נקבעו סדרות הפלייאוף בדרום, עכו בחצי הגמר בצפון

הפועל עכו ניצחה בגן-נר ורשמה מיני הפתעה (יחידה) ברבע גמר הפלייאוף הצפוני. בדרום: תמה העונה הסדירה ונקבעו סדרות הפלייאוף. לוד הבטיחה את מקומה בליגה ושלחה את נחל שורק למבחני ההישרדות בתום שתי הארכות.

מאת: אלירן כהן
צילום: הפועל צפת

ערב של הכרעות היה אמש בליגה הארצית בשני המחוזות. בצפון: תמו סדרות רבע גמר הפלייאוף כששלוש המוליכות שמרו על הבית ורק הפועל עכו הצליחה לגנוב ניצחון בגן נר ולהעפיל לחצי הגמר. בדרום – תמה העונה הסדירה ונקבעו סדרות הפלייאוף, שיצא לדרך ביום ראשון הבא. בתחתית: לוד ניצחה בנחל שורק והבטיחה לעצמה עונה נוספת בליגה. נחל שורק תתמודד במשחקי ההישרדות שיצאו לדרך אף הם בעוד שבוע.

אחרי הדרמות של השבוע שעבר והשוויון שהשיגו כל קבוצות החוץ, ערב המשחקים השלישי ברבע גמר הפלייאוף במחוז הצפוני הסתיים כמעט כמצופה. אליצור שומרון גברה על הפועל עמק חפר 72:88 (חן אחרק 26 נק׳, אלחי מנצבך 23 נק׳), הפועל כפ״ס שלום ניצחה בביתה את מכבי חדרה בתום הארכה 69:73 (יונתן לוי 26 נק׳, שלומי הרוש 17 נק׳), הפועל צפת גברה בביתה על הפועל מגידו 78:87 (שקד ירושלמי 17 נק׳, רועי נברו 15 נק׳), וכאמור – רק הפועל עכו יצאה מרבע הגמר עם ניצחון חוץ, כשניצחה בגן נר את הפועל גלבוע ברוש 85:91 (רז מור 30 נק׳, ניר נצר 17 נק׳).

סדרות חצי הגמר שיצאו לדרך בשבוע הבא:

אליצור שומרון – הפועל עכו
הפועל כפר סבא שלום – הפועל צפת

במחוז הדרומי – תמה העונה הסדירה עם ארבעה משחקים שנערכו אמש והשלימו את המחזור ה- 26. מכבי רחובות, שכבר הבטיחה לעצמה את המקום הראשון במחזור הקודם, גברה בחוץ על מכבי אשדוד צבר 77:86 (שי גואטה 22 נק׳). מכבי אליצור פ״ת ניצחה בחוץ את הפועל כפר קאסם 68:74 והבטיחה לעצמה את המקום השלישי. א.ס. אשקלון גברה בביתה על עירוני קרית אונו 58:72 (בן עברי 16 נק׳) והפועל לוד ניצחה בנחל שורק 88:96 וסיימה את העונה במקום העשירי – מה שמבטיח לה עונה נוספת בליגה.

סדרות רבע הגמר שיצאו לדרך בשבוע הבא:

מכבי רחובות – אליצור רמלה
אליצור יבנה – הפועל כפר קאסם
מכבי אליצור פ״ת – מכבי אשדוד צבר
א.ס. אשקלון – עירוני ״שיקו״ קרית אונו