נקבעו סדרות הפלייאוף בליגה הלאומית

עירוני 'גשם' נהריה הפסידה הערב בעין שרה למכבי עירוני רמת גן 81:75. בזכות הניצחון, מכבי עירוני רמת גן תסיים שלישית ותפגוש את הפועל עפולה ברבע הגמר. בכך, נקבעו סדרות רבע הגמר (הטוב מ-5):

עירוני נהריה – מכבי חיפה
הפועל חבל מודיעין – אליצור נתניה
מכבי עירוני רמת גן – הפועל עפולה
עירוני קרית אתא ורמת השרון תפגשנה, כאשר כרגע טרם ידוע של מי הביתיות.

מאת: ניב שמולי

עירוני 'גשם' נהריה הגיעה למשחק בידיעה שהמקום הראשון כבר מובטח לה, אלא שהיא ממש לא התכוונה לוותר על ניצחון. הקבוצה של שי סגלוביץ' פתחה נהדר את המשחק, אך ברבע השני פול דילייני שמר את קבוצתו במשחק וברבע השלישי הגיע מהפך עם יכולת טובה של בן אלטיט ושחר עמיר. במחצית השנייה הסגולים קלעו 28 נקודות בלבד, ונכנעו ליכולת הגנתית גדולה של עבודליא גויא ולפול דילייני הנהדר שסיים עם 23 נקודות. הניצחון של מכבי עירוני רמת גן מבטיח לה את המקום השלישי בסדרת רבע גמר נגד הפועל עפולה.

המשחק נפתח ביכולת טובה של דאסטין תומאס ויוגב אוחיון בדרך ליתרון 7:18. עבדוליא גויא הגיב בשלשה ועם שלשה נוספת של פול דילייני זה רק 17:28 לאחר הרבע הראשון. עם פתיחת הרבע השני גויא ולוטאטי קלעו שלשות ועם נקודות של פול דילייני הפער ירד ל-31:34. הסגולים הגיבו בשלשה של אופק בן יעקב ונקודות של יוגב אוחיון – 40:47 במחצית לביתיים. המומנטום מהרגע השני נמשך לרבע השלישי כשמכבי עירוני רמת גן חזרה מפיגור דו ספרתי ועם ריצת 14-2 עלתה ליתרון – 58:57 לאחר שלושה רבעים. פול דילייני ובן אלטיט כבר קבעו יתרון שיא 73:63 אחרי שלשה של האחרון. יוגב אוחיון לקח אחריות והגיב עם שלשה וחדירה אדירה, בעוד מנגד דקראיי טאקר לקח אחריות. אלכס צ'וברביץ' סיפק סל ועבירה וקיזז ל-79:73, אבל מכאן הסנטר החטיא כמה מצבים נוחים ויתר חבריו לקבוצה גם לא היו מדויקים בדרך להפסד ביתי.

הרבו לעירוני 'גשם' נהריה: יוגב אוחיון (8 אסיסטים) 23 נק', דאסטין תומאס 15 נק', אלכס צ'וברביץ' 13 נק', סטפון בראנץ' (3/11 מהשדה) 9 נק'.

הרבו למכבי עירוני רמת גן: פול דילייני (10/11 מהקו) 23 נק', עבדוליא גויא (10 ריבאונדים) 14 נק', מוריאל לוטאטי (7 אסיסטים) 13 נק', בן אלטיט 11 נק', שחר עמיר 10 נק', דקראיי טאקר 9 נק'.