרון שלה למעל 20 הפרש, כשברבע האחרון ירושלים צמצמה קצת אבל לא מספיק כדי לאיים על הניצחון של השרוניות.

קלעו לוינגייט: גל רביב 12, ליאם בסטקאר ועופר כספי 9 כ"א, שיראל נחום 7, רבקה ויוואג 5, יעל מעיין 4, יהלי לוי ודניאל הדר 3 כ"א, דאשה סמרו, לי טייכמן ועלמה רשלבך 2 כ"א.

קלעו לירושלים: טליה פרידמן 14, נעה נבו 9, נעה שמעוני 8, לין כהן, עדן כהן ומורן שחם 2 כ"א, סבינה מרדנוב 1.

הפועל גלבוע מעיינות – הפועל באר טוביה 41:99

גלבוע מעיינות סוגרת סבב של 3 נצחונות שבכל אחד מהם קלעה מעלה ל-90 נקודות. השבוע היא פגשה את באר טוביה שכבר איבדה סיכוי להישאר בליגה, ולא ריחמה גם עליה. גלבוע פתחה חזקה ועלתה מהר ליתרון דו ספרתי, ואחרי רבע שני שקול יחסית, במחצית השניה גלבוע שוב דרסה והטיסה את הפער עוד יותר למעלה כשהאורחת מהדרום נשארת הרחק מאחור.

קלעו לגלבוע מעיינות: שיר רביב  26, אליס חתוקאי 22, נעה רודה ומורג'אן סעדה 11 כ"א, עדי פירסטנברג 10, מאיה משה וגילי ארמה 7 כ"א, נגה הרן 5.

קלעו לבאר טוביה: ראם נונו 10, יובל בן אבו 7, תמר קופילביץ' ותמרה צור 6 כ"א, גלי מלצר 5, יעל שטיינברג 4, ניצן בר כוכבא 3.